David Vršecký

David Vršecký | foto: MF DNES

Vršecký vyhrál poprvé Evropský pohár tahačů

  • 2
David Vršecký se stal poprvé v kariéře vítězem Evropského poháru tahačů. O titulu pro dvaatřicetiletého roudnického pilota dnes rozhodl poslední závod sezony ve španělské Jaramě, kde Vršecký skončil na druhém místě za vítězným Antoniem Albacetem a před svým konkurentem Markusem Bösigerem.

Vršecký si mohl pojistit titul už v dopolední kvalifikaci, do které vyrazil díky vítězství v tréninku z prvního místa. Raději se ale nehnal do zbytečného souboje s domácím "horlivcem" Albacetem a v klidu objel celých osm kol na druhém místě, nijak neatakován Bösigerem, který rychle pochopil, že na obhajobu titulu už je příliš pozdě. "Nechtěl jsem jít do souboje příliš riskantně, i když zcela bez ťukanců se to neobešlo," komentoval Vršecký ztrátu startovní pozice.

V pohárovém závodě si potom taktéž v klidu držel druhou příčku před švýcarským jezdcem. "Je to paráda, mám ohromnou radost za sebe i celý tým," prohlásil nový šampion jen těsně poté, co vylezl z vítězné buggyry a padl si do náruče s přítelkyní Martinou i soupeři Bösigerem a Albacetem. To vše dokresloval hluk, který vytvářelo 70 tisíc diváků, již oslavovali výhru domácího závodníka a současně vzdávali hold mistru Evropy.

"Ani si ještě neuvědomuju, co to pro mě znamená. Během závodu jsem ale neměl čas si to ani uvědomit, protože jsem musel být stále ve střehu, dokonce i na noční bolesti zablokovaných zad jsem nějak zapomněl. Albacete dělal chyby, několikrát jsem to zkusil, ale do zbytečného rizika jsem nemohl jít," svěřil se Vršecký, kterého čeká dlouhá noc.

Podle zvyklostí totiž není mistr Evropy vyhlašován hned po dojezdu, ale až na slavnostním večírku federace FIA. Tam také Vršecký převezme křišťálovou trofej, na kterou se zatím vždy díval jen z povzdáli. "Oslavu si zaslouží celý tým, auto pracovalo celou sezonu skvěle," pochválil zázemí roudnické stáje.

Kvalifikace (8 kol):
1. Albacete (Šp./MAN) 15:59,706 min., 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -0,402, 3. Bösiger (Švýc./Buggyra) -3,859, 4. Belloc (Fr./MAN) -17,030, 5. Allgäuer (Rak./MAN) -21,435, 6. Hahn (Něm./MAN) -21,914, ...16. Vojtíšek (ČR/Renault) -52,565.

Pohárový závod (12 kol):
1. Albacete 24:10,102, 2. Vršecký -0,425, 3. Bösiger -1,174, 4. Hahn -16,838, 5. Allgäuer -22,520, 6. Lacheze (Fr./MAN) -25,320. Konečné pořadí EP: 1. Vršecký 414, 2. Bösiger 393, 3. Albacete 372, 4. Hahn 305, 5. Belloc 235, 6. Altenstrasser (Rak./Renault) 148, ...8. Vojtíšek 101.

Týmy:
1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 878, 2. MAN (Belloc, Hahn) 644, 3. Renault (Altenstrasser, Vojtíšek) 459.

. david vršecký

Datum a místo narození: 8. prosince 1975, Roudnice nad Labem
Vůz: Freightliner
Stáj: Buggyra Int. Racing System
Největší úspěchy: vítěz EP tahačů (2008), třetí místo v EP tahačů (2007) - vše sjednocená třída; 2x třetí místo v EP (2003 a 2004) třída Super Race Truck
Ostatní: je pětinásobným mistrem ČR v jízdě na vodním skútru; v roce 1998 se zúčastnil EP tahačů s truckem SISU; v následujících třech letech pracoval u týmu Buggyra jako testovací jezdec; v EP jezdí s buggyrou pravidelně od roku 2002; v únoru 2004 se zapsal do Guinnessovy knihy rekordů, když na písečných pláních u Dubaje dosáhl s tahačem rychlosti 281,723 km/h; pokusu o překonání rekordu na nově dostavěném úseku dálnice D11 nedaleko obce Osičky u Hradce Králové v prosinci 2006 nepřálo počasí.

Přehled vítězů EP tahačů podle tříd (od zavedení tříd RT a SRT v roce 1994):

Třída Race Truck:
1994 - Boije Ovebrink (Švédsko/Volvo)
1995 - Martin Koloc (ČR/SISU)
1996 - Martin Koloc (ČR/SISU)
1997 - Heinz-Werner Lenz (Německo/Mercedes Benz)
1998 - Heinz-Werner Lenz (Německo/Mercedes Benz)
1999 - Heinz-Werner Lenz (Německo/Mercedes Benz)
2000 - Noel Crozier (Francie/MAN)
2001 - Lutz Bernau (Německo/MAN)
2002 - Egon Allgäuer (Rakousko/MAN)
2003 - Lutz Bernau (Německo/MAN)
2004 - Stuart Oliver (Velká Británie/MAN)

Třída Super Race Truck:
1994 - Steve Parrish (Velká Británie/Mercedes Benz)
1995 - Slim Borgudd (Švédsko/Mercedes Benz)
1996 - Steve Parrish (Velká Británie/Mercedes Benz)
1997 - Harri Luostarinen (Finsko/Caterpillar)
1998 - Ludovic Faure (Francie/Mercedes Benz)
1999 - Fritz Kreutzpointner (Německo/MAN)
2000 - Harri Luostarinen (Finsko/Caterpillar)
2001 A - Fritz Kreutzpointner (Německo/MAN)
2001 B - Stanislav Matějovský (ČR/Tatra)
2002 - Gerd Körber (Německo/Buggyra)
2003 - Gerd Körber (Německo/Buggyra)
2004 - Markus Östreich (Německo/VW)

Sjednocená soutěž:
2005 - Antonio Albacete (Španělsko/MAN)
2006 - Antonio Albacete (Španělsko/MAN)
2007 - Markus Bösiger (Švýcarsko/Buggyra)
2008 - David Vršecký (ČR/Buggyra).


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž