Diskuse k článku

Sbohem Bratislavo! Skončila nejstarší linka Českých aerolinií

V pátek 11. ledna 2019 vypravily České aerolinie avizovaný poslední let na lince Praha – Bratislava – Košice a zpět. Na československém nebi se tak uzavřela jedna dlouhá společná kapitola. Jaký tedy byl poslední let?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i46c44h29a31l 36B53a79š53t85a 6694570335674

Tohle není ČSA. Národní dopravce. To je komerční firma s domovským letištěm v ČR.

0/0
17.1.2019 21:23

L71u35k52á30š 16M97a22c41h 7283370700173

Porad lepsi nez SWISS Air.

0/0
20.1.2019 0:27

P96a19v13e98l 40N41o94v18o78t85n81ý 7601800782200

ČSA už v podstatě neexistují - požral je TravelService. Je to celkem škoda, řekl bych. A podle mně do budoucna takhle dopadnou i ČD, nejdřív se postupně rozprodají depa a pod., a ten zbytek nakonec odkoupí Jančura nebo Arriva.

0/0
17.1.2019 7:17

P14a41v82e24l 32B40e61ň86o 1288361261710

Možná, kdyby byla cena letenky jak z Prahy do Londýna, (shodou okolností daleko levnější, než byla do Bratislavy), tak lítá víc lidí a rentuje se to ...já bych taky D1 nejezdil a letěl...;-D

+2/0
16.1.2019 22:37

P43a78v52e28l 17B57e23ň38o 1448751541540

To je ten vývoj...za bolševika byla levná letenka z Prahy přes Bratislavu až do Košic, nyní jenom pro bussinessmany ve vlastním éru...zbytek národa na D1

0/0
16.1.2019 22:35

P37a61v24e87l 84B53e90ň48o 1368871181100

Tak dnešní nabídky Londýn 446 Kč, Malta 600 Kč, ....;-)

0/0
16.1.2019 22:40

J44a23n 47K76l45e31i84c72h 3239695611388

Už se těším na poslední let ČSA ever, tato společnost nemá předpoklad obchodního růstu. A také se těším na nového přepravce, který jejich linky, i ty zrušené, převezme.

+2/0
16.1.2019 18:23

K36a67r73e12l 67H49a75t37v86a37n85i 2704257726120

Vydela na tom linka Viden-Praha, jestli takova existuje.

+1/0
15.1.2019 22:18

V74l44a77d44i54m70í51r 82M93a19c46a92n 4228893801414

A co na tuto linku nasadit ekonomický Turbolet L-410? S kapacitou 19-ti cestujících nebo 1,7 tuny nákladu by se to určitě rentovalo. Let by trval cca hodinu.

0/−4
15.1.2019 22:06

T67o10m84á61š 27C78h88r80a86s22t79n23ý 2161364761603

L410NG unese dokonce i vic lidi :-)

0/0
16.1.2019 10:55

V71l29a20d37a 45D34o16l66e83z83a79l 6912306565

Jenže ono to není jen o tom koupit letadlo a litat. Musíte vyskolit posadky, vybudovat servis atp. Vse to bude stát prachy, velký prachy a ted je otázka jestli se to vyplati na tuhle jednu linku. Zamerne píšu jednu, protože me moc dalších operovatelnych s L410, nenapadá...Vas ano? Možná Norimberk primak by nemusel bejt spatnej, ale i tak...

+1/0
16.1.2019 12:20

S62t46a15n95i27s69l39a21v 84K94r54e96j57c42a90r 6387756663414

Nu, a jak se z ekonomického pohledu zmněnilo podnikání za osmdesát let. V ČR se ruší mnohé busové spoje z důvodů ekonomiky provozu. U leteckého provozu je to mnohem dražší a náročnější podnikání než bus a train doprava. Ano, mohou dnes nastoupit regionální letečtí taxikáři s L-410 nebo Cesnami jež čsa nahradí. bude záležet na rentabilitě, kdy se může stát, že tito po čase se vrátí z ....... k IL -2 !;-D Vlak i bus je i do Bratislavy a Košic lacinějším a tedy podnikatelsky lukrativnějším spojením.

0/0
16.1.2019 20:48

M84a31r92t79i52n 95N43o93v28o77t42n97ý 8969594407584

Nejspíš proto, že s ní nikdo nelítá

0/−1
15.1.2019 21:49

P42a17t20r18i17k 30Š59e44b24e81s47t75a 4723752546175

Jste si tím až tak jist.... analogie.... https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/krkonose-richtrovy-boudy-chalupa-ministerstvo-skolstvi-institut-dalsiho-vzdelavani.A190115_150649_hradec-zpravy_tuu

0/0
16.1.2019 8:16

M22a59r45t34i69n 66N61o98v83o74t21n43ý 8519954577474

a) Předpokládám, že ČSA si dokážou spočítat, zda se jim to vyplatí.

b) To že hotel je přes zimu plný nezaručuje ziskovost, pokud není naplněn i mimo sezónu nebo pokud za tu zimu nevydělá tolik, aby to pokrylo náklady na celý rok, tak dlouhodobě může být prodělečný. Mzdy a spousty dalších nákladů musíte platit celoročně, ne jen v sezóně. A to, že to zavřeli uprostřed sezóny a ne až po jejím skončení, může mít taky důvod, třeba že některý dodavatel chtěl smlouvu na rok a ne do konce zimy.

0/−1
16.1.2019 9:30
Foto

M27a82r57e31k 65C58e34r64n70y 5578646707

No, ani se nedivim.

0/0
15.1.2019 21:33

P57e66t30r 51J33a34n85s46a 8248154884755

No ani se nedivím. Ta skvělá prostupnost D1 a ty skvělé propojení rychlovlaky TGV daných destinací zajištěnych skvělou prací našich úžasných politiků, to nemohlo jinak s leteckým spojením dopadnout....

+6/−1
15.1.2019 21:03

T54o21m33á42š 18B26a91ř27i33n10k57a 2893275327519

TGV ? Myslel jsem,že do Blavy jezdí Pendolino .

0/0
15.1.2019 21:20

P63a35t79r63i21k 11Š90e51b27e54s68t20a 4263202216335

ironie vám ni neříká ;-D;-D;-D

btw. Pendolino je proti TGV ovšem, co do rychlosti lokálka.... 160 vs. 270...

+1/0
16.1.2019 8:18

P22a93t80r75i53k 34Š91e55b54e65s46t46a 4573182396335

TGV AGV dokonce provozně 360...

+1/0
16.1.2019 8:18
Foto

J10i82r32k21a 43L51a76s73z63y 4681164873499

Last Bratislava ever? Takže teď už tam nikdy nesmí začít létat? ;-D

0/0
15.1.2019 20:05

P16a75t17r22i76k 45Š95e45b56e96s38t43a 4343182556635

Chápete pojem "linka".... skončila linka, která tam létala... když se začne létat, je to již nová linka...

+1/0
16.1.2019 8:19

M54i93c18h24a44l 20B43a87š10t88a 6704260175224

Hmmm. Neotřelé. Jdene krok kupředu, dva zpátky. Moderovaný pokrok.

0/0
17.1.2019 21:25

V83í27t 14K16o47v89á39ř33í79k 5721437861524

Vyhnuli se spis Airbusu A-380... ne 388. :)

+1/−1
15.1.2019 17:14

V84l92a76d19a 42D31o20l18e74z97a72l 6142956415

Nikoli, A388 je zkraceny A380-800;-)

+4/0
15.1.2019 17:17

V29l22a86d74a 79D38o43l22e20z39a28l 6702646345

teda ne zkraceny jako letadlo, ale zkracene jako oznaceni;-)

+7/0
15.1.2019 17:47

P30e23t44r 79V57á66c57l93a32v79e37k 6935958139187

z pohledu cestujícího musím konstatovat že se mi s ČSA vždy dobře létalo, bohužel s Travel service jde úroveň strašně dolů a popravdě i ukončení těchto linek nepřekvapilo. I když nerad tak už si vybírám jinou společnost než ČSA. Párkrát se mi už i stalo že místo letadla ČSA přistavili Boeing Travel servisu, kde je docela málo místa na nohy, nejsou schopni dát ani ten kelímek vody a pytlík buráků, připlácení za zavazadlo, za to abych si mohl určit místo k sezení. Zoufalý FF program kde prakticky není možnost využít míle....

+10/0
15.1.2019 15:43

V29l40a12d51a 57D20o21l91e96z62a58l 6182716815

Ja litam celkem pravidelne PRG - AGP se Smartwings a za me dobry, servis teda nic moc, to je fakt a mista taky malo, ale 15kg bagl dolu v cene to kompenzuje a kdyz je klika tak se da letenka sehnat pod 2tis...

0/0
15.1.2019 15:51

P47e89t71r 65V85á86c61l62a92v56e39k 6835348899167

no právě, standart u slušných aerolinek je odbavené zavazadlo 23kg v ceně, ty buráky a voda jsou pro aerolinky korunové položky ale cestujícím to zpříjemní let.

0/0
15.1.2019 23:44

V46l85a41d40a 13D90o98l25e28z17a23l 6192306475

To už taky není úplně pravda, od loňského léta ma téměř většina aerolinek letajicich "pres louzi" odbaveny zavazadlo za příplatek. KLM, AF, Iberia, BA, Delta...ja nedávno hledal nějaký zajímavý letenky do Jižní Ameriky a jediný s baglem byli Turci z Vídně a ted nove Aeromexico z Amstru...

0/0
16.1.2019 12:59

V26l97a57d84a 21D83o88l65e37z20a25l 6562656465

Ještě tusim Avianca z Mnichova...mozna toho bude víc, ale ted nastal směrem na zapad tenhle blbej trend, zajímavý, do Asie, Thajsko, Vietnam, Filipíny, Indonesie (kam odbaveny zavazadlo fakt nepotřebuju) bejva dokonce 2x23kg :-/

0/0
16.1.2019 13:02

J54a22k72u84b 31F85e59i76f26a77r 7689909486749

No pořád lepší Boeing Travel Servisu než když vám místo avizovaného Airbusu přistaví ATR....

0/0
15.1.2019 16:17

K52a58r71l 77R41i25e75g57e81l 4974222158276

Kdo by jako letal do Blavy - tam chcipl pes..

+4/−2
15.1.2019 15:07

S80e57i30d24l 56P35e61t70r 1161431375874

Létat 300 km má smysl někde mezi ostrovy nebo přes prales kudy nevede silnice/železnice.

V našich podmínkách časový i ekonomický nonsens.

Spíš se divím, že tu linku nezrušili už před 30 lety.

+21/−6
15.1.2019 12:47

V44a86c48l81a78v 26M30e45d24e22k 5781482475255

Praha - Košice je trochu dál, než 300km. Jet tuto trasu autem je šílenost, a vlakem e to na dost dlouho.

+6/0
15.1.2019 13:39

V49l70a96d40a 74D72o25l68e78z29a94l 6632216645

Ale linky PRG - KSC se to nedotklo, ta funguje pořád dál....

+6/0
15.1.2019 14:22

J86a13k45u24b 43F88e95i38f36a74r 7129809916689

Pendolinem 7 hodin, je to centrum-centrum, v 1.třídě klid a pohoda, dáte si drink. V reálu to není o tolik horší než cesty na a z letiště plus doby na odbavení a ještě platit taxík anebo parkování. Už nekolik let do Košic jinak necestuji.

+3/0
15.1.2019 16:19

T12o67m78á81š 76B41a84ř89i72n75k68a 2643715757189

Ale zase může cestující počítat kopce ,ta jeden,ta dva , Tatry.

+3/0
15.1.2019 21:23

P29a86v25e15l 64R58e20z76n64i14c58e28k 3215434324372

tak to me pobavilo :D

0/0
16.1.2019 16:33

E92d79u56a65r20d 49D22r85á79b79e95k 7407683549789

má to smysl někde kde je D1 ;-D

0/0
15.1.2019 14:48

P26e30t29r 16V86á85c75l36a20v90e90k 6245768279227

ve světě je plno linek i kratších a není to jen přes prales nebo ostrovy. Zrovna linka do Bratislavy smysl dává protože autem je to 3 hodiny minimálně když nestojí D1, takže spíš tak 4 :-)

Smysl těchto krátkých linek je většinou na přestupových letech kde nemusíte jet někde 3 hodiny vlakem s kufrem, pak s kufrem rychle na metro, ale v pohodlí odbavíte zavazadlo např v Ostravě, v Praze jen přestoupíte a zavazadlo uvidíte až v New Yorku. To ale vyžaduje let. společnost, která má kapacitu a důvod obsloužit tyto lety.

+1/0
15.1.2019 15:32

V72l56a50d48a 75D83o25l19e97z78a73l 6382346845

Uprime? Nemyslim si to, ze by zrovna tohle byla vyhoda na prestupy. Kdyz poletim nekam dal z Ostravy tak si zajedu do Katowic nebo pripade do Wroclawy a kdyz bych mel letet z Bratislavy tak jednoznacne volim Viden. Cena pomer/vykon je uplne jinde nez se plahocit do Mosnova a pak ATRkem do Prahy v Bratislave je to podobne...Vzdyt to CSA neni zadna vyhra, zvlast kdyz nemaj ten kufr v cene;-)

0/0
15.1.2019 15:48

R62a79d17o19m35í41r 96K91r36u44p50i26č52k45a 9744292350445

To je videt, ze jste nikdy nic takového neletel. Letet z Ostravy do Prahy je skoro nesmysl, ale letet z Ostravy do New Yourku rovnou je 100x pohodlnejsi nez se napred trckat nekam vlakem. A cenove ten kratky let navíc neudela temer nic. A to je prave důvod proc CSA všechny tyhle vnitrostatni destinace rusi, protože s CSA proste uz z Prahy není moc kam dal pokracovat, nikam uz poradne neletaji.

0/0
16.1.2019 8:23

V68l66a16d48a 89D30o78l93e10z21a31l 6372236575

He? Z Ostravy do NY nic primeho nelita...stojim si za tim, ze pokud chci letět z Ostravy tak jsou nejlepší Katowice, pokud z Bratislavy tak Vídeň...

0/0
16.1.2019 9:59

R51a51d57o21m82í14r 51K84r25u80p29i15č96k58a 9414792430775

Přímý let OSR - JFK pochopitelně neexistuje, ale letenku takovou v pohodě koupíte a je dost velký rozdíl se ráno dopravit na letiště, zbavit se kufru a pak už jen přestupovat mezi letadly, než jet na nádraží, pak vlakem, pak mezi vlakem a letištěm.......... Z Katowic nikam nic pořádně nelétá, sice více než z té Ostravy (což opravdu není těžké překonat) ale pořád je to bezvýznamné regionální letiště.

0/0
18.1.2019 9:29

V53l39a69d66a 77D23o88l86e40z41a41l 6852696985

Z Katowic nic nelítá? Jak jste na to proboha přišel? Z KTW to lítá prakticky do všech přestupových bodů v EU...

https://www.flightconnections.com

Nejak nevidim rozdíl jestli jet hodinu do Mošnova nebo hodinu do Katowic. Navíc do Prahy lital jeden spoj denně, myslíte že navazuje na ten jeden let do států? Praha není z hlediska přestupů a možností vůbec zajímavá destinace, kor do USA...

0/0
19.1.2019 16:37

J31a92k74u11b 87R63o45u30s 3923820514352

Běžte to vysvětlit těm hlupákům v USA :D

0/0
20.1.2019 17:51

I29v83a32n 29M62a29r77e52k 6824838862

Nejen z Blavou bylo pravidelné letecké spojení z Prahy. Byla i pravidelná linka Praha - Piešťany.

Pamatuji si ji velmi dobře , protože přístávací dráha v Piešťanoch vedla souběžně s žel, tratí Blava - Žilina. někde v polovině přistávací dráhy bylo i železniční hradlo na kterém sloužil nějaký nováček. Ten po skončení služby vzal svůj bycikl , přenesl jej na přistávací dráhu a po ní pokračoval směrem k jejímu začátku a ke svému domovu. Bohužel, zrovna v tom čase se k přistání hotovila vzpomínaná linka z Prahy. Pilot zpozoroval překážku na přist. dráze, ohlásil to na věž a počal kroužit nad letištěm.

Cyklista byl vzápětí odchycen, přistávací manévr úspěšně proběhl.

Později byl provinilec potrestán pokutou 12 000kčs za zpoždění letadla a půlročním trestem za ohrožení bezpečnosti leteckého provozu. 8-o

+6/0
15.1.2019 12:39

P83a73t44r31i94k 73Š20e53b38e20s29t83a 4143832396915

jjj Piěšťany.... hlavně to bylo vojenské letiště, tedy se nacházel ve vojenském prostoru.... jako dítě jsem tam létal... rodiče mě dovedli na check point v Praze a babička nebo tetička vyzvedla přímo z letadla... letuška dostala dvacku.. letenka stála kilo... a potom jsem si dal ještě horkou čokoládu v kavárně "letadlo".... ta tam už není ;-(;-(;-(

+1/0
16.1.2019 8:27

J78o42z32e45f 85B24e52v93i15l63a20q77u21a 9175279261471

:-)To lietadlo tam ,myslím, stále je...ale kaviareň asi nie.

0/0
16.1.2019 9:18

Najdete na iDNES.cz