Představitelé Prahy 5 podle mluvčího Víta Drbala obavy městské části na opačném břehu Vltavy nesdílejí. "Most městského typu tady potřebujeme. Stavět se začne až po dokončení městského okruhu, takže zahlcení Braníka a Dvorců nehrozí. Řidiči nebudou mít důvod sjíždět mimo Barrandovský most."
Čtyřka však kategoricky trvá na tom, aby most nebyl na Zlíchově napojen na městský okruh. "To je náš zásadní požadavek a od toho neustoupíme," dal rezolutně najevo starosta Prahy 4 Zdeněk Hovorka.
Podle Drbala je pro Prahu 5 také důležité, že po mostě by měla vést i tramvajová trať. "Jestliže se totiž v současné době stane něco u Anděla, tak v celém úseku přes smíchovské nádraží až do Hlubočep musí být zavedena náhradní autobusová doprava," tvrdí Drbal.
Tramvaje měly původně jezdit přes nový most Jeremenkovou ulicí na Pankrác. To se však podařilo zástupcům městské části Praha 4 smést ze stolu. "Jeremenkova je příliš úzká a lidé tady tramvaje nechtěli, báli se zbytečného hluku," řekl Hovorka.
Městskou dopravu zde prý bez problémů zajišťují autobusy a na Pankráci metro trasy C. Koleje z nového mostu se tak pouze napojí na stávající tramvajovou trať mezi Modřany a centrem města.
Silnice na mostě vadí podle starosty Hovorky některým občanským iniciativám, s opozičními názory se však rázně vypořádal. "Nejsme jejich otroci," dodal.
Mluvčí občanských iniciativ SOS Praha Petr Štěpánek ale tvrdí, že proti samotnému mostu nic nemají. "Měl by to však být most typu Jiráskova nebo Palackého. Nájezdové rampy na městský okruh by nám však vadily," řekl.
S propojením tramvajových tratí mezi Zlíchovem a Braníkem počítá i Dopravní podnik. "Nezačne se ale stavět dříve než kolem roku 2010," řekla mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová.