Diskuze

Tramvaje už proti sobě vyjely několikrát, přiznal dopravní podnik

Vedení Dopravního podniku Ostrava poprvé oficiálně přiznalo, že k nebezpečným situacím na jednokolejné trati, kde se v pátek srazily dvě tramvaje, docházelo už v minulosti. Za poslední tři roky proti sobě podle něj vyjely tramvaje už dvakrát, nikdy ale naštěstí nedošlo ke střetu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

sadlo.sadlo

17. 4. 2008 12:46
křížení

DP vymýšlí tak dlouho nějaké zabezpečení? Přitom stačí podle nějakého čidla (spínače) zjistit, že tramvaj na jedné straně vjela na kolej a druhá bude mít díky semaforu Stop. Takhle nějak to fungovalo podle mě i v Brně, když se stavělo nové křížení v Pisárkách u výstaviště (vozovny). Delší dobu se tam jezdilo pouze po jedné koleji v určitém úseku.

0 0
možnosti
M

mmmm1

17. 4. 2008 12:41
všichni nejchytřejší

navrhuji 1 soupravu po 30minutách a maj ušetřeno 2x;-D a maj tom za darmo..

0 0
možnosti
SS

sigenius

17. 4. 2008 13:09
Re: všichni nejchytřejší

DP Ostravy na toto řešení přišel sám. Jen ho vylepšil. Ten interval je teď 60 až 65 minut. Řidič má také právo se vymočit. Viz zde:

http://jizdnirady.idnes.cz/ConnRes.asp?tt=g&p=MF&from=44&from=1&from=512&froml=-1&to=44&to=1&to=530&tol=-1&date=17.4.2008&time=17:30&min1=5&max1=60&alg=1&isdep=1&beds=0&chn=5&stop=0&odcht=0&odch=50&link=992A&prev=0&handle=18855

0 0
možnosti
M

mmmm1

17. 4. 2008 12:33
řekněme si

smutnou pravdu, prostě se snažili ušetřit. Takže doufám, že mněli  slušnou pojistku, nebo že platili na tramvaj něco jako pov.ručení. Těm lidem už  sice nikdo život nevrátí, ale doporučuji pozůstalým dobrého právníka a stažení dopr.podniku z kůže. Aby věděli co stojí peněz debilní šetření. Počítám, že to pude z pov.ruč. a pojišťovna to bude chtít po nich. Pov. ruč je někdy až 100mil.  Ty co to mněli na starosti bych odvolal z funkce- atd. Škoda, že tu nejsou americký soudy, by skončil dopr. podnik v konkurzu...

0 0
možnosti
N

nipper

17. 4. 2008 12:37
Re: řekněme si

slovo mněli se v českém jazyce píše MĚLI...jen pro pořádek!

0 0
možnosti
E

Erciyes

17. 4. 2008 12:29
nehoda

Koukal jsem na tu skvělou animaci a konečně vím, jak se to stalo. ;-D Že to bylo takhle nějak, by mě nenapadlo ani ve snu.

0 0
možnosti
N

nipper

17. 4. 2008 12:34
Re: nehoda

...grafika je opravdu drsná :-P 

0 0
možnosti
PV

Lord Helma

17. 4. 2008 11:53
Žádná tramvaj nejezdí v danou dobu

Žádná tramvaj v 17:40 ze smyčky Vřesinská nevyjíždí a už roky jezdí v čtvrt a ve třičtvrtě. To jen na vysvětlenou.

0 0
možnosti
K

kapkuvulgarniplastovalahev

17. 4. 2008 11:56
Re: Žádná tramvaj nejezdí v danou dobu

děkujeme

0 0
možnosti
JT

killy

17. 4. 2008 11:50
Hmmm..

...."Po páteční tragické nehodě ale chce, aby jištění bylo ještě

bezpečnější. Plánovaný systém by měl zajistit, že se tramvaje, které na

jednokolejce proti sobě vyjedou, úplně zastaví".....   K tomu bych dodal, že jednoduchej systém, kterej z odběru z troleje zjistí dvě tramvaje a úsek odpojí...... nakreslí každej průmyslovák na pytlík od svačiny.

0 0
možnosti
RK

kladnyhrdina

17. 4. 2008 12:13
Re: Hmmm..

Nechte si pytlík na svačinu. Jedna dvouvozová souprava má stejný odběr, jako dvě jednovozové jedoucí proti sobě. Jeden řidič s těžkou nohou má proudové špičky jako dva umírnění řidiči. Jedna souprava, jedoucí z kopce nad  Vřesinou do Poruby má téměř nulový odběr a Váš pytlík jí nevidí.

Jediná spolehlivá cesta jsou kolejové obvody nebo počítače náprav. Ceny kompletního spolehlivého ZZ jsou v řádu desítek milionů, protože vyžadují i stavební práce - prvky v kolejišti a kabeláž.

Kolik incidentů bylo na základě stávajícího provozního předpisu za desítky let a kolik poruch by za tu dobu mělo Vaše amatéské ZZ...? Vložil byste lidské životy "do rukou" zařízení, méně spolehlivého než člověk.

Když už se všichni spolehnou na ZZ, musí to být profesionální řešení, fungijící za všech - i teoretických stavů.

Poznámka: dopravní podnik neby schopen ani prořezávat křoví, ačkoliv mu to zákon ukládá, přesto se ho neobjektivní drážní inspekce zastává. Zato z Fitipaldiho na Pendolinu dělají velkou kauzu.

0 0
možnosti
PK

gambleralkac

17. 4. 2008 11:34
Barva tramvaji

Podle me kdyby ty tramvaje nebyly v banikovskejch barvach, ale cerveny jako v Praze (kde ale jsou trate dvoukolejne), mohli se videt driv a zabrzdit.

0 0
možnosti
MP

moopy2

17. 4. 2008 11:35
Re: Barva tramvaji

naspal si to tak, jako by všechny tratě v Ostravě byly jednokolejky!

0 0
možnosti
OO

Osvald Obrtel

17. 4. 2008 11:08
A víte tohle?

Pro představu všech, co mají řidiče - viníka za neschopného pitomce:

Řidič jezdil kurs 5/2. Nástup: 3.58 hod. Takže: vstát před třetí ráno, ve čtvrt na čtyři vyrazit z bytu, před čtvrtou nástup ve vozovně. Konec dopolední části: 8.14 hod.

Nástup odpolední části: 11.42 hod. To zamená, že máte 3,5 hodiny volna, během kterých se stihnete najíst, možná dojet domů a na hodinu si lehnout, ale spíš během té doby zařídit věci, které jiní řeší odpoledne po práci (pošta, úřady, nákupy).

Odpolední směna: od 11.42 do 18.22 hod. Po skončení směny domů, večeře, sprcha, pád do postele. Když to stihnete od 20 hodin, je to úspěch. No a druhý den to samé, takže před třetí ráno vstát...

To znamená, že před šestou hodinou odpolední (čas nehody) měl řidič za sebou minimálně 15 hodin bdění a 10 hodin pobytu v tramvaji (jestli jízdy nebo čekání na konečné nehraje roli, na točně si stejně moc neodpočinete). Zkuste si představit sebe, jak budete na konci takovéhle směny vypadat a jestli neuděláte chybu...

0 0
možnosti
OF

Dezo-Conka

17. 4. 2008 11:18
Re: A víte tohle?

Jako lékař jsem začal pracovat v 7.00 v pátek na ambulanci

končil jsem po 15.00 hodině,mnohokrát mě odvolali i od oběda.V 15.30

jsem nastoupil službu na JIP int oddělení,která trvala nepřetržitě do

pondělka 7.00 hodin,v 7.00 hodin jsem nastupval na ambulanci a domu jsem šel

ve 14.00.Za víkend jsem přijal v průměru 10-15 lidí,infarkty...těžké stavy

0 0
možnosti
DZ

Davidak26

17. 4. 2008 10:45
Standardni postup

Opet dalsi ukazka toho, ze dokud neumiraji lide, tak se nic neresi. Ackoliv se o problemu vi uz dele. Naprosto totozne jako na X zeleznicnich prejezdech, kde se rozbije signalizace. Dokud tam vlak nekoho nerozmasiruje, tak to neopravi....  ;-(

0 0
možnosti