Diskuze

Učitelé nevědí, jak řešit ve třídě šikanu. Fakulty je na to nepřipraví

Absolventi pedagogických fakult mají sice znalosti ze svých oborů, jenže se vztahy ve třídě si často poradit neumí. Upozorňuje na to Milan Kotík, manažer projektu, který učí pedagogy rozpoznat a včas podchytit šikanu. Pedagogické fakulty totiž nikdo netlačí k tomu, aby studenty kromě profesních znalostí učily i sociální dovednosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZN

Z85d81e86n40ě16k 17N19u85t26z

11. 10. 2018 13:27

Tak, že na pedagogických fakultách se nejen neučí učení, ale absolventi ani nechodí na žádné dlouhodobější praxe. To jako kdyby doktoři za celou medinu nepotkali pacienta.

Tohle všichni vědí a nikdo s tím nic nedělá. Hlavně že je zákon, že děti může učit jenom ten, kdo má peďák.

Z peďáku ale lezou lidé nabušení vědomostmi, ale učitelé to nejsou.

Dokonce panuje názor, že lepší je učitel co udělal Střední pedagogickou. tamse kupodivu i učí učit.

Pak se divíme, že absolventi PF nechtějí učit. nechtějí, to ano, kvůli platové mizérii, ale taky možná proto, že je to nikdo neaučil.......

Studium jednoho PF stojí miliony korun jak daňového poplatníka, tak rodiče.

A každému, kdo o tom rozhoduje,je to šumafuk.

Hlavně že nám tady jedí, bydlí, internetí a úroveň jejich učitelského vzdělání jde do kopru.

Ať se ty fakulty ukáží, ať řeknou, kolik měli jejich absolventi praxe. A taky ať řeknou jak funguje to samorozplozování lektorských sborů. Kolik je lektorů, kteří mají naučit učit, a sami nikdy neučili. To bychom se divili. Udělá peďák, učit se mu nechce, tak zůstane na té své fakultě a ještě se jejím absolvováním chlubí!!!

Jen tak dál!!!

0 0
možnosti
JT

Květnaté teorie...vyřeší až malý velký bratr připnutý nenápadně na aktovce nebo knoflíku košile obětí. I naše dospělé stádo začíná přijímat normu - není svědek, není přečin. Kolik viníků dnes ujíždí od dopravních nehod...?

1 0
možnosti
VT

Měl bych celkem jednoduchý návod, ale to by se musely změnit zákony.

0 0
možnosti
JK

J47a42n 86K22r87u45p90k89a

11. 10. 2018 11:39

Ústředním motivem vzdělání je od Komenského výchova. Dnešní učitelé ale razí jinou metodu: škola nevychovává, ale vzdělává. Pojmový rozpor je zřejmý. proto ani neví, že boj proti šikaně je dávno rozpracován jak teorií tak praxí.

0 0
možnosti
DP

D61a86v86i63d 68P57e50t57r

11. 10. 2018 19:51

Ovšem vychovávat by měli předevší rodiče. Škola by měla opravdu především vzdělávat.

0 0
možnosti
IZ

Před lety jsem si dělala tzv. pedagogické minimum, tři semestry na VŠ pedag. , abych mohla učit svůj obor. Byla jsem velmi překvapená, nikdo nás tam neučil jak učit nebo jak zvládat situaci ve třídě! Zato mě tam při zkoušce z biologie dítěte pořádně dusili, že nevím, jak se latinsky řekne srdeční sval. Byla tam nutnost tuším 14 denní stáže, protože jsem si to studium dělala když už jsem prakticky učila tak mi to uznali bez dalších pžadavků. Chudáci mladí učitelé jdou před žáky totálně nepřipraveni, já v té době už měla vlastní děti a nejaké životní zkušenosti, takže jsem na tom byla líp, ale celé to studium mi bylo totálně na nic. Ryba smrdí od hlavy, buzerovat chudáky učitele že neví co a jak když je to ve škole nenaučí je zbytečné.

2 0
možnosti
RC

Ano, vlastni deti hodne ovlivnuji pristup ucitele.

0 0
možnosti
PK

Jak častý to je jev, že si na tom pořád někdo přihřívá polívčičku? Prolezl jsem toho už dost a nikde jsem se s něčím, co by se dalo nazvat šikanou, nesetkal.

0 7
možnosti
BD

Tak to bych viděl na tři možnosti. Buďto je k vám život velmi vstřícný a skutečně jste mimo tyto jevy, nevidíte a neslyšíte, nebo jste patřil nebo patříte k těm, co to tak trochu praktikují a samozřejmě logicky popírají samu existenci jevu.

2 0
možnosti
JU

J18o23s57e85f 44U67l52m15a31n

11. 10. 2018 9:27

Dnešní doba s sebou přináší zajímavý koktejl paradoxů. V prvé řadě zde máme "kult děcka", kdy děcko může cokoliv, je to vlastně takový napůl Bůh. Zároveň platí, že dneska se každý ze všeho psychicky hroutí. Ženská si vzpomene, že ji pred 13 lety někdo sáhl na ňadro a má z toho trauma, někomu řekne učitel, že je debil a rovněž psychické následky pomalu na celý život. Tresty jsou nepřijatelné, už i nechat žáka napsat něco 100x na tabuli, je ponižování a šikana a vůbec těžký zločin. Jenže co teď? Máme zde poloboha, který může všechno, ale jeho oběti jsou rovněž polobozi, kteří se psychicky hroutí? První krok je jasný...obviníme učitele, ti přece za všechnbo můžou, správný učitel je přece přirozená autorita, která umí zaujmout každého a za jakékoliv situace, nemusí zvýšovat hlas, nemusí používat hanlivá slůvka, která by mohla ublížit, prostě se podívá a žáci při spatření záře jeho autority ihned dělají, co mají, to je jasný...No ale dobře, co dál? Máme zde viníka ale zároveň i šikanu. Mohli bychom viníka propustit, ale jak na potvoru máme nedostatek učitelů skrznaskrz celou republikou...Uspořádáme sociologický kurz! Co kurz, uděláme celou sérii sociologických kurzů! Přijde mladý certifikovaný borec s mladou certifikovanou borkou s pověřením až od ministerstva a bude zábavnou formou líčit, jak by se polobozi měli chovat. A pro viníky uděláme taky kurzy! A pokud tohle všechno nedej Bože selže, tak pak už nezbývá než poslat pro ještě větší borce do vyspělých států jako je Francie, Británie, Švédsko a další země, ze kterých bychom si měli vzít příklad, jak jsou strašně daleko a jak jsou strašně moc vyspělí a všechno u nich perfektně funguje. Prostředky na to jsou! A to by bylo, aby tito borci z vyspělých evropských států nedokázali progresivními humanistickými metodami s využitím multikulturních zkušeností potlačit takové nešvary jako je šikana!

9 0
možnosti
PK

P46a73v91e27l 54K67u43n40c

11. 10. 2018 9:25

Jsem přesvědčen, že řada učitelů přišla se šikanou do styku v roli žáků, a to v obou rolích. Jenže tím, že člověk byl obětí šikany (resp. jejím "adeptem") se nikdo nechlubí, a to, že byl na straně těch "silnějších", málokdo přizná. Přes to by obojího šlo v rámci výuky psychologie na pedagogických fakultách využít, jenže bez záruky - a komu by se chtělo do pokusu s nejistým výsledkem?

0 0
možnosti
Foto

Za co stojí taková škola, která nenaučí učitele jak učit? A při tom sociologů, specpedagogů, filosofů a dalších je tolik, že by se dali vidlemi přehazovat.

0 1
možnosti
MG

M88a72r48e95k 95G92a86j98d17a

11. 10. 2018 9:19

Učitel má učit, ne řešit nesmysly za rodiče. S dětmi mají především o sociálních problémech ve třídě hovořit rodiče. V továrně taky ředitel neřeší, zda se Mařka z údržby rozvádí.

2 2
možnosti
BD

No ale když mu tam bude Mařka ubulená sedět v koutě, tak ředitel ne, ale mistr s ní pohovor dá. Ono to jde ruku v ruce. jeden bez druhého neudělá nic a ve výsledku budou mít pakec oba.

3 0
možnosti