OBCHODNÍ ARTIKEL. Úspěchy Petry Kvitové v letošní sezoně se projeví i na sponzorských smlouvách české tenistky.

OBCHODNÍ ARTIKEL. Úspěchy Petry Kvitové v letošní sezoně se projeví i na sponzorských smlouvách české tenistky. | foto: Reuters

A teď půjde o peníze. S trumfy se hraje lépe, tvrdí tenisový manažer

  • 48
Istanbul (Od zvláštní zpravodajky iDNES.cz) - Její práce v letošní sezoně se chýlí ke konci. Nyní jsou na řadě manažeři. Triumf ve Wimbledonu, na Turnaji mistryň a posun Petry Kvitové na druhé místo světového žebříčku jsou ideální pozicí pro vyjednávání nových smluv pro českou hvězdu. "Není to mariáš, ale když máte v ruce takovéto trumfy, hraje se lépe," přiznává manažer Miroslav Černošek.

Petru Kvitovou zastupuje léta. Největší nápor zažil po letošním wimbledonském triumfu. Ačkoliv zejména zahraniční média netajila překvapení, že jednadvacetiletá Češka vlastní pouze malý byt v padesátitisícovém Prostějově a jezdí škodovkou, potenciální partneři netajili okouzlení talentem, triumfem a vystupováním české hvězdy. Marketingová cena Petry Kvitové se vyšplhala do osmimístných sum.

Manažer Miroslav Černošek

"A dál roste, vždyť z Petry se stává globální sportovní hvězda," říká Černošek. Ve všech nových smlouvách už se kalkulovalo s možnými budoucími úspěchy, včetně pozice světové jedničky. "Věřím, že Petra na samotný vrchol míří."

Zatímco v tenisovém světě se stává celebritou, v prostějovském klubu, jemuž Černošek šéfuje, privilegia nemá. Zázemí využívá stejné jako ostatní tenisté.

Jinak má k ruce tým spolupracovníků. Žádné zástupy asistentů, pouze několik jednotlivců, ale funguje to. "Třeba když přiletí do Vídně, nemusí shánět odvoz a čeká na ni auto s řidičem," popisuje manažer.

Lákadlo? Úspěch chytré holky

Portfolio partnerů nejlepší české tenistky je v současnosti stabilní. Patří do něj společnost Nike, dodavatel raket Wilson, výrobce hodinek Ulysse Nardin nebo oděvní společnost Steilmann.

Vedle sportovních výsledků jejich zástupci oceňují její pozitivní vztah k reprezentaci a touhu uspět, nejblíže už za pár dnů ve fedcupovém finále v Moskvě.

"Petra se jim zamlouvá i lidsky. Nejde o žádnou vyprojektovanou hvězdu, ale bezprostřední milou holku, která to má v hlavě dobře srovnané," zdůrazňuje Černošek.

Spoustu nabídek musel odmítnout, některé mu přišly až drzé. Konkretizovat nechce. "Ale kdyby měla Petra vyhovět všem, neopustila by zoologické a botanické zahrady či autogramiády," přiznává.

V případě jednadvacetileté tenistky neplatí marketingové pravidlo "Není důležitá realita, ale mediální obraz". V případě Kvitové jde totiž o tu samou věc.

Škodovku po wimbledonském triumfu sice vyměnila za sponzorské BMW, ale víc než pět milionů dolarů z letošních prize money s ní nic nedělá. "Nezměnila se. Získala sebevědomí, ale do hlavy jí to nestouplo. Soustředí se na sport, což se v Turecku potvrdilo jako správná cesta."


Tenis v roce 2024

15. - 28. 1. Australian Open, Melbourne
26. 5. - 8. 6. Roland Garros, Paříž
1. - 14. 7. Wimbledon
26. 8. - 8. 9. US Open, New York
12. - 17. 11. Finálový turnaj B. J. Cupu, Sevilla
19. - 24. Finálový turnaj Davisova poháru, Malaga