Diskuze

Na nové točně drhly autobusy podvozkem o zem, dál jezdí po panelech

Autobusy, které vozí v Uherském Hradišti návštěvníky na hlavní hřbitov v Mařaticích, musejí znovu využívat starou točnu. Ta nově vybudovaná totiž některým vozům nevyhovuje. Při zkušební jízdě se ukázalo, že autobus při výjezdu z točny na silnici v jednom místě drhne podvozkem o zem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OH

Máte samozřejmě neoddiskutovatelnou pravdu, pokud se bavíme o úrokové sazbě, volební účasti, všelijakých průzkumech atd. Technická procenta sklonu jsou jiným (pohodlým a zaběhnutým) vyjádřením úhlu, říká se tomu terminus technikus. Takže ano, z ve Vaší termninologii se sklon zvýšil o 60 % (z 5 % na 8 %), v technické terminologii o 3 %.

Sklon 5 % je cca 2,86 °, sklon 8 % je cca 4,57 °. Je tedy větší o 1,71 °, což je o 3 % sklonu. Samozřejmě můžeme psát o tom, že úhel sklonu se zvětšil o 60 %.

Na závěr bych dodal, že při vyjadřování sklonu v procentech jsem ještě neviděl, že by někdo použil procentní body.

0 0
možnosti
OH

Eh, něco jsem zmastil já, nebo redakční systém. Mělo to být do vlákna jako rekace na reakci pana Teissiga, kterého tímto zdravím. Jsem zvyklý na vyjádření sklonu jako procent, profesionální deformace.

0 0
možnosti
MT

Podélný sklon je místo pětiprocentního osmiprocentní.

Pane redaktore, to není o tři procenta větší sklon, to je o šedesát procent větší sklon!

1 0
možnosti
OH

Pan redaktor se neplete a naopak se pletete vy. Procento sklonu je změna výšky v metrech na 100 metrů délky. Blíže třeba https://cs.wikipedia.org/wiki/Stoup%C3%A1n%C3%AD

0 2
možnosti
PV

To do zadani nenapsali, jake autobusy se tam budou otacet?

0 2
možnosti
VP

Nenapsali, protože je to irelevantní a na návrh nivelety, poloměrů, sklonu a odtokových poměrů to nemá vliv.

1 0
možnosti