Policie si totiž spočítala, na kolik by ji pojistka přišla, a jak moc by ji využívala. Výsledek? "Při ceně té pojistky by byla velice nerentabilní, využila by se totiž v naprostém minimu případů. Bylo by to v podstatě mrhání prostředky," řekl mluvčí policejního prezidia Tomáš Hulan.
Pojištěná nejsou ani drahá auta jako dálniční passaty nebo vládní limuzíny, u kterých i drobné opravy stojí řádově desítky tisíc korun, uvedl Radiožurnál.
Policisté si proto často zřizují pojištění proti odpovědnosti za škodu, lidově "pojistku proti blbosti". Není to však nic skandálního.
"Ta samá situace je u řidičů kamionů, taxikářů... To, že jezdíme s majáky, nic nemění. Stejné je to u záchranářů nebo hasičů," podotýká Hulan. Příslušníci sboru navíc mají díky Nezávislému odborovému svazu policie sjednány výhodnější tarify.
Chybějící havarijní pojištění nicméně neznamená, že by policisté automaticky platili každou škodu, která se na služebním autě stane. Stejně jako u "normálních" řidičů nehody vyšetřuje dopravní policie, která určí, kdo je viníkem.
V případě, že nehodu skutečně způsobil policista, zabývá se jí škodní komise. "Záleží na okolnostech, za nichž ke konkrétní dopravní nehodě došlo. Můžeme se odkazovat třeba na důležitý zájem služby, třeba honička nebo ochrana života," popisuje mluvčí.
Komise musí rozhodnout, jak velkou část škody příslušník zaplatí, maximálně však může požadovat čtyřnásobek platu. Na druhou stranu v případě, že se prokáže už zmíněný důležitý zájem, může policistu povinnosti platit zbavit.