- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Blábol. V 1850 se fotila Daguerrotypie jelikoz jsem ji delal tak vim o cem je rec. Na tu je treba mosaznou nebo medenou destičku dat nad páry jodu a bromu udelat snimek a pak bud vyvolat nad parami jodu (daguerre technologie nebo dat nad páry pouze jodu a pak vyvolat tim ze se destička da pod tmavě cervene sklo a nevha na ni svitit slunce ci specialni lampa. Kolodiova technika je mladsi a mnohem mene dokonalá. Detailňost a teplota odstínu sedi v případném tlaceni je nedosazitelna dodnes. Kdyz uz pisete takovy clanek chce to uvést ze je potreba puvodni Petzvalův objektiv aby byla dokonalost. Dřevěné telo muze byt klidne replika.
Není to "blábol". Kolodiový proces byl skutečně vynalezen v roce 1851.
Lidem jeden vysvětlí, že se nesmí nějakou dobu pohnout, ale jak to pan fotograf vysvětlil těm krysám na fotce č. 14?
Zajímavá technika. Zajímavé výsledky. Mít čas a být to moje práce (tj. rozuměl bych tomu), určitě bych si to aspoň zkusil.
Taky mně rozesmála ta rouška proi eteru. Moc. Ale jinak dobrý, držím palce takovým nadšencům.
To já někdy fotím na kašu ;-)
určitě je na to nějaký umělecký filtr se stejným výsledkem i bez plechu, ale pravda, kdo si hraje nezlobí :)
Existuje například filtr van Gogh, který vám fotku převede na styl podobný stylu tohoto slavného malíře. Ale i když ten filtr bude sebedokonalejší, tak to stále nebude van Gogh.
Dříve, před digitálními přístroji bylo zhotovení fotografie trochu alchymií. Proto nefotil každý. Dnes je to o něčem jiném,. Vyzkoušet si staré metody určitě stojí za to. Dělat to jako umělecký postup je asi zbytečné a zdlouhavé včetně kvality výsledných fotografií.
Dnes sice fotí "každý", ale taky je to vidět. Dogitální přístroj z Vás fotografa neudělá. Co děláte by Vás mělo bavit a měl byste se tím těšit. Pak je Vám jedno, že to trvá půl dne. Dělat práci, aby bylo rychle hotovo a rychle od toho....to asi není ono.
Na jednu stranu zajímavé. vyzkoušet historický postup. Na druhou stranu, k čemu to je? Jen hromada práce a horší kvalita.
To je od vynálezu fotografie štětec a plátno taky...
Mě zaujalo, jak se chrání rouškou proti výparům éteru.
Jinak docela zajímavé čtení, i když bez detailů.
Ta technologie je možná stará 160 let, jinak to ale je v podstatě běžná technologie černobílé fotografie založená na světlocitlivosti solí stříbra, chloridů a bromidů stříbrných.
Jediný rozdíl je v tom, že posledních cca 80 let, snad ojediněle až dodnes, se tyto fotografické materiály vyráběly ve fotografických laboratořích, kde stroje dělaly stejnoměrnou světlocitlivou vrstvu a chemici vyvíjeli metody, jak co nejvíc drahého a vzácného stříbra ušetřit a přitom světlocitlivou vrstvu neošidit na pružnosti, vydatnosti a citlivosti reakcí na světlo. A převládly negativní procesy, pro svou praktičnost.
Pokud si to fotograf dělal dříve sám, musel být hodně zručný , dobrý chemik a pečlivý.
Obraz potom pravděpodobně vyvolává v podstatě klasickými vývojkami a ustalovači na černobílé materiály, akorát pozitivním procesem, ne negativním.
Jinak dříve se tyto fotky dělaly na skleněné desky, ne plechové. Sklo zřejmě mělo výhodu v tom, že díky průhlednosti se z něho daly dobře dělat kontaktní kopie, na rozdíl od plechu. Plech je v současné době mnohem praktičtější, protože dnes se kopie bez problémů udělají skenováním.