Diskuze

OBRAZEM: Parní lokomotivy ČSD. Poslední byly v provozu ještě v roce 1981

Předmětem dnešního obrazového referátu jsou parní lokomotivy, potažmo historie parní trakce Československých státních drah. Prostřednictvím rozmanitého fotografického materiálu si představíme většinu z hlavních typů parních lokomotiv ČSD, přičemž neopomeneme zmínit některé související zajímavosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

Krása.

Nicméně podstatné je, že nakonec skončily i bez nařízení EU nebo něčeho podobného. Prostě až v okamžiku, kdy byla lepší technologie.

2 0
možnosti
EL

Jen drobnost k popisu fotky 9 : Kafemlejnek nemá nápravový tlak kolem 13 tun, ale do 10 tun (je to 310 a ne 313), celý vážil do 30 tun, děleno 3 ...

0 0
možnosti
VH
DH

D52e35n53i77s 96H94u44m20l

16. 1. 2024 12:15

Opet diky pane Folprechte. BTW mate stesti na akronym

0 0
možnosti
MD

Ukončení parní trakce na ČSD - vždy si vzpomenu si na film Kalamita, kde mladý Bolek Polívka (alias Honza Dostál) nastoupil k ČSD a je tam záběr na parní lokomotivu v zimě při posunu. Ten film je z roku 1980. Předpokládám, že na dožití spousta parních lokomotiv i po tomto roce zůstala v depech pro posun nebo jako stacionální kotle na výhřev.

0 0
možnosti
BP

spousta ne, jen sem tam nějaká, a spíše jako kotel, k posunu už také bylo dost motorových.

1 0
možnosti
BP

Když si to takhle vezmete, století páry vlastně skončilo ve 20. století.

0 0
možnosti
MK

Jen taková malá poznámka, lokomotiva na fotce 44 sice nese tabulku s číslem Zeleného Antona 486.008, ale ve skutečnosti je to 475.1142. Kvůli filmování se občas takovéto věci dělaly.

0 0
možnosti
RF

Díky, opraveno - vložena správná fotka.

2 0
možnosti