Trend robotích psů, které nejsou jen pouhými hračkami pro děti, nastartovala americká společnost Boston Dynamics se svým modelem Spot. Za několik let vývoje dosáhl úrovně profesionálního nástroje, který umí třeba prozkoumávat nebezpečná místa, zajišťovat servis těžko dostupných strojů a podobně. Spot následně inspiroval čínské firmy k vyrobení levnějších napodobenin, které jsou samozřejmě limitovány i praktickými funkcemi.
Robotího psa od Xiaomi jsme mohli už vidět na několika akcích, letos se na veletrhu MWC ukázala už druhá generace, která je pokročilejší ve svých funkcích i designu, která díky vytvarované hlavě s ušima už i psa opravdu připomíná. Xiaomi však robopsem pouze doplnilo novinkami nabitý stánek, jemuž dominovalo první elektrické auto této značky. Nás však zaujal robotický pes, který na nás čekal na stánku společnosti Tecno.
Na první pohled jsme měli opravdu problém robotího pejska od Tecna rozpoznat od toho, který nám před chvílí podával pac na stánku Xiaomi. Tecno jej nazvalo Dynamic 1, a pyšní se pokročilými optickými senzory, prostorovým vnímáním a motory, které mu dovolí třeba chodit po schodech, skákat, uklánět se a rovněž podávat pac.
Pes má také zabudovanou umělou inteligenci, která poslouchá vaše hlasové pokyny. Ovládat jej samozřejmě můžete i přes speciální dálkový ovladač, nebo i pomocí vašeho smartphonu. Dynamic je vybavený bezdrátovými technologiemi Wi-Fi 6 a Bluetooth 5.2. Jeho řídící jednotkou je blíže nespecifikovaný čip od výrobce Arm s osmi jádry. Zabudováno je rovněž také úložiště pro data o velikosti 64 GB.
Co se baterie týče, Dynamic 1 má akumulátor o kapacitě 15 000 mAh, což by mělo vystačit na asi hodinu a půl provozu. Výrobce dodává, že baterie je vyměnitelná, takže teoreticky můžete pejska udržet v provozu déle, pokud máte po ruce vícero baterií.
Na stánku Tecna jsme jej mohli vidět především různě poskakovat na místě, vrtět se, uklánět a protahovat. Ta nejpalčivější otázka samozřejmě zůstává: k čemu je taková věc vlastně dobrá? Z odpovědi jsme byli celkem zklamáni. Tecno zatím ani pejska neplánuje uvést na trh a má především sloužit jako ukázka inovací této čínské firmy v oblasti robotiky a umělé inteligence. A také nejspíš i jako zvednutá hozená rukavice od Xiaomi.
Oba modely jsou tak v podstatě i nadále jen něčím na pomezí ukázky, co je možné vyrobit a luxusním společníkem, kterého si přinesete domů a zde můžete sledovat jeho aktivitu, venčit jej (a vypadat u toho jako podivíni) a dávat mu povely. Zákazníci si nicméně mohou pořídit pouze právě „předlohu“ značky Xiaomi, jelikož druhá generace skutečně dorazí na vybrané trhy za cenu 3 000 amerických dolarů, tedy asi 70 tisíc korun bez daně.