„Jsem nějaký nesvůj,“ říká novinářům s úsměvem Martin Kučera. „Bude to chvíli trvat, než si zvyknu,“ říká nejslavnější tuzemský řidič kamionů, když mu novináři nastavují mikrofony. Za volantem prý neseděl 79 dní, tedy od nehody, při které se pod ním a jeho autem zřítil most v severoitalském Janově.
Na práci se ale podle svých slov těší. Nepřemýšlel nad tím, že se k řízení dopravních vozidel nevrátí, prý mu jeho rozhodnutí nevymlouvala ani rodina. „Za neštěstí nemohla žádná dopravní nehoda, ale špatný stav mostu,“ vysvětluje, proč si k řízení nevybudoval blok a proč se ho nebojí. S ježděním totiž podle něj neměla nehoda nic společného. „Ježdění mě baví, proto chci jezdit dál,“ dodává Kučera.
Nový kamion si Kučera pochvaluje. „Je to prostě novější auto,“ říká, „má nové rádio, novou převodovku, nové mapování.“ Vrak auta, ve kterém přežil hrozivý pád ze 45metrové výšky, nakonec zůstane v Itálii. Dovézt ho zpátky a opravit by se totiž nevyplatilo.
I nadále zůstává šofér v kontaktu s lidmi z Janova, kteří mu po nehodě pomohli. „Píšeme si, voláme si,“ říká. Jedná se také o případném odškodném, které by Kučera mohl získat od Itálie, sám ale připouští, že to bude pravděpodobně trvat ještě dlouho.
„Už bych se chtěl svézt,“ říká se smíchem, když předvádí novinářům svůj nový stroj. Kabinu ještě čekají drobné vizuální úpravy. Kučera by ji chtěl vyzdobit nálepkami, které budou připomínat jeho nehodu.
První velká cesta by Kučeru měla čekat už příští týden. „Ze začátku budu jezdit do Nizozemska, to znamená jízdy přes Německo a Belgii,“ vysvětluje. Dodává ale, že nezanevřel ani na Itálii, a pokud se zaměstnavatel rozhodne poslat ho tam, nebude se bránit.
VIDEO: Podívejte se na pět variant, jak se mohl zřítit most v Janově |
Při neštěstí v Janově zahynulo 43 lidí. Kučera vyvázl s pěti zlomenými žebry a pohmožděnými plícemi. „Ty mě ještě pořád pobolívají, při řízení to ale vadit nebude,“ řekl Kučera a dodal, že ho lékaři naučili cvičení, které mu pomáhá si od bolesti ulevit.
Kučera už v minulosti uvedl, že měl při pádu z výšky velké štěstí. Jeho náklad totiž stáhl kamion z mostu po návěsu, takže následky pádu pro něj nebyly fatální. Pomohl mu také bezpečností pás. Po mostě v Janově jel poprvé v životě, na trasu ho zavedla navigace.