- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Článek, jak je obvyklé u tohoto autora, výborný, ale nadpis hodný do Blesku nebo ještě lépe do diskuze na eMimino.
Koukám, že už redakce nadpis vyměnila za lepší.
Předpokládám, že pro simulaci incidentů nad Himalájemi vystřeluje "chicken gun" i mražené kachny.
Nejen nad Himálajemi ... v letových hladinách nad 6000 m je spolehlivě pod nulou i v létě.
Horší situace nastává, pokud se pták dostane do jednoho nebo více motorů.
Do nových motorů u dopravních letadel se fakt nedostane, jen je obletí ve formě pyré a na konci se toto pyré tepelně zpracuje a vyletí ven.
Zajímavé čtení, jako vždy. Ten film (Sully) byl výborný. Ikdyz z půlky spis o boji s úřady.
Tuze pěkný článek o nepěkných věcech. Chybí mi tam typický panchartkovský sloh. Propříště to, Radku, zase trošku okořeňte. Děkujeme.
Zábavné čtení k nedělní ranní kávě. Díky, Radku. 👍
Má vůbec pták povoleno létat, dle legislativy EU 2019/947, když váží více než 250g?
už jen do roku 2035 ... ale musí mít trojcestný katalyzátor na kloace :D
Jak se prokázalo, že to byly bernešky velké?
Každá nehoda se vyšetřuje, u srážek s ptáky se to dá někdy určit již z výpovědi svědků, ale běžně se dělá fofenzní ohledání zbytků v laboratoři. Pro představu o rozsahu si můžete projít seriál: https://www.idnes.cz/technet/technika/letecka-havarie-trident-g-arpi-let-bea-548-britanie.A230126_111032_tec_technika_erp