Propagátoři zvyšování již tak vysokých daní z benzínu si jistě uvědomují, že tyto ceny se promítnou do všech dalších služeb a výrobků podobně jako se promítá silniční daň již zavedená pro podniky a podnikatele. Silniční daň pro každého motoristu připomíná návrat do dob vlády jedné komunistické strany, kdy tato daň byla daní z přepychu vlastnit motorové vozidlo. Osobní auta silnice tak neničí.
Pravdou je , že naše silnice jsou kolbištěm, kde někdy jeden řidič ohrožuje druhého ve snaze se vyhnout dírám, kde by mohl prorazit pneumatiku či zničit disk. Není to ale více lajdáckost správy silnic, alespoň výtluky zalepit ? Nebo snad snaha maximalizovat své zisky?
Silniční správy si neustále stěžují na nedostatek peněz. Kam tedy peníze ze státního rozpočtu neustále mizí? Zkazek o černých dírách si lidé vyslechli již dost. Co takhle tu černou díru dole trochu zavázat pomocí důsledné kontroly vložených peněz v porovnání s odvedenou prací?
Co se také věnovat důsledně prevenci na nejvíce poškozených úsecích a provádět časté kontroly na silnicích s vážením kamionů a nákladních aut, převážejících uhlí, štěrk apod. Není nic jednoduššího si počkat na výpadovkách od dolů, kamenolomů a celnic a vážit, vážit, pokutovat. Není žádným tajemstvím, že zahraniční firmy dovezou zboží na dvou kamionech a před hranicí ho přeloží na jeden. Přetížená auta nejsou na našich silnicích výjimkou a nejen , že silnice ničí, ale odlétajícími kousky štěrku či uhlí poškozují osobní vozy jedoucí za nimi včetně jejich skel. Tam by také neškodila zákonná úprava se zaplachtováním nákladu. Taky prevence. Následně pojišťovny zdražují pojistky skel.
Přetížení náprav aut, likvidující převážně naše silnice vytlačenými nebezpečnými kolejemi a výtluky, trestat vysokou pokutou, který by naplnila pokladny krajských rozpočtů fondů dopravy. Je to jistě mnoho práce, možná i finance navíc na vážící zařízení a namáhavější kontola, než u osobních aut, ale bohatě by se vyplatila. A hlavně postihla by adresně ty, za jejichž nedbalost mají platit všichni. Životnost silnic by se zvýšila, železniční doprava by vyšla z dlouhodobé recese a byla by pro některé náklady zase využívána jako dříve. Protože než platit pokuty za přetížení, bylo by levnější si zaplatit kupříkladu na uhlí opět vagón a vyložit ho v místě odběru.