Rada pro rozhlasové a televizní vysílání viní Českou televizi, že od 1. prosince 2007 do 4. února tohoto roku v devíti případech odvysílala před reklamní znělkou také reklamu na jejího sponzora. To je v rozporu se zákonem. Prohřešek radní celkově "ocenili" na 18 400 000 korun.
"Prvotní funkcí sponzora je přispívání na výrobu pořadu. A reklama přece žádný pořad není, proto je absurdní mít na její znělku sponzora," vysvětlil rozhodnutí RRTV její místopředseda Petr Pospíchal.
Podle vyjádření ČT přistoupili na Kavčích horách k vysílání sponzorovaných znělek s přesvědčením, že reklamní znělka je pořadem. "V případě, že by ČT přistoupila na argument Petra Pospíchala, že reklamní znělka pořadem není, je třeba si položit otázku, čím tedy je," namítá Anna Freimanová z tiskového oddělení televize.
Fričová: Každou znělku vnímám jako pořad
"Názory na to, jak odpovědět, jsou jak vidno různé a rozhodnout o tom, zda znělka vykazuje definiční znaky pořadu podle zákona, musí rozhodnout soud. Dle citovaného zákona se pořadem rozumí 'obsahově souvislá, celistvá a časově ohraničená část televizního vysílání'," dodala.
"Každou znělku vnímám jako svébytný programový útvar, čili pořad", potvrdila iDNES.cz postoj televize její programová ředitelka Kateřina Fričová.
Podobné problémy podle radního Petra Pospíchala může čekat televize Prima, která mezi zápasy fotbalového Eura také vysílá sponzora reklamní znělky.