Diskuse k článku

Bylina tradiční čínské medicíny je horší karcinogen než tabákový kouř

Kyselina aristolochová, kterou dlouho používá tradiční čínská medicína, se ukazuje být velmi agresivním původcem rakoviny. Ve většině zemí světa už je její používání zakázáno, ale je možné, že ze všech přípravků nezmizela. Kontrola neexistuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a11n 69P89a52v34e60l65k43a 3617191584211

Dole je nekolik poznamek, ze je TCM jen placebo. Jenze placebo skutecne leci. V medicine se pouziva jen k testovani leku proto, ze podle zakonu pacient musi vedet, cim je lecen. Jakmile se dozvi, ze je to placebo, prestava to byt placebem a nefunguje. Stale vice se ukazuje, jaky vliv ma psychika na nektere nemoci.

+3/0
22.8.2013 22:43

J71a24r48o34s18l58a32v 58P30a16r80k82i32n16s37o43n 5222807919821

"Jejich metody jednoduše nesnesly srovnání s moderními, a o některých věcech tak jednoduše nemohli mít tušení. Není tedy asi divu, že se jim na seznam "léků" dostaly i látky, které jsou ve skutečnosti naopak smrtelně nebezpečné."

tak i dnes se treba dava rtut do vakcin, ci do zubu, takze zas takovy pokrok veda neudelala.

+2/0
22.8.2013 20:00

J87a74n 91P63a93v14e47l 8203332728776

Všechno je v určité formě či množství jed. I vzduch ...

0/0
22.8.2013 20:51

J35a79r44o42s57l34a10v 96P78a10r67k62i93n87s17o30n 5282327329311

ok, ten prispevek byl spis urcen lidem, kteri vidi rozdil mezi jedovatosti rtuti a jedovatosti vzduchu. ostatne je to kazdeho vec, kdo se chce otravit a obhajit si to priblblymi argumenty, ma moznost.

0/0
22.8.2013 22:59

M80a26r74t32i95n 31V83a40j14s20a21r 5359563386556

Rtuť je chemický prvek. Sloučenin obsahujících rtuť mohou být miliony. A některé z nich jsou hodně jedovaté, některé jsou jedovaté velmi málo. Rtuť v zubech je evidentně jedovatá velmi málo. Kromě toho od používání sloučenin rtuti ve vakcínách se ustupuje.

0/0
22.8.2013 23:18

P13a87v72e79l 18K21r82e22j81č30í22ř 2972741853836

Nebo arzén. "Zavrtal jsem arzén do zubu." "Do zubu! To vás nenapadlo, co, Hlaváčku."

0/0
22.8.2013 23:24

M29i86l10o50š 95B18o14u21k45a35l 8493697923684

...vyléčí rýmu, přivodí raka... ale ten není ze začátku moc vidět... takže OK;-D

0/0
22.8.2013 12:20

P87e42t15r 64S42v14o41b54o52d23a 9207968130912

No jo, příroda je pěkný prevít. Přírodní látky jsou často stejně škodlivé jako ty plně syntetické.

+2/−1
22.8.2013 11:22

V11o83j33t19ě54c30h 89R33ů34ž16e41k 9469972750378

Tradiční čínská medicína je pouhé homeopatikum, tedy hloupost, akorát kvůli ní vymírají zvířata, protože nějaký číňánek si myslí, že se mu po rozemletém rohu nosorožce postaví.

+1/−14
22.8.2013 11:10

I67v51a89n 52P93r87o16c42h41á80z51k74a 3441854395975

Nemáte ponětí, o čem mluvíte.

+9/−1
22.8.2013 11:42

V14o21j19t61ě12c40h 24R72ů78ž63e17k 9989332950158

Právě že mám, až moc, ale vy víte kulový.

0/−8
22.8.2013 11:44

P64a27v97e55l 68P17o59n97c23a77r 1893764722777

tak urcite, zvlast po tom co jste se z pripadne diskuze diskvalifikoval hned prvni vetou.

+4/0
22.8.2013 13:05

V25o88j47t75ě42c41h 85R66ů75ž51e37k 9369272730398

Bohužel ne.

0/−2
22.8.2013 13:18

J79a17n 19Š45v74a86d57l46e40n70k90a 9534239950

Velká část čínské medicíny je opravdu založena na magii. Podobné léčí podobné. A tak chudáci tygři či nosorožci umírají, protože se z nich připravuje údajný lék na potenci. Je to kravina, ale oni tomu fakt věří. Mají si častěji kousat nehty, má to stejný účinek a stejné účinné látky jako nosorožčí rohy. A až zase budete opakovat, že čínská medicína je stará dva tisíce let, tak přece musí fungovat... No, v té době taky věřili, že zatmění Slunce způsobuje to, že ho sežral drak, a nejlepší způsob, jak Slunce vrátit na oblohu, je tlouct do hrnců. To je čínská medicína.

0/0
26.8.2013 17:54

J82a22n 62N51o93v63á74k 1694323899639

takze byliny obecne nefugnuji/jsou pouze skodne jedy?

0/0
22.8.2013 12:00

J29i97t51k56a 28Č42e89r85n68á 4429697804411

Čínská medicíny přece není o rozemlotém rohu nosorožce. Říká vám něco třeba moxování, bylinky?

+5/0
22.8.2013 12:01

V96o90j67t51ě16c14h 51R86ů72ž70e91k 9399732830328

Ano, bylinky ok, moxování blbost.

0/−4
22.8.2013 12:07

J20i63t20k83a 29Č81e55r88n15á 4899227374101

Proč blbost, když to pomáhá a dost výrazně, asi nevíte o čem je řeč.

+4/0
22.8.2013 13:29

V67o54j62t23ě41c31h 54R13ů95ž32e62k 9279472750568

Moxování pomáhá jako placebo.

0/−5
22.8.2013 13:32

J37i59t27k53a 57Č67e75r14n31á 4849607584501

Je vidět, že toho opravdu o moxování moc nevíte, nebudu vám to vyvracet. Víme svoje a to je důležité, nebyly třeba žádné chemo ani ozařování. Lékaři tomu pořád nemohou uvěřit, taková je "blbost" moxování. Akupunktura je také blbost, hlavně, že vy jste ten chytrý.

+1/0
22.8.2013 19:20

V12o61j61t92ě75c51h 29R27ů17ž77e96k 9519392290248

Á, máme tady paranoika, co si myslí, že západní medicína je spiknutí zlých farmakapitalistů.

Moxování spočívá v zahřívání, mám pro vás návrh, napusťte si vanu horkou vodou, to vás vymoxuje celého, hlavně se držte dál od lékařů, co na to studují celý život, jsou to všechno zlí kapitalisté, co vás chtějí zabít, raději se nechte odrbávat šarlatány s "tradiční čínskou medicínou"

PS. Ano, akupunktura je blbost, konečně vám to dochází. Navíc fakt, že o tom nechcete mluvit, jen napovídá, že nevíte, co říct.

0/−3
22.8.2013 19:25

J40i57t65k81a 15Č98e60r55n71á 4679797424911

Na to jste přišel jak, že tady někdo neuznává západní medicínu, bez ní se přece neobejdeme.  Vy si schlaďte hlavu studenou vodou, jste už přímo agresivní. Není snad na každém jak se rozhodne. Co do toho montujtete zlé farmakapitalisty nejste náhodou člen Sysifos? Máte zbytečné starosti a urážíte jiné za názor. Nemá cenu o tom mluvit, když to někdo nechce pochopit. Podsouváte mi co jsem nikde nenapsala. Lékařů si vážím a pokud mám problém tak jsou první za kým jdu, tak nemějte péči.

0/0
22.8.2013 19:42

V49o40j37t79ě71c13h 11R44ů69ž68e50k 9949562380298

Ne, to s těmi farmakapitalisty byl sarkasmus, stejně tak zbytek.

0/−1
22.8.2013 20:16

L80u29d12v28í48k 61G72a73j28d78o53š51í50k 2155893354952

Moxování je z 90% placebo. Takže pokud tento efekt nepočítáte jako léčebnou metodu, tak to je skutečně víceméně blbost.

0/−1
22.8.2013 16:53

A19l36e77x75a49n27d78r 35K27o79s70t87k25a 5859576709416

Ovšem poněkud důležitější než to, jestli to je nebo není placebo je to, jestli se pacient vzpamatuje. Tradiční Čínská medicína funguje. Obecně to o ní ví i ten, který pochybuje. Sice si myslí, že podle vědckých poznatků jde o nesmysl, ale současně má "důvodné podezření", že to může fungovat. A proto to také ve velkém množství případů funguje. (a to nejen u lehkých případů, ale často právě u pacientů, kteří již po letech západní lékařské péče přišli o víru, že by jim mohla pomoci) A za další.. Pokud člověk trpí, tak je ochotný udělat i hodně šílené věci. Předpokládám, že i kdyby mu řekli, že je léčba, ale za 20 let z ní zaručeně dostane rakovinu, tak by na to dost lidí kývlo. A za B) ono i ty naše metody léčby nejsou vždy neškodné. Už i jen ten pitomý rentgen není zcela nevinný. Respektive jeden je, ale pokud jich absolvujete za rok 20, tak už to nějaké riziko představuje. A třeba právě rakovina se léčí metodami, které slabšího pacienta zabijí dřív, než sama nemoc. A bere se to jako normální a lidé jsou vděční, že to mají.

0/0
22.8.2013 17:05

L74u52d65v60í93k 40G76a65j19d10o28š61í60k 2385793434532

Až takhle bych to nehodnotil.

Zhruba 2/3 čínské medicíny jsou nesmysly, které nic neřeší kromě placebo efektu. Zbytek jsou preparáty obsahující účinné látky obvykle v daleko menší míře než u západních léků navíc v nestabilním množství i kvalitě. Zato v přírodní formě.

.

Výsledek je ten, že čínská medicína je v zásadě schopna "léčit" akorát ty choroby, ze kterých by se tělo nakonec dostalo samo i bez jakéhokoliv léčení. Pouze tlumí příznaky a průběh chorob a napomáhá rychlejšímu uzdravení.

.

Čili není to NULA, jak píšete, ale není to na druhou stranu víc jak 20-30%.

0/−1
22.8.2013 16:42

V85o29j60t52ě40c11h 32R92ů30ž81e12k 9859132920948

Většina TČM jsou blbosti, zbytek jsou bylinky.

0/0
22.8.2013 18:41

J80a19n 39P46a68v45e25l95k11a 3197401274601

Ale i placebo leci. A neni to nesmysl.

0/0
22.8.2013 22:32

M73a66r50t89i54n 70V98a37j19s87a43r 5509433676726

Ano, placebo léčí, ale na to, aby byl v západní medicíně lék registrován, musí být účinnější než placebo. U léku máte placebo efekt plus účinnou složku. U placeba máte jen ten placebo efekt.

0/0
22.8.2013 23:22

J57a73n 79P15a17v32e79l51k98a 3437741184701

U byliny máte placebo + účinnou složku.

0/0
23.8.2013 11:17

M33a59r43t10i83n 71V28a62j40s22a40r 5429923676706

No, u byliny obvykle zejména nevíte, které všechny aktivní složky v ní jsou a co dělají. Nepopírám, že mají léčivé účinky, ovšem v případech, kdy byl léčivý účinek klinicky prověřen a je významný, se obvykle účinná látka použije v nějakém klasickém léku.

0/0
23.8.2013 11:51

A30d94a94m 35R77y51c47h36l38ý 1348207379923

Tak osobně mám s TCM ty nejlepší zkušenosti. 3 roky  jsem běhal po doktorech a dostával různé antibiotika a další prášky, můj stav se vůbec nelepšil. Poté co beru čínské bylinky a piju speciální čaj, tak se můj stav výrazně zlepšuje!!!

+3/0
22.8.2013 10:21

A25n50t55o78n61í38n 14G59a54ž43á66k 7705485190276

Tak to bude zrejme placebo efektem, jak autor zminuje na konci ;-)

+3/−5
22.8.2013 10:32

A61d49a72m 23R64y19c30h13l47ý 1498397299843

tak ten na mě neplatí, už jsem si prošel několika "léčiteli" homeopatii a o funkci placeba moc dobře vím...a jestli zánět žlučníku vyléčí placebo efekt, tak to dost pochybuji...

+1/0
22.8.2013 10:34

J32a14n 74K73ř43í35ž 6475883655608

.................ne nevyléčí.

Stejně tak placebo "nevyléčí" ledvinovou koliku.

0/0
22.8.2013 11:41

R79o64b62i20n 75Ž61i38ž63k39a 2418304736886

Už jen fakt, že napíšete "placebo efekt na mě neplatí" svědčí o tom, že o něm zas tolik nevíte. :-) Jeho vliv se vyvíjí a rozhodně není 100% vědomý ve stylu : o placebu vím, tak na mě nefunguje..

0/0
22.8.2013 12:10

A61d95a72m 83R93y47c17h39l32ý 1198297379493

kdyby fungoval, tak nepotřebujeme antibiotika, čímž neříkám, že u některých jedinců nemůže zafungovat

0/0
22.8.2013 12:13

R68o91b37i22n 71Ž37i95ž87k91a 2578124976536

Další nepochopení. Placebo efekt není lék, je to jen demonstrace samoléčebné schopnosti organismu, pokud je jeho obyvatel v příhodném psychickém stavu. Jen je to psychický stav, který je způsobený vírou, že léčebná metoda zabere - a k mému původnímu příspěvku - vůbec ta víra nemusí být vědomá:-)

0/0
22.8.2013 14:09

J50i19t85k10a 86Č63e58r24n22á 4769707514521

Ono se také říká, věř a víra tvá tě uzdraví.

0/0
22.8.2013 21:02

J51i57t31k56a 55Č42e82r35n92á 4459357264691

Dokonce právě to moxování v mnohých případech zabránilo bujení rakovinových meta. Lékaři to, ale neuznají, tak holt jim to netvrdíme.

0/0
22.8.2013 12:03

A92d76a11m 68R48y69c84h50l95ý 1978537329313

já zrovna nepoužívám bylinky popisované v článku, ale celkově na sobě vidím výrazné zlepšení po používání čínských bylinek...

0/0
22.8.2013 12:07

E65m78i35l 55P24r65c70h28a84l 5480660448124

Kdyz se rekne A je treba rici i B, TCM pouziva byliny vzdy synergicky, tj jich je vice pohromade a pusobi spolecne.

Rozhodne netvrdim, ze ta latka neni skodliva, ale ve smesi se muze chovat uplne jinak. Jenom aby se s vanickou nevylejvalo i dite.

+7/−2
22.8.2013 9:24

A68l25e27x57a73n59d82r 27K69o80s22t52k38a 5109666129546

Podobné výzkumy platí farmaceutické firmy. Pokud zjistí, že dovedou objasnit, proč nějaká rostlina léčí, tak danou látku velmi rády využijí. Pokud zjistí, že je něco spatné, tak rády zveřejní výsledky. Ale proč by měly platit další třeba milion dolarů za výzkum, který by mohl prokázat, že to vlastně při správném použití je neškodné? To je pro ně čistá ztráta času a peněz. A totéž platí o samotných laboratořích. Zapomeňte na výzkum z altruismu, nebo pro poznání z vědění. Zařídit solidní laboratoř je drahé, její provoz také a rozhodně si neriskují naštvat platící klienty tím, že by se zkoumalo něco nevhodného.

+4/0
22.8.2013 10:23

J59a76n 34Š33v76a14d10l46e30n69k55a 9504179380

Já nevím. Třeba naše laborka to určitě nedělá pro prachy od farmaceutických firem, ale proto, abychom na něco přišli. Nejste vy trochu deformován četbou nevhodné literatury?

0/0
26.8.2013 17:58

P44e34t45r 11H68á32j48e33k 4930482131944

To se dá samozřejmě říct o jakékoliv směsi. Třeba by se úplně stejně dalo odpovědět na používaní "Éček" v potravinách - je to ve směsi, tam se to chová jinak...

+3/0
22.8.2013 10:24

M96i23l12a85n 64K14l26o40u88č88e20k 3770915218277

To je jasná diskreditace, přeci přírodní tradiční bylina nemůže být špatná, to kdybych jen tak napsal článek, že třeba růžový potah od ibuprofenu způsobuje rakovinu, tak tomu ti samí lidé uvěří okamžitě.

+7/−1
22.8.2013 9:21

A20l53e88x36a75n61d51r 76K28o92s98t96k78a 5159356819846

Ehm, zásah do černého. Jenže poměrně špatný příklad, zrovna o tom růžovém barvivu v ibáči se opravdu uvažuje, jestli není škodlivé. A tohle zrovna není informace JPP (Jedna Paní Povídala), tvrdil mi to lékárník, dokonce ne jen jeden. A ten by snad měl o problematice něco vědět.

0/0
22.8.2013 10:17

P29e80t16r 86H43á44j14e51k 4340762481544

a nechtěl vám jen prodat dražší verzi bez toho barviva? třeba originám brufen (když ibalgin je jen generikum)?

0/0
22.8.2013 10:25

M23i67l18a57n 15K37l79o14u22č37e43k 3540455838927

Co to znamená se uvažuje? Jako že lékarník se zamyslel, nebo je na to výzkum? V jakém množství je to škodlivé? Většina léků je škodlivých, pokud jich sníme dost.

0/0
22.8.2013 10:30

A64l16e46x34a63n17d34r 57K20o14s40t76k18a 5849846519846

Prý to má být karcinogení. Prý.. Ano, jasně, stovkové balení iablginu vyřeší bolest jednou provždy.. A abych reagoval i na pana Hájka.. Ano, je to generikum, tedy je stejné jako původní brufen. Až na to barvivo. Ale vím o člověku, který ibáč nemůže, protože sxe mu po něm dělá špatně, kdežto brufen je pro něj ok. A přitom se liší jen tím barvivem. (Ale to nemusí nic znamenat, může to být prostě jen přecitlivělost, nebo alergie)

0/0
22.8.2013 12:17

Najdete na iDNES.cz