- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Podle počtu výskytu střetů na přejezdech motoristé nejčastěji bourají na přejezdech zabezpečených křížem nebo světly bez závor, kterých je v Česku téměř padesát procent" - No a jak by to mělo být? Tam, kde nic nejezdí se nebourá, ale také tam nejsou světla nebo šraňky. 50% přejezdů je zabezpečených ale jezdí tam 99% aut.
Řada nehod je způsobena tím, že řidič ignoruje světelnou signalizaci. Důkazem jsou auta, která zůstanou zavřená mezi závorami. Takových případů jsou tisíce ročně, jen se to asi nikam nepíše, protože nedojde k nehodě - vlak stačí zastavit, auto se vejde mezi vlak a závoru, závoru nadzvedne spolujezdec nebo řidič jiného auta a auto odjede, či prorazí závoru a ujede. Sám bydlím nedaleko přejezdu a již několikrát jsem pouštěl auto uvízlé mezi závorami a to jen při náhodné chůzi okolo, ulomených závor na něm bylo nepočítaně a těch aut, co se štěstím podjedou sklápějící se závory... Čili to je jeden z důvodů, proč s rostoucím počtem závor neklesá počet nehod. Závora není definitivní řešení - dokud je nahoře, tak ji řidič ignoruje stejně jako světelnou signalizaci pod ní, a když začne padat, tak už je často pozdě.
Je to vlaky, přejezdy nebo lidmi?
To jo. Jsem potřeboval někam vlakem a měl dvě hodiny zpoždění. Jsem taky myslele že umřu.
V zivote mi zadny prejezd nepripadal jako nebezpecny misto, to spis nektery krizovatky, nebo kratky pripojovaci pruhy jsou na nekterych mistech dost nebezpecne udelany. Podle me na zeleznicnim prejezdu, predevsim na tom ktery ma signalizacni zarizeni se muze s vlakem srazit jen uplny vemeno. Pokud tam signalizacni zarizeni neni, tak je potreba to respektovat a dat si pozor, ale na podobnych mistech, i kdyz tam je stopka vetsinou vlaky jezdi snecim tempem.
Prejezdy tu mame kdo vi jak dlouho
...,problem je v tom ze lidi jsou cim dal tim hloupejsi. Místo aby se venovali rizeni tak cumi do mobilu..tohle je pak vysledek.
Lidi nejsou pořád hloupější, jen je stále víc řidičů, takže k řízení se dostávají pořád hloupější lidé.