Mé tělo si zaslouží tu nejlepší péči. Tak zní krédo metrosexuála.

Mé tělo si zaslouží tu nejlepší péči. Tak zní krédo metrosexuála. | foto: Profimedia.cz

Metrosexuálové: proč s nimi ženy radši kamarádí, než spí

  • 129
V Praze je potkáváte na každém kroku: na sobě mají džíny Diesel, k tomu triko Ed Hardy, které obepíná dokonale vypracovaný hrudník a ruce. Ty jsou samozřejmě dokonale pěstěné s upravenými nehty od manikérky.

Krom wellness centra často navštěvují i kosmetiku, kde si nechávají aplikovat masky na pleť nebo odstraňovat ochlupení z celého těla, které hýčkají též patřičným tělovým zábalem. Jsou krásní, voní a milují nakupování. Myslíte, že přesně po takovém partnerovi ženy touží? Ty, co jsme oslovili, nás z omylu velmi rychle vyvedly.

S péčí o tělo začali muži už ve starověkém Římě. Pravidelné koupání, pedikůra, perfektní účes a hladké tělo bez chloupků bylo dobrou vizitkou udatného Římana od prvního do pátého století našeho letopočtu.

Snídaně s turbanem

Pak ale přišel středověk, který pro osobní hygienu, stejně jako pro řadu dalších oblastí, představoval dobu temna. Je to obecně známý fakt: lidé se nemyli a svůj odér překrývali litry voňavek. Měli za to, že voda lidskému tělu škodí, a tento názor razili prakticky až do konce první světové války.

Teprve pak začalo být mytí součástí každodenní hygieny.

K dobrým mravům toho dnes patří trochu víc: vedle nezbytného čištění zubů a česání se dnes žádný chlap nestydí, když si ráno a večer namaže obličej krémem, navoní se a jeho oblečení a boty nevypadají jako po týdenním terénním výcviku.

V městech se ale začíná rozrůstat i typ mužů, kteří by ani ráno v šest nešli svého psa vyvenčit v džínách a neznačkovém svetru, popřípadě bez vodítka od Louise Vuittona. Říká se jim metrosexuálové a ženám při vyslovení tohoto výrazu naskakuje husí kůže po celém těle.

Proč?

„Jsem samozřejmě ráda, když se o sebe chlap stará. Můj přítel by měl být hezky oblečený, měl by mít ostříhané nehty, upravené vlasy a čisté boty. Pokud je ale ráno v koupelně déle než já, začínám být trochu nervózní,“ říká šestadvacetiletá stylistka Aneta.

K podobnému názoru se připojují i další ženy.

„V baru jsem se seznámila s klukem, který se mi fakt líbil. Byl skvěle oblečený, nádherně voněl a měl úžasně vypracované tělo. Chvíli jsme se scházeli a já myslela, že jsem konečně našla ideálního partnera,“ popisuje počátek vztahu s metrosexuálem třicetiletá asistentka Klára.

Pleťová maska

„Peklo ale začalo, když jsem se k němu přistěhovala. Nejen, že bylo v koupelně na poličkách tolik kosmetických přípravků, že jsem si ty svoje neměla kam dát – a to i potom, co mi jich polovinu vyházel se slovy, že pro moji pleť a vlasy nejsou vhodné. Dokázal se ale i pětkrát převléct, než někam odešel. Vrcholem bylo, když mě začal poučovat o tom, co si na sebe mám vzít já. Pronájem svého bytu jsem naštěstí nestihla zrušit. Aspoň jsem měla místo pro ty svoje tři zbylé kosmetické lahvičky,“ ukončuje s ironií v hlase své vyprávění mladá žena.

Jako první použil termín metrosexuál v roce 1994 spisovatel a novinář Mark Simpson v britském deníku The Independent. „Metrosexuál je nezadaný mladý muž s vysokými příjmy, který žije nebo pracuje ve městě, to znamená tam, kde jsou nejlepší obchody. V 80. letech jste takové muže mohli vidět jen na stránkách časopisů jako GQ nebo v televizních reklamách na džíny Levis. V 90. letech jsou už ale všude kolem nás.“

Za duchovního otce metrosexuálů, jak je známe dneska (namátkou stále omílaný David Beckham, Robbie Williams, Ben Affleck, ale i Jiří Korn, Sámer Issa, Leoš Mareš nebo i celá řada fotbalistů, Milana Baroše a Pavla Nedvěda nevyjímaje), je ale považován herec, rapper a model Mark Wahlberg, který se s hladce oholeným tělem a nagelovanými vlasy objevil na začátku 90. let v reklamě na spodní prádlo Calvin Klein.

Švihák s taštičkou

Od té doby jejich počet rapidně vzrostl. Podle odborníků za to může hlavně reklama kosmetických gigantů, kteří ve vzrůstajícím zájmu mužů o svůj vzhled vidí velice slibnou cílovou skupinu, ze které se navíc dá velmi slušně profitovat. Všimnout si toho mohl každý, kdo před Vánoci zabrousil do drogerie nebo luxusní parfumerie – dárkové balíčky s kosmetikou pro muže sice stále nezabírají tolik místa v regálech jako ty pro ženy, v nabídce jich je už ale tolik, že je v obchodě nemůžete přehlédnout.

K sehnání je třeba dárková sada pro mastnou pleť (Le Chévre), celkově omlazující krém (Matis Paris), gel na oční okolí (Matis Paris), maska pro matný povrch pleti (Dior), samoopalovací pleťový krém (Hugo Boss) nebo hydratační krém pro zpevnění pleti (Loreal Paris). A třeba takový Jean-Paul Gaultier, který vymyslel Jirkou Kornem tak oblíbené sukně pro muže, své oblečení pro muže na módních přehlídkách prezentuje na modelech s make-upem, třpytícími se rty a namalovanýma očima.

Od extrému ale zase zpátky na zem. Tato mužská odrůda se nejčastěji vyskytuje v modelingu, médiích, za bary, v pop-kultuře nebo sportu.

Tři s taštičkami

Metrosexuál se o sebe rád stará a tato péče je také jeho hlavní denní činností a největším zdrojem výdajů. Miluje se. Nade vše. A to je hlavní důvod, proč s ním ženy kamarádí, ale do své ložnice si jej nepouštějí.

„Kolem mě je celá řada metrosexuálů,“ popisuje svůj běžný pracovní den stylistka Aneta.

„Dobře se s nimi povídá a nakupuje, dokáží vám poradit stejně dobře jako kamarádka. Ráda si s nimi po práci zajdu na drink nebo si zatancovat a můžu si být jistá, že budu mít naprosto nejzářivějšího partnera v celém klubu. Tam to ale končí. Nevěřím, že člověk, který je tolik posedlý sám sebou, by dokázal milovat i někoho dalšího,“ uzavírá Aneta.


Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit