Náraz byl pouze virtuální. Pokud by skutečně srazila tramvaj člověka, nejspíše by potřeboval první pomoc i redaktor Technetu.
Před začátkem samotného cvičení záchranařů přažského Dopravního podniku umístili technici pod tramvaj figurínu.
Řidička tramvaje se nejprve šla podívat, co se vlastně stalo.
Pod tramvají leží sražený člověk.
Řidička kontaktuje dispečink. Službu konající dipečer zajistí vše za vystresovanou řidičku. Zavolá na místo nehody nejbližšího dispečera v terénu, hasiče Dopravního podniku (mají speciální zařízení pro tramvaje, metro ap.) a záchranku.
Zanedlouho na místo nehody přijede jako první dispečer, který vysílačkou ihned informuje hasiče Dopravního podniku a další složky DPP o události.
Mezitím řidička stáhla pantograf, aby se zabránilo úrazu elektrickým proudem.
Po chvíli dojeli k nehodě hasiči. Mají rozdělené úkoly. První skupina se věnuje zraněnému pod tramvají. Nemůže ho jen tak uchopit a vytáhnout, zranění nejsou přes oděv vidět.
Další skupiny mají za úkol nadzvednot tramvaj a zajistit ji proti pádu. Nejmodernější vůz pražského DP, proklínaná i chválená 14T, má zabudovány otvory pro čepy pro nadzvednutí mnohatunové konstrukce.
Velitel zásahu pečlivě kontroluje postup prací. Mobilní hydraulický zvedák Krol s benzínovým motorem je připraven, motor běží. Poslední kontrola obou pístů pro nadzvednutí vozu, zajišťovacích týmů. Přichází všemi novináři i náhodnými diváky očekávaný povel.
Dva hydraulické písty, každý o nosnosti 20 tun, pomalu nadzvedávají čelní část soupravy.
Čelo 14T je ve vzduchu. První tým hasičů DPP, který se stará o zraněného, mezitím poskytoval první pomoc a pod zraněného umístil nosítka. Od příjezdu hasičů do vynášení zraněného uplynuly 4 minuty a 3 vteřiny. Zraněného od hasičů přebírá záchranka.
Následující fotografie ani nepotřebují komentář
Sprejem je označena poloha kol
Detail nadzvednutého tramvajového kola a magnetické brzdy
Zajištění proti pádu nadzvednuté tramvaje