Diskuze

Sto škol je málo. O církevní vzdělání má zájem čím dál více žáků

Církevní školství bylo obnoveno po roce 1989. V současnosti je na území ČR necelých sto fungujících škol. O školy, kam mohou docházet věřící i nevěřící žáci, je však mnohem větší zájem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KT

Ono je to jedno s druhým. Jakákoliv církev si ráda hraje na obecně prospěšnou činnost, za kterou schovává zájem na evangelizaci a výchově svých následovníků. Pak má ráda byznys a finanční příjem, zvlášť když stát zavelel k odluce církve od státu. Pak proběhly církevní restituce s vehementním PR, jak budou církevní objekty sloužit zdravotnictví, sociálním službám a vzdělávání. A také je přitom třeba vydělat na jejich provoz a údržbu. Stát platí na žáka. Vcelku snadný byznys.

Sečteno podtrženo - máme tady církevní školství. ;-)

Jaký díl z toho je bohulibý zájem a co z toho je pustá komerce?

0 0
možnosti
PJ

Na vasi otazku odpovi jednou Buh. Bible nas ale uci, se i kdyz je Jezis Krisus kazan z nespravnych pohnutek, muze to vest k dobre vire tech, kteri Bozi Slovo poslouchaji.

"Někteří sice kážou Krista ze závisti a soupeřivosti, jiní však s dobrým úmyslem. Jedni hlásají Krista ze ctižádosti, neupřímně, v domnění, že mi k mým okovům přidají soužení; druzí však z lásky a s vědomím, že jsem tu proto, abych obhajoval evangelium. Ale co na tom! Hlavně že se jakýmkoli způsobem, ať už naoko nebo opravdově, káže Kristus..."

Filipským 1:15‭-‬18 B21

https://bible.com/bible/15/php.1.15-18.B21

0 0
možnosti
PJ

Pripada mu uzasne, ze lide bez temer jakychkoli poznatku o Panu Jezisi Kristu a jeho uceni se tak vehementne tlaci do diskuze pod timto clankem. Jako by tim snad neco zmenili. Lide v CR projevili o cirkevni skoly zajem a tim to hasne. Diky Bohu!

0 2
možnosti
JF

Rika Katolik nasprtany z nekolikat proskrtane Bible a monohydrate upraveneho zakona ,tak aby vyhovovala cirkevnimu Katolickemu systemu.......heretic je pro Katolickou cirkev v podstate , kazdy vcetne Orthodoxniho kostela.....nejvetsi hnus je kdyz knezi vyhodi z kostela zenu co se provinila jen tim, ze se rozvedla a podobne ....to jsem narame zvedav kolik bude pripadu zneuzitych deti.......Orthodoxni krestane, evangelici ci protestanti I Zidovsky Rabin muze mit zenu a rodinu a Panu Jezisi Kristu to nikterak nevadi.....zato Katolicke cirkvy ano a proto se tam stahuji pedofilove a uchylaci co se maskuji za knezskym rouchem ...

1 1
možnosti
KT

Řekl bych před Lipovskou a po Lipovské. Jak memento 11. září. Pokud jde o atak proti "necírkevním hodnotám" - "demokracii, republice" - prostřednictvím manipulace světonázoru svěřených dětí, je to k pádné diskusi. ;-D

Je tady teď video úhlavního nepřítele tmářů Flegra. (Jeho kolegové dělají špinavou práci mezi skeptiky.) Nejde o to co se učí, ale co se neučí. Křesťané mají problém s evolucí, tak je z amerických učebnic vytěsněna. Lépe se prodává učebnice, která neplaší s Darwinem. A takové studijní materiály se v překladu vydávají i u nás.

Poctivě vzděláváte "odborníky", jejichž záměrnou neznalost můžete kdykoliv zneužít pro zpochybnění vědy.

Řeší se roušky. Krásný příklad. Půlka lékařů je pro, půlka proti. Veřejnost pořádá akce na bojkot roušek. Co epidemiolog, to jiný názor... Dle Flegra máme proti pandemii jednat jako bytosti s mozkem, a ono se to zvrtlo na stádo živočichů, co usiluje o přežití nejsilnějších jedinců.

Teprve, když dojde na lámání chleba, tak se projeví, jak chatrné je vzdělání údajných odborníků a také laické veřejnosti. A nemyslím si, že záměrná církevní "vata" je obecně přínosnou pomocí. Asi jako Lipovská. ;-)

0 1
možnosti
MP

cirkevné vzdelanie?

figu borovú, na cirkevnej škole sa učí rovnaké učivo ako na ostatných - možná niečo naviac, ale menej určite nie. a mnohí absolventi sa nevedia prežehnať, texty otče náš, ...

1 0
možnosti
ZB

Tak to pochybuji - absolvent církevní školy aby se nedokázal pomodlit a neznal křesťanské základy.

0 0
možnosti
ZB

Souhlasím s tím, že by každý člověk měl znát Bibli, Marxův Kapitál a mnoho dalších děl, různého vyznání, různých témat (většinou filosofických. Buď se v životě ztotožním s jednou takovou filosofií a nebo budu znát argumenty proč se od ní odkloňuji.

0 0
možnosti
BG

Neměl. Nečetl jsem ani jedno a ochuzený si nepřipadám. Prostě nemám na tyhle věci názor. Nemusím mít na všechno nějaký názor.

0 2
možnosti
BK

Jó, úplně ty špunty vidím, jak křičí, že chtějí na Ježíška věřit až do smrti. O tyhle ústavy pro legitimně duševně choré, mají zájem rodiče, ne ty nebohé děti.

0 3
možnosti

Na církevní školy máte hodně zjednodušený pohled.

2 0
možnosti
JH

Na jednu stranu podporuji že lidi nad vzděláním přemýšlejí a chtějí dávat děti do různých škol na druhou stranu je mi líto, že to nemáme jak ve Finsku kde naprosto drtivá většina dětí chodí do spádových škol protože ta je jednoduše nejlepší.

Peníze zainvestování do vysokého standardu škol šetŕí pak peníze v dopravě a posilují komunitní soudržnost.

0 0
možnosti
JF

Ale jdete ve Finsku deti zacinaji skolu o dva roky pozdeji a velke osobnosti jejich skolsky system rozhodne neprodukuje....jejich uspesne lidi spocitame na 10 prstech....coz je opravdu zalostne malo....Finske skolstvi je jedno z nejslabsich podle meho nadoru...

0 0
možnosti
MD

Jako agnostik bych dal osobne prednost cirkevnimu gymnaziu pred normalnim.

A doplnil o nedoporuceni sledovani CT a poslouchani CR. Kdyz uz nemaji byt deti ve veku zaku ci studentu, deformovani propandou.

2 3
možnosti
MG

Ani bych se nedivil, kdyby cirkevni skoly byly lepe vybaveny, nez statni. To jsou soukrome taky a ze stejneho duvodu - lide je financuji sami. Cirkve financuji lide jak primo, tak neprimo pres stat. Dat tak vsechny ty penize primo na statni skoly, tak si budou taky moct dovolit o poznani vyssi kvalitu. Takze jde mozna o dalsi z mnoha pripadu, kdy cirkve resi problem, ktery by bez nich nemusel byt.

0 1
možnosti
MD

Kvalita neni jen o financich. Kvalita je i o zacich a posluchacich a 'atmosfere' v takove skole..

4 0
možnosti
JK

J66a43n 43K65a74d30l12e46c

17. 9. 2020 8:26

No ježišikriste

1 0
možnosti