Petru Kvitovou zastupuje léta. Největší nápor zažil po letošním wimbledonském triumfu. Ačkoliv zejména zahraniční média netajila překvapení, že jednadvacetiletá Češka vlastní pouze malý byt v padesátitisícovém Prostějově a jezdí škodovkou, potenciální partneři netajili okouzlení talentem, triumfem a vystupováním české hvězdy. Marketingová cena Petry Kvitové se vyšplhala do osmimístných sum.
"A dál roste, vždyť z Petry se stává globální sportovní hvězda," říká Černošek. Ve všech nových smlouvách už se kalkulovalo s možnými budoucími úspěchy, včetně pozice světové jedničky. "Věřím, že Petra na samotný vrchol míří."
Zatímco v tenisovém světě se stává celebritou, v prostějovském klubu, jemuž Černošek šéfuje, privilegia nemá. Zázemí využívá stejné jako ostatní tenisté.
Jinak má k ruce tým spolupracovníků. Žádné zástupy asistentů, pouze několik jednotlivců, ale funguje to. "Třeba když přiletí do Vídně, nemusí shánět odvoz a čeká na ni auto s řidičem," popisuje manažer.
Lákadlo? Úspěch chytré holky
Portfolio partnerů nejlepší české tenistky je v současnosti stabilní. Patří do něj společnost Nike, dodavatel raket Wilson, výrobce hodinek Ulysse Nardin nebo oděvní společnost Steilmann.
Vedle sportovních výsledků jejich zástupci oceňují její pozitivní vztah k reprezentaci a touhu uspět, nejblíže už za pár dnů ve fedcupovém finále v Moskvě.
"Petra se jim zamlouvá i lidsky. Nejde o žádnou vyprojektovanou hvězdu, ale bezprostřední milou holku, která to má v hlavě dobře srovnané," zdůrazňuje Černošek.
Spoustu nabídek musel odmítnout, některé mu přišly až drzé. Konkretizovat nechce. "Ale kdyby měla Petra vyhovět všem, neopustila by zoologické a botanické zahrady či autogramiády," přiznává.
V případě jednadvacetileté tenistky neplatí marketingové pravidlo "Není důležitá realita, ale mediální obraz". V případě Kvitové jde totiž o tu samou věc.
Škodovku po wimbledonském triumfu sice vyměnila za sponzorské BMW, ale víc než pět milionů dolarů z letošních prize money s ní nic nedělá. "Nezměnila se. Získala sebevědomí, ale do hlavy jí to nestouplo. Soustředí se na sport, což se v Turecku potvrdilo jako správná cesta."