- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Trabant mel palivovou nadrz v motorovem prostoru....ktery soudruh prosadil tak flagrantni vyjimku...se uz nedozvime...
A to by ste ešte čumel, že karburátor je pár centimetrov nad dynamom/alternátorom a pred pretekajúcim benzínom to dynamo/alternátor chráni taká šikmá plastová strieška.
Dřív se mi ta auta přímo hnusila. Ale pak jsem viděl verzi pro východoněmeckou armádu... panečku, jedno takové mít!
Zajímavý je ten Trabant Tramp na poslední fotce - předek zakulacený z Trabanta a zadek kompletně hranatý jak z válečného Volkswagenu Kübel. Vůbec to k sobě nesedí. Ale na to se v socíku nehrálo - hlavně, že to jezdilo a bylo vůbec někdy k dostání.
Ta čekací lhůta se ovšem dala obejít placením v západních markách. To pak byl Trabant okamžitě, a to i v luxusním provedení s rádiem, ostřikovačem, a zadní mlhovkou! Dokonce si člověk mohl vybrat i barvu, teda jestli chtěl šedou nebo bledě modrou.
ještě mohl chtít bílou, béžovou nebo zelenou. A ta čekací doba byla jen v NDR, u nás byl k dostání obvykle v řádu několika týdnů.
Vzhledem k tomu, že je tato politická agitka na Technetu, kam podle mě nepatří, tak si dovolím pár technických informací, které autor zapomněl dodat.. Trabant byl vyvinut jako vozidlo, které mělo umožnit rozvoj individuální dopravy. Podobně, jako před ním VW Brouk. Tedy musel být dostupný a měl být zároveň praktický. Něco ve stylu cena/výkon, čemuž snad rozumí i místní diskutéři, vlastnící často přečipovanou Oktávku na hlínách. Na svou dobu byl velmi pokrokový. Používal samonosnou karoserii v době, kdy (nejen) naši soudruzi lepili své sedany na páteřových rámech. Už tehdy měl díky koncepci "vše vepředu" velmi slušný zavazadlový prostor, což je věc, která tehdy nebyla (na rozdíl ode dneška) běžná a u nás se ji podařilo realizovat až v 80 letech v modelu Favorit. Samozřejmě i motor byl použit v tomto duchu, takže dvoudobý dvouválec je asi naprosté minimum, ale k původnímu účelu sloužil skvěle a akcelerací s lehkým Trabantem pokořil i mnohem dražší vozy. A plasty? Také jsme v té době měli Felicie s chromovanými nárazníky. Ale jen proto, že jsme ty plastové neuměli vyrobit.
Kateřino, zbytečně se necháváte unášet svým majestátem, vše důležité o trabantech máte v článku odkázaném v souvisejících pod dnešní galerií:
https://www.idnes.cz/auto/historie/trabant-60-let.A171105_213416_auto_ojetiny_erp
(Ale i tak v textech pod těmito fotografiemi marně hledám nějakou politickou agitku.)
A o tohle nás havlisti a Brusel připravili
O trabanty? Vždyť s nimi můžete jezdit ještě dneska úplně bez problémů, ne?
Špetku soudnosti neměl novinář který prováděl popisy fotografií.
Ano, Trabant a čekalo se v NDR na pořadníku i 10 let než si pro něho směl majitel jet a odvézt si ho domů. To se asi dnes těžko chápe, že?
A jestli jste na něj měli prachy nebo ne, nebylo podstatné.Jezdilo to z Ně,ecka až do Chorvatska a dál i do Ruska...
V té době se v NDR vyráběli ještě Wartburgy. V Čechách jen Škodovka a pak ještě Tatra dokud to Čechoslováci uměli. Dnes ČR nemá vlastní automobilku. Ani jednu. Škodovka je německá. Laurin a Klement se musejí v hrobě obracet.
Nevím, kdy se na traboša čekalo 10 let, snad někdy v počátcích výroby, t.j. v 60. letech. V polovině sedmdesátek se už čekalo jen krátce (max. do 1 roku), a zejm. poté, co se výrazně zvedla nabídka škodovek a žigulíků, tak o trabanta už nebyl takový zájem a původní majitelé jej mnohdy nabízeli k prodeji, aby si mohli koupit lepší auto.
Socialistické BMW, aneb Bakelitische Motoren Wagen
V trabantu je méně plastů než v současných autech.
Grétu by kleplo. Tedy až co by ji někdo vysvětlil, že ji klepnout má.
Vytiskněte si tu Grétku, nalepte na zeď a udělejte si dobře, evidentně jí máte plnou hlavu. Třeba se Vám pak uleví a budete myslet i jinak než pindíkem.