- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
super vrtulník který bude nakonec k ničemu
To u vojenské techniky tak nějak člověk doufá, že se to nebude muset použít naostro. Ale zrovna takovýhle stroj se docela uživí i v míru, třeba po nějaké přírodní katastrofě je schopnost na 200 kilometrů vzduchem dopravit menší buldozer, bagr nebo generátor schopný utáhnout menší městečko celkem užitečná.
nevím jestli nepřišli s křížkem po funuse, protože velké bitevní vrtulníky měli význam v minulém století než přišli na svět ruční naváděné rakety.
To jo, vrtulníky měl-i- a rakety přišl-i- . Jen tak dál
Nosnost a dostup do výšky je u vrtulníku hodně závislý na aktuálním tlaku vzduchu a nadmořské výšce. Použité motory se opotřebují a starý záchranářský vrtulník v Liberci se s nákladem už nepřehoupnul přes Ještědský hřeben...
Cetl jsem 1,2 miliardy za nakup 200 stroju a rikam si, ze to neni tak drahy... no a pak dalsi odstavec, kouknu zpet a tam za kus... no... tak to je jina liga panecku
Tuhle helikoptéru by měla koupit AČR - ale nemyslím že k tomu dojde.
Pokud by tyto Hřebce AČR nakoupila jako jednu z komponent nějakého uceleného zbraňového systému - pak prosím. Ale pořízení samostatných kusů by bylo značně neekonomické. Tak drahé stroje potřebují totiž ochranu a podporu v oblastech, kde ony samy nejsou sto se ubránit případnému ataku protivníka. Pokud by tudíž fungovaly solitérně, byla by tu velká pravděpodobnost jejich brzkého zničení - a to při proponované pořizovací ceně není pro Erár žádná finanční brnkačka.
...v podvěsu unese až dvanáct tun nákladu...
...Během testu se například vyzkoušelo zvednutí nákladu o hmotnosti 16 329 kilogramů zavěšeného na háku...
- to jako, že bylo vyzkoušeno 16t a neunesl to nebo jak??!! Na wiki je nosnost 12,2t, takže těch 16t je nějak moc - co na to autor??
Nebo je při testech požadováno větší zatížení?