- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prima. V mých očích Zlíňáka ale nejdůležitější stavbou celého kraje by měla být PŘELOŽKA STÁTNÍ SILNICE !!! 1/49 Z CENTRA MĚSTA. Je to absolutně hanebný stav !!!
Obávám se, že jedinou přeložkou I/49 (nic jako "státní silnice" zákon o pozemních komunikacích nezná a tedy se žádné takové označení roky nepoužívá) bude možná jednou D49. Pokud vznikne kolem Zlína jednou obchvat, nepůjde o přeložku nýbrž o novou komunikaci plně v kompetenci města/kraje. No a jsou-li mé informace správné, kraj ani město nic takového neplánuje a naivně spoléhá na to, že to za ně vyřeší ŘSD, kterému je I/49 ukradená a jak píšu výše - jediné co hodlá stavět je D49.
Tam úřady včetně ŘSD nahráli Egerii a dalším spolkům na smeč a dosud se z toho nevyhrabali. Pokud vím, ještě stále není vydané SP - čeká se na vydání rozhodnutí Ministerstvem dopravy, které si dává notně na čas. No a pravděpodobně pak bude následovat ze stran ekospolků žaloba, která má odkladný účinek a případně kasační stížnost, která nemá odkladný účinek (ale zase může NSS vydat rozsudek ve kterém stavbu zastaví) Reálně by se s tím šlo vypořádat do konce roku, ale jak říkám, zatím už několik měsíců (ne)rozhoduje MD.
Jediné čím se stavba D49 nezdrží je VŘ na zhotovitele, protože to už v dávných dobách vyhrála a začala stavět Skanska s Eurovií.
To si teda za pár let ve Spytihněvi užijou.
1. mohou si za to sami, jejich úsek by se stavěl v souběhu, kdyby nedělali obstrukce
2. I/55 ve Spytihněvi další provoz nenatáhne, protože nemá odkud. - tedy D55 může Spytihněvi ulevit, ale absence už nemá co zhoršit - dalece hůř na tom bude Moravský Písek, Bzenec a Strážnice - do těchto obcí totiž D55 reálně provoz ze současné I/55 svede
"Aktivisté mohou ještě napadnout povolení žalobou, a pokud by jí soud přiznal odkladný účinek, do doby, než o ní rozhodne, by se příprava musela zastavit.
„Byla by to škoda, ale tak jsou naše zákony nastavené,“ podotkl Bazala"
Ano, bohužel naše legislativa to této sortě lidí prostě dovoluje, takže upravit zákony a pak i já začnu věřit tomu, že ANO, BUDE LÍP.
Povolení lze v současné fázi napadnout pouze správní žalobou (a aktivisté mají na takové napadení měsíc od nabytí právní moci stavebního povolení) a i pokud ji soud přizná odkladný účinek, tak správní žaloba musí být dle zákona vyřízena do 90 dnů od podání žaloby. Tedy toto bude vypořádáno pokud správně počítám nejpozději někdy v červenci. To už takový odklad není. Aktivisté i po zamítnutí správní žaloby mohou podat ještě kasační stížnost, ta ale nemá odkladný účinek.
A stejne se ministerstvo dopravy s temi ekoteroristy z Deti Zeme domlouva, co budou blokovat, prozoze proste nema penize na stavbu...
tahanice a oddalování stavby stojí stát enormní množství úsilí a nemalé peníze viz. v okolí D55 je to: D1 - Dluhonice, D49, D52 ... navíc velká část staveb se financuje s přispěním EU, v penězích opravdu momentálně problém není
Starosta Starého Města pobavil už po několikáté - neschopnost jím vedeného úřadu zatím akorát ekologům nahrává.
Mimochodem všimli jste si, že tento dálniční úsek bude ústit přímo na silnici II. třídy (II/427) do obce Moravský Písek, kam D55 většinu tranzitu ze současné I/55 svede? - To budou mít v těch obcích docela radost byť Moravský Písek zažije tohle peklo jen krátkou dobu, ale následující úsek, který má být stavěn do Bzence hned následně ukončí stavbu D55 na dlouhou dobu díky nedořešenému protnutí Doubravy (ptačí rezervace) z Bzence do Rohatce. Chudáci obyvatelé Bzence a Strážnice - a v té zejména malé ulice Rybářská ...
K úřadu ve Starém Městě bych jen podotkl, že se konečně zjistilo, že takto důležité a složité stavby má povolovat centrální stavební úřad (viz návrh nového stavebního zákona). Stavební úřad malého města, kde povolují běžně chaty a rodinné domky - a teď D55? Já bych starostovi moc nenadával. A s tím pokračováním přes Doubravu: přijala se nějaká koncepce, trasování jednotlivých dálnic - takže tady je to ten případ, kdy si evidentně budeme muset vybrat ptáky nebo auta přes Bzenec a Strážnici. Asi tunel pod Doubravou není úplně to pravé řešení...
Naprosto zbytečná dálnice, která neřeší snad jediný kilometr hlavního tahu.
A takto funguje celá vláda. Peníze se vyhazují na zbytečnosti.
Samozrejme, ze neznate situaci. Pro region je to davno potrebna dalnice!
A teď ještě změnit cementobeton na asfalt, aby se nemusel těžit zbytečně štěrk vedle prameniste pitné vody pro 100.000 lidi.
Kdo tu situaci v těch místech a obcích zná, tak asi bude mít stejný názor: D55 tam už měla být dávno. Místo toho tisíce aut stále projíždějí lidem pod okny se všemi negativními důsledky. A Děti Země blokují výstavbu. Kdo má tady přednost? Opravdu jim jde o občanské blaho? Podívejte se na mapu, D55 je přimknutá k trati, která už je liniovým a místně rušícím prvkem v krajině. Takže asi lepší varianta umístění dálnice (když se ví, že ji zde potřebujeme podle schválené koncepce výstavby dálnic) zde neexistuje. Nejlépe nestavět nic, že ano? A správně v diskuzi řečeno: pokud by se do podmínek povolení dostala výsadba 3x většího počtu stromů, tak by si DZ jistě našly jinou záminku. Ono totiž při tak složité dokumentaci, jakou je taková liniová stavba, se vždy najde nějaká nepodstatnost. A problém s naší stavební legislativou je v tom, že nadřízený orgán případně soud je schopen shodit to povolení ze stolu kvůli formalitě - ne kvůli zásadní chybě v dokumentaci.
Teroristé Děti Země s největším teroristou Patrikem se mravencem jen zaštiťují. Vůbec jim o něj nejde, jde jim jen o teror všech a výpalné.
"Úřad ve Starém Městě povolil kácení 47 stromů, aniž by akceptoval požadavky aktivistů, že náhradní výsadba musí být zhruba trojnásobná."
A to proc? To kdyz Patrik rekne, ze chce stokrat vic stromu, tak ho musi kazdy poslechnout?
Za káceni se běžně ukládá náhradní výsadba.