Motocykl Jiřího Dražďáka

Motocykl Jiřího Dražďáka - OBDIVOVANÝ STROJ VÍTĚZE. Motocykl Yamaha Jiřího Dražďáka byl v Hořicích středem pozornosti. | foto: Jan Strouhal, MF DNES

Vítěz chce v Hořicích i rekord. Kvůli divákům

Hořice - Jeho motocykl budil pozornost motocyklových příznivců už před závodem. Když na něj Jiří Dražďák o víkendu nasedl a pustil se v Hořicích po trati závodu 300 zatáček Gustava Havla, bylo jasné, že oprávněně. Šestadvacetiletý borec z Vranova u Brna v Hořicích bezpečně dovedl motocykl, na kterém loni absolvoval Japonec Haga mistrovství světa superbiků, k vítězství v prestižní volné třídě nad 600 ccm.

V populárním závodě tak zopakoval své loňské vítězství. "Velmi si toho vážím, protože se v Hořicích sešla výborná konkurence," neskrýval spokojenost jezdec, který se po dvou letech strávených v mistrovství světa vytrvalostních závodů v této sezoně spíš orientuje na třídu superbiků.

Po loňském vítězství jste i díky svému motocyklu v Hořicích patřil k favoritům. Věřil jste si?
Určitě jsem obhájit chtěl, přestože na startu byla řada výborných jezdců, které nebylo dobré podcenit. Jsem rád, že mi obhajoba vyšla.

Celý závod jste jezdil v čele, jak jste vnímal soupeře?
Hodně z nich předvedlo výborný výkon. Klobouk dolů třeba před Martinem Vondroušem. Co ten předváděl už v tréninku a jak se v závodě dostal na druhé místo je obdivuhodné. Je to správný srdcař. Líbil se mi také Němec Penzkofer. Přestože jel v Hořicích poprvé, bylo vidět, že umí.

Netajíte se tím, že Hořice berete jako prestižní závod přesto, že se tam nejezdí o žádné body. Proč?
Má to několik důvodů. Jednak mi trať nesmírně vyhovuje, prostě mi sedí. A pak je to také nenapodobitelná atmosféra, kterou přírodní okruh nabízí. Pro diváky je závod nesmírně atraktivní a dávají to také povzbuzováním dostatečně najevo. Něco podobného se dnes málokde zažije.

Hlavně mladší jezdci však mají problém právě s tím, že jde o přírodní okruh. Vám domy a stromy kolem tratě nevadí?
Na této trati je důležité umět si najít správnou stopu. Na to jsem zvyklý právě z vytrvalostních závodů, proto potom nemám problém jet přesně a tím snížit riziko. Podobně na mě působil například už zmíněný Penzkofer, který endurance také jezdil a v Hořicích se rychle naučil.

Takže žádné zábrany?
Trať určitě respekt vzbuzuje, ale já žádnou bariéru necítím. Stejně jako kdekoliv jinde chci vyhrát a jezdím proto i v Hořicích na vítězství.

Velkou pozornost letos v Hořicích vzbuzoval váš motocykl, který máte po Japonci Hagovi, předním jezdci mistrovství světa superbiků. Proč právě tento stroj?
Protože už ve vytrvalostních závodech jsem jezdil s Yamahou a byla to pro mě tedy známá technika. Navíc kvalita motocyklu dávala záruku, že bude konkurenceschopná.

Potvrzuje to začátek sezony?
Určitě. Jde o motocykl, kde není potřeba nic vymýšlet, člověk se může omezit jen na běžné úpravy, které si dělá každý tým.

Jak bylo složité takový motocykl získat?
Vedla k tomu tříměsíční jednání. Nakonec jde o vůbec první odkup továrního stroje Yamaha třídy superbike v Evropě.

Co s ním v této sezoně plánujete objet?
Soustředíme se na domácí šampionát superbiků a pak se pokusíme dostat na závody mistrovství světa této třídy. Na Monzu jsme sice divokou kartu nedostali, ale teď žádáme o Misano.

A co příští rok Hořice?
Pokud zdraví dovolí, určitě se vrátím a rád. Chtěl bych ke svým vítězstvím přidat i traťový rekord, protože si to skvělí diváci v Hořicích, kterých si nesmírně vážím, zaslouží.

Máte představu, za kolik byste hořický pětikilometrový okruh mohl zajet?
Stávající rekord kolem dvou minut a třiadvaceti vteřin, při dobrých podmínkách a se stávající technikou by nemusel být nepřekonatelný čas kolem dvou minut dvaceti.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž