- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dokud to nemá číslo a zastávku s jízdním řádem, tak tomu nevěřím.
Jak to vlastně vypadá s Boingem? Vím, že má opakovat DM-1, ale už se ví kdy?
Celá koncepce raketoplánu se rozpadla ihned na začátku provozu, kdy se zjistilo, že není možné sledovat více kusů najednou, takže do kosmu mohl vždy jen jeden. Tím to pro vojáky ztratilo smysl.
To jsem nějak nepochopil. Já myslel, že pouze jeden byl ve vesmíru, protože měli jen jednu rampu a protože operační doba raketoplánu byla jen cca 14 dni?
Je tak osvěžující vidět nový design po snad 50 letech (když nepočítáme raketoplán, ale to je jiná kategorie).
Raketoplán je moc drahý na provoz. Umí toho strašně moc, ale pro spoustu letů zbytečně.
Ano, byl to univerzální vesmírný dopravní prostředek pro vojáky.
Pro Ameriku důležitý návrat zpět po mnoha letech závislosti na Rusku. K tomu technika při které se vrátí první stupeň přesným přistáním s brzděním raketovým motorem, je ohromující. Gratuluji a přeji úspěchy.
Smutné na tom je že to s tím přistáváním musela být soukromá iniciativa. NASA samotná zamrzla v 70 letech což je vidět i na SLS. Alespoň že se snaží vykašlat na neuvěřitelně neefektivní cost plus financování a jdou cestou kompletních objednávek od soukromých firem. To dává prostor inovacím.
30 let létají s raketoplány, pýchou Ameriky, a pak se vrací k řešení, které už kdysi zahodili. Že NASA nedokázala za 30 let vyvinout novou generaci raketoplánů, která by odstranila nedostatky té staré, to svědčí o určitém úpadku.
Dokázala, říkalo se jim Venture Star. Tehdy je ale smetla ze stolu Bushova administrativa těsně před dokončením. Jedna z ukázek toho, o čem se mluví níže, politikové hrají v americké kosmonautice příliš velkou roli.
Japonec je nejzkusenejsi, proto může letet na Gauči - :)