Diskuze

Jak se ztrácí peníze z karet: pozor na čínské e-shopy i platby v cizině

Typická situace před létem, když si lidé vybírají, kam pojedou na dovolenou. Člověk si předem rezervuje ubytování či auto v půjčovně skrz kartu a musí zadat všechna čísla na ní vyražená. Často je požadován i bezpečnostní kód na rubu. Když někdo čísla zná, je to, jako kdybyste mu dali peněženku, ať si volně nakupuje. Jak často ale peníze z karet mizí doopravdy?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JU

J50a53n 86U51l32r40i39c10h

16. 6. 2019 22:34

Elektronické peníze a platební karty jsou podvod. Nepoužívám je.

0 0
možnosti
LB

L52u67b46o81š 60B82e91y71r

16. 6. 2019 18:55

Zase nějakej cílenej tah proti čínskejm ešopum jako v případě Huawei ?

0 0
možnosti
JD

J70a91n 74D91l82o82u44h53ý

16. 6. 2019 14:17

Mam dva ucty, ten druhy ma zustatek max 1500kc a tou kartou k uctu platim vsude, kde nemam duveru v platebni branu, typicky platebni brany mimo CR (nemaji 3D secure), autopujcovny, hotely atd.

4 0
možnosti

:-) nápodobně :-) funguje to naprosto bez rizika.

0 0
možnosti
Foto

Zase je před dovolenými, tak se posílá vyplašenka.

2 0
možnosti
MS

Tahat platební kartu ve vozidle MHD nacpaném povykující minoritou nepovažuji za dobrý nápad.

1 0
možnosti
OB

O16s31k89a83r 86B79r21u20n47a

16. 6. 2019 13:18

A jak to děláte? Posíláte jí napřed taxíkem?

3 0
možnosti

J32a49n 73Š73n31e21b48e31r79k

16. 6. 2019 11:39

Neudělal jsem žádnou podezřelou transakci a po čase jsem zjistil, že mi odchází relativně malé částky v rozmezí 100-300 Kč někam do Číny. Platby v počtu 1-3 týdně, než jsem na to přišel trvalo to skoro 3 měsíce (nekontroluji pohyby denně). Normálně jsem to reklamoval u své banky (Equa) a peníze vrátili ve 100%. Jinak kromě "provozního" účtu kde je vždy maximálně několik desítek tisíc mám druhý "spořící" účet od kterého nemám kartu. Takže mi nikdo nic neukradne a ani já to neutratím :-)

2 0
možnosti
PD

P62e10t33r 90D43l22o41u32h95ý

16. 6. 2019 11:56

Taky s bankami mám celkově kladné zkušenosti a reklamace uznány bez problému. Krom občas znuděných pracovníků u pokladny, kterým se očividně nechce, ale kde hledat nadšence pro odebírání a vydávání bankovek a mincí (číslo účtu, ověřovací kód, počítačka, furt dokola, skoro jako u pásové výroby) naprostá spokojenost. A to mám účty u tří bank a s žádnou nejsem nespokojen.

0 0
možnosti

Na čínské obchody, automaty na kafe, mhd a jiné podobné mám předplacenou COOL kartu. Nabiju ji na určitou částku, až love dojdou, nabiju další. Pokud by byl nějaký problém, přijdu max o nabitou částku v řádě stokorun.

0 0
možnosti
MV

M76i25l11a41n 59V11o93l17e90k

16. 6. 2019 11:09

Je pravda, že na Aliexpressu si moji kartu pamatují a nepodařilo se mi to zrušit. Algoritmus jsme nepochopil. Nyní už vždy zadávám nesprávný CVV kód a někdy na své bance musím potvrdit SMS kód a někdy ne a platba projde tak i tak. Z toho pro mě vyplývá, že si ty správné údaje někde uložili. Podle mne by to mělo fungovat tak, že buď zadáte správný CVV kód, nebo musí proběhnout ověření od vaší banky (SMS). U nové karty proto zkusím správný CVV nikdy nezadat.

0 0
možnosti
Foto

Mně nikdy neprošla platba se špatným CVV, a vždy to pak chtělo ještě SMS kód.

0 0
možnosti
Foto

Se zavedenými čínskými e-shopy zatím nemám žádný problém. Zato jedna rezervace kartou ve vídeňském slušném hotelu a za měsíc mi ČSOB volala, že mi zablokovali kartu, protože hotel měl nezabezpečený systém a data unikla. Pro mě bez jakékoli újmy, ale online si člověk nikdy nemůže být jistý. A zavedené banky si samy hlídají možné úniky.

3 0
možnosti
Foto

P67e79t85r 53R64ö61g68n72e88r

16. 6. 2019 10:47

Určitě to není příjemné, pokud vám banka zaúčtuje danou karetní transakci dvakrát nebo pokud ji účtuje byť jenom jednou, ale vy jste k ní nedali souhlas. V těchto případech vám musí banka ze zákona o spotřebitelském úvěru z roku 2016 celou reklamovanou částku vrátit n e j p o z d ě j i následující pracovní den poté, co jste to nahlásili. Jinak si říkají o pěkný průšvih - žádná banka nemá radost, pokud byste si následně stěžovali u České národní banky nebo u Finančního arbitra. Teprve poté, co vám peníze vrátí, zahájí banka šetření, zda vaše reklamace byla oprávněná. Po uzavření šetření může banka danou vrácenou částku si znovu strhnout, ale v tomto případě doporučuji předat celý případ k Finančnímu arbitrovi.

To v mnoha - i zdánlivě beznadějných - případech funguje velmi dobře, protože banka musí prokázat, že nepochybila. A to jí dá většinou dost práce, věřte mi. Proto raději případ nakonec uzavře dohodou s vámi a reklamovaná částka vám zůstane...Samozřejmě nesmí se z vaší strany jednat o podvod.

3 1
možnosti
PD

P48e15t49r 22D33l28o76u23h53ý

16. 6. 2019 10:57

Banky (a dohled nad nimi) fungují, navíc je funkční i konkurence. Nechápu ten kontrast s (mobilními) operátory, kde musíte v případě chybného účtování zaplatit klidně desítku a pak se měsíce tahat, jak to je. Bankovní dozor ok, ČTÚ by se měl rozprášit do posledního muže a založit znovu.

6 0
možnosti