Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a53n 41Š43i31m31e56k 4899725731753

Nechápu, že tam ti manažeři stále ještě pracují

+44/0
doporučit
1.8.2019 1:38

M45a97x 45D97e84v98a40i75n86e 6244710627169

No vida, to se nám to začíná pěkně vykreslovat. Zajímavý domeček z karet.

Zdar Max

+38/0
doporučit
1.8.2019 1:25

K71a66r72e28l 84B48a71r31t13á72k 3989533812266

Těm mrtvým je to už jedno.

A manažeři si za poctivě odvedenou práci určitě radostně užili své milionové odměny. To víte, děvky, chlast a drogy něco stojí, tak se nedivte.

+27/0
doporučit
1.8.2019 5:37

S37t39a76n24i16s43l18a66v 59J31e12l83e27n 8552775236

Dost to připomíná Feynmannovu zprávu o katastrofě raketoplánu Chalenger.

Tam se také jednalo o to, že řev techniků, kteří vědeli o problémech, postupně utlumovaly jednotlivé stupně řízení, takže z vejvyšších pater managemnetu už bylo slyšet jen o nablýskaném bezchybném stroji.

NASA podle této zprávy také postupně redukovala vnitřní kontrolní mechanismy.

Obávám se, že je to obecný problém takhle velkých a složitých projektů

+23/0
doporučit
1.8.2019 9:30

P38a45v80e74l 69J12e45l18í28n51e69k 5134458538

Když v USA vznikl emisní skandál automobilky Volkswagen, nazývaný také Dieselgate mohla se Amerika zbláznit a požadovala miliardové náhrady škody i když to nikoho neohrozilo na životech, doufám že evropské letecké společnosti a cestovní kanceláře budou také žádat po Boeningu náhradu škod vzniklá uzeměním Boeningů 737 MAX z důvodu bezpečnosti, tyto škody jdou do 100 miliard US dolarů.

+30/−2
doporučit
1.8.2019 7:53

R62o81m56a68n 62T60y80č79k62a 3947558501637

Money, money, money

must be funny

+27/−2
doporučit
1.8.2019 0:16

M88a11r39e69k 58V91e66s90e34l83ý 8783793297217

Volkswagen zaplatil USA jako vyrovnání za aféru Dieselgate 4,3 mld. dolarů (94 mld. korun), navíc odškodnění každému majiteli vozu 5,1 tis. - 10 tis. dolarů (124 tis. - 243 tis. korun) + oprava nebo zpětný odprodej vozu. Přitom nedošlo k ohrožení životů.

Jsem zvědavý, jak to dopadne s Boeingem - zda tam bude podobná přísnost.

+26/−2
doporučit
1.8.2019 10:58

M34i54c12h97a63l 13S77e73d43m30í65k 3749975596421

Jsou zde minimálně dvě obludná pochybení. Certifikace ze zákona musí provádět organizace nezávislá na výrobci, a delegovat tuto práci byť částečně zpět na výrobce je absolutně nepřijatelné a protizákonné.

Všechny změny na letadle musí projít vývojovým kolečkem, jehož nedílnou součástí je analýza rizik - dopad na bezpečnost. Tedy jestli původní koncepce MCAS mohla naklonit letadlo zhruba o jeden stupeň, nejspíš nemusel být v kategorii klíčové zařízení. Ovšem po úpravě na prakticky neomezený zásah výškovky je i dítěti jasné, že při zaseknutí čidla úhlu náběhu MCAS pošle letadlo k zemi, pokud je pilot nechá v činnosti. Řádně provedená analýza rizik ihned zjistila, že s těmito pravomocemi je MCAS klíčové zařízení. Takže buď povinnou analýzu rizik nedělali, nebo zfalšovali. Pro odpovědné osoby je to na dlouhý kriminál, stejně jako protizákonné delegování certifikačních prací na výrobce.

+18/0
doporučit
1.8.2019 8:39

R88o40m20a80n 11B16l47a68ž59e12k 6222204690838

No jo. Prostě a jednoduše Boeing ve snaze neztratit trh potom co Airbus přišel s A320NEO a Boeingu ubylo objednávek tolik, že manageři zpanikařili a bez ohledu na životy pilotů a cestujících, za to s velkým ohledem na zisk přišli s MAXem a legendárním MCAS. Prostě podvod. Podvod v odvětví, kde se chyby neodpouštějí a jsou placeny stovkami lidských životů. Ale to Boeingu bylo evidentně jedno, hlavně že získali zpět zakázky a dolárky se valily. Do tepláků celé vedení, které o tom vědělo.

+17/0
doporučit
1.8.2019 8:21

Z11d37e56n37ě16k 77D80u97f91e77k 2764304678

Boeing by měl od všech odkoupit 737 MAX v plné ceně. Tak jak to muselo udělat VW.

+24/−2
doporučit
1.8.2019 9:30

L44u63k71á97š 58K77m60e23n12t 5779737804520

A pak mi někdo říkejte, jak je to u nás strašný s korupcí. Stále se máme co učit v tomto směru.

+19/−1
doporučit
1.8.2019 7:05
Foto

R74a51d89i86m 92K29r76o45u85t91i59l 7950261606509

Takový bordel snad nebyl ani u nás za socíku...

+13/0
doporučit
1.8.2019 7:13

Z21d62e89n23e65k 51B75e70d10n34a60r 7967676157369

Tomu říkam pořádná systematická korupce. Ještě se pořád mme vUSA co učit.

+20/−3
doporučit
1.8.2019 7:01

L55e14o62p63o87l93d 15H72o10r40á43k 4752848679542

Dobrý nápad, už aby obdobnou praxi zavedly finanční úřady. Daňový poplatník se jistě rád a důkladně proklepne.

+10/0
doporučit
1.8.2019 13:12

M46a18r65t96i33n 88H21r32o15u80d74n26ý 5387892354237

Mě by spíše zajímalo, jaká se očekává prodejnost modelu 737 MAX (či spíše 737-8200, až to přejmenují, protože "MAX" bude zakázané slovo) až budou moci tyto krabice zase lítat. Protože já být nějakým šéfem aerolinek, tak bych to nekoupil s takovou reputací ani za zlatý prase - lidi by měli strach do toho vlézt.

Četl jsem, že nějaké aerolinky prý v této situaci už závazně objednaly 200 letadel. Na to snad musel Boeing dát slevu 60% z ceníku.

+12/−1
doporučit
1.8.2019 6:32

J49a88k81u39b 94B18o32h55o76n20ě31k 8565466799837

Takže v podstatě stejný cyklus, který stál u vzniku poslední ekonomické krize.

Vzhledem k existenci problémů se zavede regulace. Regulace odstraní problémy a najednou se začnou objevovat názory, že regulace je vlastně zbytečná, drahá a omezující. Začne postupná deregulace a to tak dlouho, dokud zase nedojde k nějakému pořádnému průšvihu, kdy si všichni uvědomí, že ty regulace vlastně vznikly z nějakého důvodu...

+13/−2
doporučit
1.8.2019 10:03
Foto

M31i33l91a68n 62P72o78h92o14ř50e32l86i46c58k13ý 7798582597506

USA se považují "za pupek světa". Proto i FAA si myslí, že je nejvyšší autoritou pro leteckou dopravu kdekoliv ve světě. Rád bych věřil, že tento "spolek" zkorumpovaných chytrolínů bude náležitě ohodnocen a spolčně s Boeingem se bude podílet na odškodnění obětí nehod.;-€

+11/−1
doporučit
1.8.2019 11:10

P61e45t89r 58V31e89s40e54l74ý 6766512415483

Ta animace, jak ten MCAS nakláněl čumák letadla pořád více k zemi, je dobrá a vysvětlující.

+9/0
doporučit
1.8.2019 6:31

J83a57n 82P57a75v26l55i29š 9459482586514

Pan Vávra musí být zvláštní člověk.Samý minus,to o něčem svědčí.A náhodou pan Kasík je ve svém oboru naprostou jedničkou.Ještě jsem nikdy od něj nečetl něco zlého.

+9/−1
doporučit
1.8.2019 7:47

J57a59r28o 75S28i60m80o 4930113891

... nenažranost světu vládne... pozavírat managementy FAA i Boeingu a zabavit jim veškerý majetek a použít jej, jako skromné před odškodnění pozůstalým rodinám po pádu letadel...;-O!!!!!!

+6/0
doporučit
1.8.2019 9:18

K34a98r42e61l 23K87u94č36e61r64a 7655741143880

FAA netušilo nic o použití MCAS?

Kdyby míň hráli golf a aspoň víc četli diskuse na internetu, tak by to věděli.

+6/0
doporučit
1.8.2019 7:58

D82a85n33i38e24l 11N12o92s41k97a 9120248225936

Když to srovnám s "medyjálním" a právnickým povykem při tzv. dieselgate Volkswagenu, tak jen nevěřícně zírám.....

+5/0
doporučit
2.8.2019 6:28

K93a81r50e50l 23N83o24v30o43t86n31y 2281675799820

"FAA delegovala až 96 % své práce na výrobce letadel"

WTF? Jak je proboha mozne, ze za kontrolni organ dela skrze outsourcing praci sama kontrolovana firma? Pochopil bych jeste, kdyby FAA zajistila, ze skrze outsourcing bude jeden vyrobce kontrolovat druheho, ale aby vyrobce takto kontroloval sam sebe, to mi fakt hlava nebere...

+5/0
doporučit
1.8.2019 22:22

P83e47t68r 76Š41t52ě88p46á78n91e17k 9582367955281

zatím se až tak nic neděje, ale je před bouří. Spousta výrobců letadel krachla z marginálnějších důvodů. Concorde třeba dostal ťafku po havárii, kdy si protrhl pneu po plechu z dc10, teď Boeing :-P a v tom byl úplně nevině, ne jak teď vyžraný šelhodeři Boeingu a mamon po penězích za každou cenu :-/

A pravděpodobnost, že na to celý Boeing doplatí pořád roste! Článků o MAX je moc, je to zajímavé téma, zajímá čtenáře. šéf inženýr co měl MAX na starosti řekne, že by do toho křápu rodinu neposadil 8-o Dál to sledujeme ;-DR^!!!

+5/0
doporučit
1.8.2019 9:10

S49t29a92n23i85s20l51a80v 59N82o54v94o64t14n70ý 2433286279559

Boeing by měl všem společnostem co tenhle krám koupili tak zaplatit ušlý zisk, pořádné pokuty a velkou slevu na již koupené letadla nebo je odkoupit za plnou cenu zpět a taky ještě zaplatit pořádné odškodné všem obětem havárií a úřad FFA zrušit a kontroly by měl provádět cizí úřad. Takhle si to tam amíci pěkně mastili na vlastním písečku hlavně když jde prodej.

+5/−1
doporučit
1.8.2019 9:35

Najdete na iDNES.cz