Diskuze

Smrt Gagarina dostihla v 10:31. Piloti se ani nepokusili katapultovat

Prý jim neřekli o přídavných nádržích a to je zabilo. Kolem smrti Gagarina a jeho instruktora se hned po havárii objevily nepříliš pravděpodobné i naprosto neuvěřitelné teorie. Když vynecháme spiknutí, je pravděpodobné, že piloti, ačkoliv neztratili při nenadálé situaci hlavu, neměli šanci. Chyběla jim výška.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DC

D29a76v24i59d 17C90e30c70h

12. 4. 2018 18:58

A kdy bude ten dalsi dil? uz sem chodim tyden a nic! ;-(

1 0
možnosti
FS

Srážka s vojenským letounem který jim překřížil dráhu. Vše bylo vojskem ututláno. Přece Armáda nemohla připustit, že Sovětské armáda sama zlikvidovala prvního kosmonauta!

0 1
možnosti
AM

tesim se na pokracovani... moc me bavi cist taketo clanky.

4 0
možnosti
MF

technet opět nezklamal, díky!! R^

5 0
možnosti
Foto

Super článek. Jen mi nejde dohlavy, že nevěděli o těch př.nádržích. To jako bych jela osobákem se stř.boxem a př.vozíkem a netušila, že tam něco mám!?

1 0
možnosti
PL

P71e20t15r 56L91u37k31e77š

4. 4. 2018 15:45

Ano, pilotní (ani řidičský) průkaz se s bílou holí příliš neslučuje, ale dokonce i s bílou holí lze podvěšené přídavné nádrže snadno odhalit.

Historka o "přehlédnutých" přídavných nádržích je uvedena jen jako příklad toho, co všechno snese papír a vzápětí uvedena na správnou míru. Někteří mistři pera vymýšleli poměrně šílené teorie.

6 0
možnosti
PM

Opět přečteno na jeden zátah. Díky.

4 0
možnosti

S odvoláním na závěry vyšetřovací komise totiž napsali, že stroj s číslem 18 patřil k nejlepším, které na Čkalovsko-Gromovském letišti byly tehdy k dispozici.

Zdroj: https://technet.idnes.cz/jurij-gagarin-smrt-0nw-/tec_vesmir.aspx?c=A180329_140336_tec_vesmir_kuz

A třebaže se tehdy ještě stále používaly ve výzbroji sovětského vojenského letectva i ve spojeneckých státech, a třebaže byly poměrně spolehlivé, nemohla být řeč o tom, že by byly tím nejlepším, co mohli sovětští kosmonauti tehdy využívat.

Zdroj: https://technet.idnes.cz/jurij-gagarin-smrt-0nw-/tec_vesmir.aspx?c=A180329_140336_tec_vesmir_kuz

Já tam tedy žádný rozpor nevidím. To, že existovala lepší letadla přeci neznamená, že byla aktuálně k dispozici na onom letišti...

0 0
možnosti
TH

Tak především na tom, že je letadlu 12 let a motor má 4 plánované GO není nic dramatického, například v USA pořád slouží F15C z přelomu 80tých a 90tých let, tedy pomalu se blížící třicítce...

Podstatné je právě to, zda probíhá korektní údržba a to zřejmě u letadla, se kterým letěl Gagarin, bylo vcelku v pořádku.

4 0
možnosti
MB

Super článek, díky.

3 0
možnosti
PL

P45e76t19r 98L82u82k43e98š

4. 4. 2018 11:19

"...bylo také publikováno, že v okamžiku nárazu spočívaly nohy obou pilotů na pedálech... Jak na to autor přišel, nebylo vysvětleno."

Podle Kramarenka (člena vyšetřovací komise) měl nohy na pedálech instruktor. Komise zkoumala nalezené podrážky, do kterých se obtiskl vzorek z pedálů. Jsou na fotografii v knize S.M. Kramarenka, který havárii věnoval jednu kapitolu (Lovec, Svět křídel, 2008).

2 0
možnosti
LP

No nic, škoda Jurije i toho druhého...

8 0
možnosti