- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krása.
Nicméně podstatné je, že nakonec skončily i bez nařízení EU nebo něčeho podobného. Prostě až v okamžiku, kdy byla lepší technologie.
Jen drobnost k popisu fotky 9 : Kafemlejnek nemá nápravový tlak kolem 13 tun, ale do 10 tun (je to 310 a ne 313), celý vážil do 30 tun, děleno 3 ...
Opet diky pane Folprechte. BTW mate stesti na akronym
Ukončení parní trakce na ČSD - vždy si vzpomenu si na film Kalamita, kde mladý Bolek Polívka (alias Honza Dostál) nastoupil k ČSD a je tam záběr na parní lokomotivu v zimě při posunu. Ten film je z roku 1980. Předpokládám, že na dožití spousta parních lokomotiv i po tomto roce zůstala v depech pro posun nebo jako stacionální kotle na výhřev.
spousta ne, jen sem tam nějaká, a spíše jako kotel, k posunu už také bylo dost motorových.
Když si to takhle vezmete, století páry vlastně skončilo ve 20. století.
Jen taková malá poznámka, lokomotiva na fotce 44 sice nese tabulku s číslem Zeleného Antona 486.008, ale ve skutečnosti je to 475.1142. Kvůli filmování se občas takovéto věci dělaly.
Díky, opraveno - vložena správná fotka.