Diskuse k článku

Proti americkým špionážním letounům měly vzlétat migy z mobilních ramp

Start stíhačky z lesní mýtinky či městského parku - i takové věci se mohly stát realitou v případě dokončení projektu MiGu SM-30 do fáze operačního nasazení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G73a57b15r28i41e13l 96H46o86r38t55e16n 9311519943434

Skoro OT - Kenny Brack crash Texas 2003

https://www.youtube.com/watch?v=Hy8fgGiI1WA

0/0
10.10.2017 15:33

P66e23t65r 67S46v18o80b73o79d86a 7393815549497

Paráda, děkuji!!!!R^

+1/0
9.10.2017 22:16
Foto

J31i93ř40í 91D48v47o14ř30á26k 5245609720888

Pěkný článek. Díky.

Ale raketový motor s označením "PRD" ? Nemůžu si nevzpomenout luštěniny.

0/0
9.10.2017 19:22

T69o17m46á66š 95H41r35u20b42ý 4969400114646

No to není jediná podobná zkratka pro soutěžní modely raket se v SSSR vyráběly motorky s taktéž půvabným názvem MRD (modělno raketnyj dvigatěl) ;-D

+3/0
9.10.2017 22:24

J76o40z47e54f 72B24e91v47i16l60a75q38u13a 9565389461961

Zaujímavé!R^

+4/0
9.10.2017 14:53

T51o17m72á29š 20O65č42e29n42á50š29e39k 2873951987900

Moc hezké, díky

+2/0
9.10.2017 14:51

R82a70d72e81k 70F50o45l80p51r62e55c69h38t

Ještě poznámka. V článku mi to nepřišlo nutné to zmiňovat, ale přišel mi dotaz, zda a jak by MiGy-19 byly vůbec schopné ohrozit U-2. Samozřejmě těžko, šanci by měly pouze za příznivých podmínek. Ale pod špionážním letounem si nesmíme představovat pouze U-2. Navíc v době, kdy se rozhodlo o zahájení projektu SM-30, ještě nad SSSR žádné U-2 nalétaly, tehdy byly velkým problémem špionážní lety strojů RB-47.

+6/0
9.10.2017 14:46

J92a83n 95F72a45n55t33a 6371456651733

Kratke video z testu SM-30

https://youtu.be/SabWGCETDN0

+2/0
9.10.2017 10:19

J15a34n 40S72t72i18f27t64e76r 5477299848653

Zajímavý článek, děkuji. Jen bych moc prosil pana autora, aby trochu šetřil sedmými pády. Místo "Nebyli prvními. kdo ..." by úplně stačilo "Nebyli první, kdo ..." Tahá to za uši.

+2/−11
9.10.2017 7:41

I64v36a10n 70H91o77l57a20s 5727907498667

Naopak - užití sedmého pádu tam, kde je namístě, což je v článku dodrženo, je dokladem jazykové vytříbenosti autora, která dnes většině novinářů chybí.

+17/0
9.10.2017 9:42

M32i65c52h49a74l 62P47l15e97š76t45i20l 3717176426445

Motor PRD-22 je super ☺

+11/0
9.10.2017 5:54

I90v92a89n72k98a 40P18o19s55p62í44š66i18l63o42v43á 8894168492517

SPRD-99 je ještě lepší :-)

+3/0
9.10.2017 10:27

T74o25m11á83š 81Ž79i66t87n89ý 6881970831441

Primat nedrží americani ale nackove.

Podívejte se na projekt bachem nater

+7/−2
9.10.2017 5:49

T22o29m78á10š 75Ž67i91t57n43ý 6921220271791

Natter se dvěma tt

Sorry ��

+1/0
9.10.2017 5:50
Foto

M44a62r43t23i48n 57K93l40u31m87p65a12r 5816328537874

Zřejmě jste si nepřečetl článek. Ten pojednává o startech klasických stíhaček ze šikmých ramp s podvěšeným raketovým motorem. Tam drží skutečně primát Američané, následovaní Sověty. Bachem Ba 349 nebyl ani klasickou stíhačkou, ani nestartoval ze šikmé rampy. Byl to kolmo startující raketový záchytný stíhač.

+7/−1
9.10.2017 8:15

K68a42r26e53l 51L53a86n93g84r 2482287370248

Prvni co startovalo s raketovym motorem z rampy byl Reichenberg. Diky tomu vedeli vsichni ze to lze realizovat.

+1/−1
9.10.2017 10:00

J36a58k67u56b 11V98i80l67i16n26g19r 8965391539123

Omyl, V-1, alias Fi-103 byl sice odpalován z šikmých ramp nebo shazován z nosných bombardérů (například He 111 H-22), ale neměl raketový, nýbrž pulsační motor. Pilotovaných sebevražedných Fi-103 "Reichenberg" bylo vyrobeno jen málo a nikdy nebyli použity na ostrou akci, takže tohle se nedá srovnávat s tím, co pěkně popsal ve svém článku pan Folprecht.

+1/0
9.10.2017 10:44

R49a88d46e51k 75F40o96l30p42r78e54c90h74t

Pan Langr měl na mysli raketové motory kvůli získání rychlosti, aby se mohl ten pulsační vůbec spustit. Klasické Fi 103 se urychlovaly katapultem, u těch připravovaných pilotovaných Reichenbergů snad proběhly testy s raketovými "urychlovači". Ale samozřejmě to nepatří do článku o "startech z místa" klasických bojových letadel.

Také ty rampy pro Fi 103 byly monstrózní (delší než 50 metrů), v žádném případě nešly řešit jako mobilní. Ale americká JB-2 (mutace Fi 103) startovala mimo jiných způsobů i "z místa" pomocí raketových motorů.

+3/0
9.10.2017 11:28

E49r38i10k 39L65e25v94i39n97s54k80ý 8321724303625

Jen drobnost : pote, co se stabilni rampy pro Fi 103 ve Francii staly pravidelnym cilem bombardovani, zacali Nemci pouzivat i mobilni rampy. Ty se ale po preprave musely sestavit na zemi, samozrejme se nevesly smontovane na auto.

0/0
9.10.2017 12:32

R26a17d56e21k 10F83o54l95p12r76e60c83h38t

Ano, máte pravdu, nepřesně jsem to s tou mobilitou formuloval.

0/0
9.10.2017 14:36

R37a34d77e56k 18F15o28l76p25r79e40c23h57t

Čekal jsem, že Natter v diskuzi padne. Bohužel padnul i v reálu: jeden vertikální start s pilotem a zároveň jeden mrtvý pilot. Nejen tedy, že zkoušky stroje Natter byly neúspěšné (vleky a bezpilotní starty na tom nic nemění), ale jak už psal pan Klumpar, tento německý výstřelek nelze ani zařadit do množiny programů ZELL (včetně sovětského SM-30).

+3/0
9.10.2017 9:21
Foto

P72e50t43r 64P28r13o20c44h14á35z31k42a 3892896932424

Pěkný a hlavně zajímavý článek. Děkuji.R^

+12/0
9.10.2017 5:29

P97e62t15r 40N65o12v73á75k 8345239660

PVOS - S-75 Dvina (Desna, Volchov, Volga) ... 8-o

http://pvo-pvo.blogspot.co.uk/2011/01/pvos-s-75-dvina-desna-volchov-volga.html

+1/0
9.10.2017 3:27

Najdete na iDNES.cz