- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako majitel Yeti a dříve Citroen Dóšvó (2CV) vám mohu sdělit- na mokřadu se s těžkým vozidlem zapíchnete vždy. Ten Citroen byl mnohem lehčí a nebořil se, jezdili jsme s ním po poli.
Mokřad vyžaduje extrémně nízký tlak na podložku, t. j. pásy a samozřejmě podle plochy pásů i relativně lehké vozidlo.
Dnes bych asi volil kombinaci, vznášedlo, tedy větrák zaměřený pod vozidlo a ty pásy jako řízení, ale ne zcela jako nosnou konstrukci. Velmi silný větrák by ovšem mohl ten mokřad roztrhat, to by také špatně skončilo. Takže hledání kompromisu je jistě zajímavý úkol.
trochu predchudce Unimogu, ktery se uz poved
Unimog nejezdí na mokřadu. Jeho velká výhoda je však všestranná hydraulika, tou se může dostat z každé situace, pokud má nasazená ramena.
Bodejť by se nezaoral, když to kolo má vzorek jako pluh s radlicemi
Tak teda nevím. Pokud byl jediný problém v tom, že se bořil, nechápu, proč nerozšířili kola? Různé "vzorky" testovali, ale šířka pořád stejná (podle fotek). Asi by nebylo úplně složité namontovat dvojmontáž. Pravda, už by to asi nezatáčelo vůbec...
Až na to , že dvojmontážou by sa váha zvýšila o 1 tonu , nosnosť by sa znížila o 1 tonu. Tak asi nie .
Proč tomu konstruktéři navrhli tak nesmyslně tenká kola? Copak jim nedošlo, že to na rozmáčené půdě zapadne po pár metrech a už nikdy nevyjede....
Dá se ten stroj někde vidět na vlastní oči?
Vážený pane Kříži,
obávám se, že nikoliv i když jsou známy fotografie vozů ukořistěné Severoameričany.
V Praze pry za valky vyvijela kterasi nase konstrukcni kancelar pro Hitlera "parni tank" tedy zrejme tank na parni pohon jako u lokomotivy...v dobe nedostatku benzinu jiste zajimavejsi project.
Nechtěl bych v tom dělat topiče, manévrujícího s lopatou a uhlím během jízdy terénem.
Nemluvě o nutnosti každý tank hodinu před nasazením roztopit...
Pomyslnou soutěž s Porschem tak vyhrál jeho kolega a dobrý známý Hans Ledwinka, toho času tuším už ředitel Kopřivnické Tatrovky.
Někdy v té době totiž kopřivnická Tatra dokončila vývoj svého terénního nákladáku T111 a začala ho pro němce vyrábět. A to byla bezesporu velmi úspěšná konstrukce náklaďáku a tahače do terénu, která se nakonec vyrobila v obrovském počtu a vyráběla se pro komunisty a Sověty hodně pro práci na Sibiři ještě hodně let po válce ( přesná čísla si bohužel nepamatuji a hledat se mi je nechce). Ostatně Kopřivnická Tatrovka měla na vývoj i mnohem víc času, protože byla zabrána němci už v roce 1938, Kopřivnici Hitler zařadil do sudetského území , takže Tatrovku získal už Mnichovem..
Pro Hitlera vyrobili kopřivničtí podle mých informací asi 2000 náklaďáků T111 a údajně tyto auta nešla na ruskou frontu, ale jako jedny z povedených a moderních tehdejších výrobků údajně šly na podporu programů raket V1 a V2. Tahaly podvozky s raketami a později přepravovaly mobilní odpalovací rampy.
Modifikaci vozidel Tatra stale jezdi po celem svete cca 450 (tzv. zive kartony), pracoval jsem tam kratce na oddeleni ND kde jsme jen v nich v cca 10-ti lidech v roce 2010 delali mnohamilionove obraty rocne...
A to nebolo mozne / samozrejme laicky nazor / to relativne jednoducho prepracovat na pasy ?
Vážený pane Cechu,
pásová varianta Raupenschlepper Ost byla vyráběna firmou Steyr.
Z tohoto pohledu můžeme s velkou porcí nadsázky označit Ferdinanda Porsche i zapojené konstruktéry z Mladé Boleslavi za bojovníky mařící válečné úsilí Třetí říše
To má autor troche bujnou fantazii označovat Porscheho jako bojovníka mařící válečné úsilí 3.říše. Prostě mu nevyšel jeden projekt, ale že by tím nějak bojoval proti 3.říši? Ani náhodou.
No Tiger Porschemu taky zrovna nevyšel.