Krátké zprávy

Logo společnosti Facebook | foto: Reuters

Facebook nově kontroluje fotografie a videa, zda nejsou falešná

  • 38
Facebook rozšiřuje své kontrolní mechanismy na boj s falešnými zprávami o fotografie i videa.

Umělá inteligence a partnerství s desítkami organizací, které se zabývají ověřováním faktů, to je recept Facebooku na oddělení falešných informací od těch pravdivých.

Firma nyní oznámila, že nově přidanou kontrolu obrázků a videí bude provádět všech jejích 27 partnerů v 17 zemích. Celý proces zůstává stejný, umělá inteligence označí podezřelý výstup a ten následně zkontroluje živý člověk.

12.září 2018 v 22:28, příspěvek archivován: 14.září 2018 v 12:25

VIDEO: Video Facebook Facebook 12. 9. 2018 22:28

Pro zobrazení videa musíte mít zapnutou podporu JavaScriptu

See the full video at insidefeed.com.

Facebook se chlubí, že nově vyvinuté postupy sledující, zda se záběry nebylo manipulováno, kombinují s již známými metodami, jako je rozpoznávání textu v obrázcích a videích (OCR). 

Jak Facebook začínal s kontrolou pravdivosti obsahu, jsme psali v roce 2016 v článku „Sdílíte pochybnou zprávu,“ varuje Facebook spolu s odborníky. Nerozhoduje se přitom jen o tom, zda je zpráva pravdivá nebo ne, ale může být zařazena třeba mezi satiru, směs pravdy i nepravdy, názor a další.

Hodnocení falešných snímků nebo videí Facebookem podle tří kategorií: zmanipulované nebo vyrobené záběry, obrazový záznam mimo kontext a textové nebo zvukové tvrzení.

Závadné video či snímek se posuzují podle těchto kategorií: zmanipulované nebo vyrobené záběry, mimo kontext a textové nebo zvukové tvrzení.

„Mnoho z našich partnerů, kteří kontrolují faktickou správnost, má odborné znalosti umožňující hodnocení fotografií a videí,“ píše produktová manažerka Facebooku Antonia Woodfordová.

Využívají nástroje jako je zpětné vyhledávání obrázků a analýza obrazových metadat, která pomůže například zjistit kdy a kde byl záznam pořízen. Ale pracují i s dalšími analytickými postupy, jako je konzultace s odborníky, akademiky nebo vládními agenturami.

Firma nasazením novinek reaguje na různou situaci v různých zemích.

Falešná zpráva, která se na Facebooku šířila pomocí různých typů obsahu.

„Například v USA lidé říkají, že nejvíce dezinformací vidí v článcích, zatímco v Indonésii jsou to zavádějící fotografie. Takto to však nelze rozdělit globálně. Stejný podvod může být postupně v různých typech obsahu, takže je důležité vytvořit obranu proti dezinformacím v článcích, stejně tak jako ve fotografiích a videích,“ uzavírá Woodfordová.