- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A kdy bude ten dalsi dil? uz sem chodim tyden a nic!
Srážka s vojenským letounem který jim překřížil dráhu. Vše bylo vojskem ututláno. Přece Armáda nemohla připustit, že Sovětské armáda sama zlikvidovala prvního kosmonauta!
tesim se na pokracovani... moc me bavi cist taketo clanky.
Super článek. Jen mi nejde dohlavy, že nevěděli o těch př.nádržích. To jako bych jela osobákem se stř.boxem a př.vozíkem a netušila, že tam něco mám!?
Ano, pilotní (ani řidičský) průkaz se s bílou holí příliš neslučuje, ale dokonce i s bílou holí lze podvěšené přídavné nádrže snadno odhalit.
Historka o "přehlédnutých" přídavných nádržích je uvedena jen jako příklad toho, co všechno snese papír a vzápětí uvedena na správnou míru. Někteří mistři pera vymýšleli poměrně šílené teorie.
S odvoláním na závěry vyšetřovací komise totiž napsali, že stroj s číslem 18 patřil k nejlepším, které na Čkalovsko-Gromovském letišti byly tehdy k dispozici.
Zdroj: https://technet.idnes.cz/jurij-gagarin-smrt-0nw-/tec_vesmir.aspx?c=A180329_140336_tec_vesmir_kuz
A třebaže se tehdy ještě stále používaly ve výzbroji sovětského vojenského letectva i ve spojeneckých státech, a třebaže byly poměrně spolehlivé, nemohla být řeč o tom, že by byly tím nejlepším, co mohli sovětští kosmonauti tehdy využívat.
Zdroj: https://technet.idnes.cz/jurij-gagarin-smrt-0nw-/tec_vesmir.aspx?c=A180329_140336_tec_vesmir_kuz
Já tam tedy žádný rozpor nevidím. To, že existovala lepší letadla přeci neznamená, že byla aktuálně k dispozici na onom letišti...
Tak především na tom, že je letadlu 12 let a motor má 4 plánované GO není nic dramatického, například v USA pořád slouží F15C z přelomu 80tých a 90tých let, tedy pomalu se blížící třicítce...
Podstatné je právě to, zda probíhá korektní údržba a to zřejmě u letadla, se kterým letěl Gagarin, bylo vcelku v pořádku.
"...bylo také publikováno, že v okamžiku nárazu spočívaly nohy obou pilotů na pedálech... Jak na to autor přišel, nebylo vysvětleno."
Podle Kramarenka (člena vyšetřovací komise) měl nohy na pedálech instruktor. Komise zkoumala nalezené podrážky, do kterých se obtiskl vzorek z pedálů. Jsou na fotografii v knize S.M. Kramarenka, který havárii věnoval jednu kapitolu (Lovec, Svět křídel, 2008).
No nic, škoda Jurije i toho druhého...