Důvěra doslova slepá
Ve sluchátkách se ozval další hlas: „Ede, tady Les. Vidím tě!“ Byl to jeden z důstojníků řídících přistání LSO (Landing Signal Officer) LtJg. Leslie „Les“ Bruestle. Stál na malé plošině na zádi a naváděl přistávající letouny na palubu.
Normálně držel v rukou dva terče signální barvy a domluvenými gesty pilotovi signalizoval, zda je vysoko, nízko, v náklonu nebo mimo směr. V případě, že pilot letounu neudržel sestupovou rovinu a rychlost, odmávl jej, takže musel opakovat okruh. V tomto případě byly terče úplně zbytečné.
„Les“ chytil mikrofon a řekl Jacksonovi: „Ede, neodpovídej, jen poslouchej! Zvládneš to!“ Nyní vše záviselo na přesnosti pokynů LSO a schopnosti pilota dostatečně rychle a přesně provádět požadované opravy. Musel mu slepě důvěřovat, v tomto případě doslova.
Dayl Crow se odpoutal a nasadil na další okruh. Začínal po očku sledovat nebezpečně klesající palivoměr svého Panthera. Zbývalo mu 600 liber (220 kg) paliva. Potřeboval, aby LSO dostal Jacksona na palubu lodi, jinak hrozilo, že on sám se bude koupat ve vlnách.
Ed Jackson slyšel nepřetržitý proud povelů od LSO, který se ho snažil udržet na sestupové rovině: „Jsi moc rychlý!“ Jackson se při zbytcích vědomí snažil reagovat tak, jak byl zvyklý. S klesající rychlostí řízení měklo a vyžadovalo stále větší výchylky.
Nakonec se ozvalo spásné: „Jsi v sestupové rovině!“ Následovala poslední oprava: „Trochu nahoru a doprava!“ Podle naléhavosti v hlase LSO bylo jasné, že letoun už musí být téměř na palubě. Následovala krátká pauza.
Jacksonovi blesklo hlavou, že snad palubu minul. Vzápětí se ozval povel: „Stáhni plyn!“ Pilot přitáhl, aby vytratil zbytek rychlosti. Cítil, jak záchytný hák drhne o palubu. Potom přišlo známé škubnutí, rána po dosednutí, zakvílení smýkajících se pneumatik a Panther po pár metrech zastavil.
Přistání nebylo ideální, ale vzhledem k okolnostem bylo téměř zázrakem. Panther šel na přistání jen s jednou plně vysunutou vztlakovou klapkou. Pravá měla poškozenou vnitřní sekci, která se nevysunula. Dosedl vpravo mimo osu, vyšší rychlostí a z větší výšky, než je obvyklé. Přesto došlo k zachycení již na čtvrtém laně (v té době jich mohlo být na palubě nataženo až 16).
K letounu okamžitě vyrazili příslušníci záchranných čet, včetně palubního chirurga. Ed Jacson odmítl pomoc: „Dokážu chodit!“, ale sotva se postavil, zhroutil se ztrátou krve zpět do sedačky. Záchranáři jeho tělo vyprostili z kokpitu, připoutali ho na nosítka a okamžitě ho přesunuli na operační sál.
Palubní personál mezitím odklidil Jacksonův Panther, aby mohl přistát jeho wingman. Byl nejvyšší čas. Po rutinním přiblížení se hák „zasekl“ ukázkově do lana č. 3. Krátce po dosednutí motor Crowova Pantheru zhasl. Nádrže byly úplně prázdné.