- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elektronické peníze a platební karty jsou podvod. Nepoužívám je.
Zase nějakej cílenej tah proti čínskejm ešopum jako v případě Huawei ?
Mam dva ucty, ten druhy ma zustatek max 1500kc a tou kartou k uctu platim vsude, kde nemam duveru v platebni branu, typicky platebni brany mimo CR (nemaji 3D secure), autopujcovny, hotely atd.
:-) nápodobně :-) funguje to naprosto bez rizika.
Zase je před dovolenými, tak se posílá vyplašenka.
Tahat platební kartu ve vozidle MHD nacpaném povykující minoritou nepovažuji za dobrý nápad.
A jak to děláte? Posíláte jí napřed taxíkem?
Neudělal jsem žádnou podezřelou transakci a po čase jsem zjistil, že mi odchází relativně malé částky v rozmezí 100-300 Kč někam do Číny. Platby v počtu 1-3 týdně, než jsem na to přišel trvalo to skoro 3 měsíce (nekontroluji pohyby denně). Normálně jsem to reklamoval u své banky (Equa) a peníze vrátili ve 100%. Jinak kromě "provozního" účtu kde je vždy maximálně několik desítek tisíc mám druhý "spořící" účet od kterého nemám kartu. Takže mi nikdo nic neukradne a ani já to neutratím :-)
Taky s bankami mám celkově kladné zkušenosti a reklamace uznány bez problému. Krom občas znuděných pracovníků u pokladny, kterým se očividně nechce, ale kde hledat nadšence pro odebírání a vydávání bankovek a mincí (číslo účtu, ověřovací kód, počítačka, furt dokola, skoro jako u pásové výroby) naprostá spokojenost. A to mám účty u tří bank a s žádnou nejsem nespokojen.
Na čínské obchody, automaty na kafe, mhd a jiné podobné mám předplacenou COOL kartu. Nabiju ji na určitou částku, až love dojdou, nabiju další. Pokud by byl nějaký problém, přijdu max o nabitou částku v řádě stokorun.
Je pravda, že na Aliexpressu si moji kartu pamatují a nepodařilo se mi to zrušit. Algoritmus jsme nepochopil. Nyní už vždy zadávám nesprávný CVV kód a někdy na své bance musím potvrdit SMS kód a někdy ne a platba projde tak i tak. Z toho pro mě vyplývá, že si ty správné údaje někde uložili. Podle mne by to mělo fungovat tak, že buď zadáte správný CVV kód, nebo musí proběhnout ověření od vaší banky (SMS). U nové karty proto zkusím správný CVV nikdy nezadat.
Mně nikdy neprošla platba se špatným CVV, a vždy to pak chtělo ještě SMS kód.
Se zavedenými čínskými e-shopy zatím nemám žádný problém. Zato jedna rezervace kartou ve vídeňském slušném hotelu a za měsíc mi ČSOB volala, že mi zablokovali kartu, protože hotel měl nezabezpečený systém a data unikla. Pro mě bez jakékoli újmy, ale online si člověk nikdy nemůže být jistý. A zavedené banky si samy hlídají možné úniky.
Určitě to není příjemné, pokud vám banka zaúčtuje danou karetní transakci dvakrát nebo pokud ji účtuje byť jenom jednou, ale vy jste k ní nedali souhlas. V těchto případech vám musí banka ze zákona o spotřebitelském úvěru z roku 2016 celou reklamovanou částku vrátit n e j p o z d ě j i následující pracovní den poté, co jste to nahlásili. Jinak si říkají o pěkný průšvih - žádná banka nemá radost, pokud byste si následně stěžovali u České národní banky nebo u Finančního arbitra. Teprve poté, co vám peníze vrátí, zahájí banka šetření, zda vaše reklamace byla oprávněná. Po uzavření šetření může banka danou vrácenou částku si znovu strhnout, ale v tomto případě doporučuji předat celý případ k Finančnímu arbitrovi.
To v mnoha - i zdánlivě beznadějných - případech funguje velmi dobře, protože banka musí prokázat, že nepochybila. A to jí dá většinou dost práce, věřte mi. Proto raději případ nakonec uzavře dohodou s vámi a reklamovaná částka vám zůstane...Samozřejmě nesmí se z vaší strany jednat o podvod.
Banky (a dohled nad nimi) fungují, navíc je funkční i konkurence. Nechápu ten kontrast s (mobilními) operátory, kde musíte v případě chybného účtování zaplatit klidně desítku a pak se měsíce tahat, jak to je. Bankovní dozor ok, ČTÚ by se měl rozprášit do posledního muže a založit znovu.