Diskuze
Jak lepicí páska za 50 haléřů zabila 70 lidí a zničila letadlo za 75 miliónů
Děkujeme za pochopení.
cejkis
Alespoň už národ ví, k čemu máme Gripeny
Když by po vyslání stavu nouze odstartovala hotovost a doporovodila stroj na letiště, bylo by to vyřešeno.
radek
je to víc než 10let zpátky
tehdy měl gpsku tak maximálně james bond
Quak
Re: je to víc než 10let zpátky
Z článku mám dojem, že piloti byli buď úplně blbí, nebo nusela být totální mlha, nebo byla okna zatřena asfaltem...
Ono se to rozumije. Tak nebo tak, něco i v chování pilotů podle mne bylo špatně
Libor
GPS
A to takovýhle letadla nemají GPS? To by pak vědeli přesně rychlost a přibližně výšku. Piloti aspoň mohli mít ruční přijímač nebo se zeptat cestujících, jestli někdo náhodou nemá GPS. Ja si někdy do letadla GPS beru a sleduju, kde letadlo zrovna je.
pilot
Re: GPS
Piloti mají na obrazovce mezi jinými i údaj o groundspeed.Tento je poskytnut z IRS - inercí, i radiovýškoměr,ovšem ten ukazuje až pod 2500stop.Problém byl spíše v tom,že tyto údaje jsou v porovnání s ostatními graficky poměrně malé a umístěné v rohu obrazovky.Ve stresu,ve tmě a při mnoha "warnings" vznikl na palubě slušný zmatek.Pro ostatní piloty je hl.důležité se z těchto katastrof poučit.V tomto je tento dokument hodně poučný i pro profesionály.
MiG
Přeloženo do češtiny mladé generace:
Piloti: "Nefungovali nám přístoje založené na měření atmosférického tlaků jako rychlost a výška. Motory i palivo jsme měli v pořádku - mohli jsme letět celé hodiny v max. letové výšce, než by nás našlo letadlo, co by nás bezpečně dovedlo zpět na letiště. ALE MY JSME ŘEKLI NE!!! Jelikož jsme peruánci intelektu cvičené opičky, budeme raději zmatkovat a spoléhat na to, že ty přístroje o kterých víme že blbnou začnou aspoň něco ukazovat - i když to budou naprosté hlouposti. A KDYŽ SMRT, TAK PRO VŠECHNY!!!"
MiG
Závěr
Trochu sem o tom přemýšel a ne že bych chtěl obhajovat ty lemply, co tam nechali pásky (btw už podruhé během tohoto seriálu by se pilotům setsakra hodila pořádná svítilna), ale s takovou situací by si inteligentní pilot měl poradit. Věděli, že mají špatné údaje o rychlosti a výšce a díky tomu i mylná varování. Několikrát zmiňovali že letí s motory na volnoběh a knipl jim vybroval jaxe propadali a furt věřili že jsou dost vysoko i přes opakované varování o blízkosti terénu? To si mysleli že doletěli mezitím na oběžnou dráhu nebo co? Plácnout s letadlem do vody za takové situace je slutečně vrchol lemplovtsví. Marnost mluvit.
Anunnaki Nibiru
jak to meri
K cemu vlastne doslo. Letadlo pres otvory ktere nejsou vystaveny naporu vzduchu meri tlak, a podle toho tlaku pak odvodi vysku (velice zjednodusene receno).
Kdyz bylo letadlo na zemi tak technik zalepil paskou tento otvor a tedy pod paskou zustal "pozemni tlak vzduchu". Proto jak letadlo po startu stoupalo tlak v otvoru pod paskou byl porad ten stejny i kdyz kolem letadla jiz byl mensi. To vedlo ze ve vyssi vysce jiz byl tlak pod paskou v porovnani s okolitym tak silny ze popri lepidle zacal s pod pasky ven unikat vyssy pozemsky tlak cimz vyskomer zacal nabirat vysku....realne kdyz byly ve vysce kolem 6km tak tlak pod paskou byl odpovidajici vysce 3km. Pak piloti zacali klesat chteli jin na pristani. S klesajici vyskou zacal stoupat vnejsi tlak na pasku cim ji jeste vic tlacil na otvor. Pak letadlo klesalo a tlak napasku z venci sam vlastne neumonil aby do otvoru vesel silnejsi tlak vzduchu coz by znamenalo ze letadlo klesa. Takze letadlo klesalo a vyskomer drzel porad stejny udaj cca
Anunnaki Nibiru
Re: jak to meri
3km. Takze pristroj ani pocitac nezblbnul jen porad meril tlak pod paskou. Mno a oodobnym spusobem se meri i rychlost ale otvorama ktere jsou smerovane k naporu vetru. Ovsem pocitac to koriguje prave podle vyskomeru, protoze 300km/h nad zemi a 300km v 12km vysce ma jiny napor vzduchu na meric rychlosti.
Chapu ze slyset neustale dokola hlasky "Terrain" "Pull UP" "Increase" a pripadne zvukove sireny autopilota ktery se odmita zapnout spusobilo u zkusenych pilotu "sok" a neuvedomovali si ze ves jim hlasy to co do veze posilaji samy z vlastniho vyskomeru. Take mnely vedet, ze hlaska terrain a vybrovani v rididlach je nezavysle mereni/zarizeni a skutecne indikuje realni stav. Take v ledadlech je porad vzdy aspon jeden gyroskop analogovy a podle nej, tahu motoru a nastaveni klapek museji vedet zda maji sklon k stoupani nebo klesani. Proste zahrala panika a sok.
jozka
chyba je v letadle jako takovem
Nemuzu si pomoci, ale letadlo by melo mit nejaky kontrolni mechanismus, aby poznalo, ze jsou cidla zablokovany.
Proste nejaky senzor, ktery pozna, ze v okoli 2 metru neni nejaka prekazka, ktera vraci signal.. Popripade kamera, ktera pilotovi ukaze, ze je videt ven (teda pokud by technik nepouzil pruhlednou pasku...)
trainer
Re: chyba je v letadle jako takovem
a chtělo by to kameru co bude kontrolovat tu kameru:)))
PortyMP
Masoví vrazi
Za chvilku zacinaji Masoví vrazi... Taky supr....
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Byla to druhá nejjasnější hvězda. V budoucnu může svítit jako druhý Měsíc
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v devatenáctém století náhle zjasnila a stala se druhou...
Pomník Jana Žižky na Vítkově vznikal skoro 30 let
27. dubna 1924 zahájil Spolek pro zbudování pomníku Jana Žižky na Žižkově veřejnou sbírku na jeho...
Přistávat s vrtulníkem je jako balancovat na míči a zůstat při tom něžný
Mysli na to, že při záchraně druhých nesmíš sebe ani nikoho jiného ohrozit. Tak zněla jedna z...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!