Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a23n 25M53a60j77z92n28e24r 1296547936822

Diky za clanek R^

+45/0
doporučit
11.2.2019 1:01

D75a84n78i47e35l 57M55a50g13n96u46s 4863715874267

Článek je podle autora úryvkem z připravované knihy. Věřím, že před vydáním zmíněné knihy (která bude jistě velmi zajímavá, po odborné stránce dobře připravená a já si jí rád koupím) však nebude autor litovat času a možná i peněz a využije služeb korektora.

Tím se nechci nikoho dotknout, jen moje "profesionální deformace" těžce nese tolik vysloveně hrubých chyb v tak krátkém textu.

+21/−1
doporučit
11.2.2019 9:22

M81a42r20t44i30n 29Š40t81ě61p69á62n66e84k 3817593173841

Rekl uz nekdo redaktorum Technetu, ze jsou soucasti iDnesu a ze si nemuzou svevolne nastavovat latku vysoko prevysoko nad zbytek platku?

To byla samozrejme ironie. Jako vzdy skvely clanek a Technet je opravdu zaslouzene velmi kvalitni odnoz iDnesu.

Diky.

+14/0
doporučit
12.2.2019 14:58

S81t86a23n22i50s67l22a43v 84J92e48l20e27n 8172735166

Moc pěkný článek.

+6/0
doporučit
11.2.2019 11:08

J15o12s42e86f 43K59a62r56f54í95k 7842645936880

Příjemné počtení k ranní kávičce :-)))

.

Přidám jednu osobní zkušenost s "mimořádnou událostí" v letadle.

Na jednom krátkém přeletu nám přistavili tuším BAe 146 (malinké čtyřmotorové letadlo). Už nástup byl asi o 20 minut opožděný. Pak se pilotovi nějak nedařilo nahodit motory, povedlo se mu to až na potřetí. Poté vyroloval na rozjezdovou dráhu, nabral rychlost a předpokládám někde těsně před V1 šel tvrdě na brzdy.

Po zastavení se z reproduktorů ozval poněkud roztřeseným hlasem kapitán "

this is a normal operation. Please stay in your places"

Za nějakou dobu přijel vozík se schůdkami a autobus nás odvezl zpátky k terminálu kde nám řekli že je let zrušený...

+5/0
doporučit
12.2.2019 9:33

J65o30s47e39f 12T88r10ö13g69l 8909522316866

Pěkný článek.

Jen "motory se utrhli" je v češtině s tvrdým y :-)

+3/−1
doporučit
11.2.2019 10:28

P44e46t43r 51M51i54c92h78a76l 2560734961482

Díky, opět přečteno jedním dechem. R^

+2/0
doporučit
12.2.2019 23:00

M36i59c64h95a70l 36M77i89l14l81e88r 9796772719262

letecke nehody B707, podobne jako nehody jinych letadel zapadni vyroby, nebyly ve svete nijak zatajovany- na rozdil od incidentu letadel ruskych vyrobcu.

Pamatuji casy, kdy o nehodach sovetskych letadel se mezi lidmi jen septalo a do cenzurovanch totalitnich medii se dostalo jen to, co se nepodarilo utajit a to jeste s hodne omezenymi detaily.

Kdyz se nehoda stala letadlu CSA nekde na zapade (Bavorsko, Gander v Kanade atd.), v mediich se objevily i naznaky konspiraci a spekulovalo se slovem "dokonce mozna i sabotaz".

Jeden cas v 60.letech byla 707 obzvlast "nehodove nachylna" a ceskoslovenska media se prislusne vyzivala v jejich zpravodajstvi. Pamatuji si jak jsme o tom rozmluvali s kluky ve skole a rikali si "do te 707 bych nikdy nesednul".

V 1969 jsem letel na navstevu k blizkemu pribuznemu zijicimu na Papui Nove Guineji. Letadlo, ktere me dopravilo z Hong Kongu do Port Moresby, byla 707 patrici australskemu Qantasu.

Priznam se, ze to byl jeden z nejklidnejsich letu, ktere jsem v te dobe absolvoval a po veceri jsem se natahl pres 3 sedadla a na par hodin klidne usnul. ( z Evropy jsem tehdy letel s CSA do Singapore v novem Il-62, jeste ne plne prevzatem od Aeroflotu)

+2/0
doporučit
12.2.2019 2:49

K14a97r71e95l 90B37a74r21t17á62k 3439233482946

To je k neuvěření. A ten holandský krok je teda pělná potvora zvláště s tou turbilencí. A jak autor odborně a světově píše ten : „buffetting“, třepání či jinak též nepravidelné kmitání letadla, které následoval pocit zrychlování, to musí být teda hrůza. To já znám. Jednou takhle u buffettu po 2 klobásách a 5ti pivech s rumem jsem měl taky takové zrychlování, třepání, až zvracení.

+3/−4
doporučit
11.2.2019 17:16

V86i53l89é64m 14P50ř73í53h15o94d80a 2944199533417

Kapitánem letu byl Waldo Lynch? Velký Waldo Lynch? ;-)

+1/0
doporučit
12.2.2019 14:10

K60a61r71l 76R30i61e71g58e12l 4114572978836

Hezky clanek ale i soucasna technika ma spoustu neresenych problemu, nebo le

pe receno velice nakladne resitelnych takze se tak trochu "zametaji pod koberec" jen tak namatkou CWT - Central Wing Tank u Boeingu 737 a 747

+1/0
doporučit
11.2.2019 12:54

D52u87š18a91n 63G50o19g94e45l88a 7221674759408

How it goes,to je pohoda.Pak stačí,aby nějaké čidlo zahlásilo chybovou hlášku a autopilot(počítače) okamžitě sekvenčně nahlásí asi sto dalších a piloti jsou out,do řízení nemohou zasáhnout a také jde o to,že se většinou odnaučili létat.Příkladů je mnoho.

+1/−6
doporučit
11.2.2019 10:09

T54o66m10á19š 42R65a67d75n11i81c 2503718744341

Krásný článek, zarážející optimismus na konci. Myslíte, že jako lidstvo přežijeme do 2079? ;-D

+1/−6
doporučit
11.2.2019 9:08

V80a41c61l12a92v 74V68a61v16r72a 3137544135327

o poruchách sovětských Tupolevů se na iDnesu asi psát dosud nesmí.

Chcípaly jim motory při prudkém ubrání "plynu" a počet nehod na počet letadel byl katastrofální.

+1/−14
doporučit
11.2.2019 15:25

K64u25r82t 64P62l85a41t14t45i10g 4474658275845

Redaktore!

Opravte si popis u fotografie # 4 a tev clanku. Na snimku je Lufthansa B-707 a ne B-727!

0/−3
doporučit
11.2.2019 8:46

Najdete na iDNES.cz