Podle odhadů by zbývající šestikilometrový úsek přímo do Hradce Králové mohl být po vyřešení všech sporů hotový do tří až pěti let. Nová část dálnice by také měla přinést výrazně větší bezpečnost cestování na východ Čech. Nynější přetížená silnice první třídy číslo 11 z Prahy na Hradec je pokládána za jednu z nejnebezpečnějších v Česku a je nazývána silnicí smrti. Ročně na ní při nehodách zemře či se těžce zraní desítky lidí. Hradec Králové ale očekává problémy v dopravě, protože jeho současná silniční síť není na zvýšený nápor automobilů připravena. Stavba dálnice z Poděbrad do Hradce Králové začala po čtrnáctileté přestávce v lednu 2004. Již loni v prosinci silničáři otevřeli jeden pás dálnice v délce 18 kilometrů mezi Dobšicemi a Chýští. Šlo o jednu z nejrychleji postavených dálnic v Evropě.
- středa 20. prosince 2006