Vozy Adama Lacka, Františka Vojtíška a Davida Vršeckého (zleva).

Vozy Adama Lacka, Františka Vojtíška a Davida Vršeckého (zleva). | foto: Archiv Adama Lacka

Tahače o víkendu zaburácí v Mostě. Srdcovka, říká Vršecký

  • 0
O blížícím se víkendu se jede v Mostě sedmý díl letošního mistrovství Evropy tahačů. Jak si věří tři čeští piloti? David Vršecký z Buggyry, Adam Lacko z MKR Technology a František Vojtíšek z Frankie Truck Racing Team odpovídali na stejné otázky.

Jaký výsledek a jaké počasí vás uspokojí?
Vršecký: 
Jako celoročně bych se rád dostal mezi první "maňáckou" čtyřku, tedy mezi nejlepší tahače MAN. Jsou megarychlé. Minule ve Smolensku jsem měl v měřeném tréninku na tisícinu stejný čas s nejrychlejším Albacetem, lídrem šampionátu. Být to v podobném duchu v Mostě, budu nadšený! A počasí? Chci hezké. Kvůli závodění, dá se jet agresivněji a zajímavěji. I kvůli divákům, s deštníkem a v promočených botách to není nic luxusního.
Lacko: Letos je dost složité předvídat výsledek. Rád bych se podíval na stupně vítězů, přece jen to je domácí závod a domácí publikum. Nejlíp v pohárovém závodě, ale to je tento rok hodně těžké. Počasí neporučíme, uvidíme, co nám seshora snesou. Kdyby jeden den pršelo a jeden ne, bylo by to zajímavé pro nás i lidi, ne stereotypní. Naštěstí už tropická vedra nebudou, toho se neobávám.
Vojtíšek: Nejlepší by byla bedna, ale konkurence je opravdu silná. První dvanáctka je našláplá. Chceme se v Mostě ukázat, to je touha každého domácího jezdce. Poslední roky se nám tam ale nedaří kvůli technickým problémům. Řešíme je i letos; v Německu jsem odstoupil z 1. místa po čtyřech kolech. Praskla poloosa, to se nestalo čtyři roky. Počasí? Závodím radši na vodě, ale kvůli divákům si přeju hezké, ať déšť neodradí neskalní fanoušky.

David Vršecký

Jak zatím hodnotíte sezonu?
Vršecký:
 Pomalu zhodnocujeme přípravu a zimní práci. Neděláme gigantické kroky, ale postupné, posouváme se. Jsem nadšený z našeho týmu. A z toho, jak jsme schopni stabilně se umisťovat v první čtyřce, na bedně. Mezi fabrikou, která jede na totální výsledek a sdílí data všech MANů, což je základ pro to být rychlý. My jako privátní tým jsme schopni s nimi držet krok i se dostat před ně. To mi dává sílu.
Lacko: Měli jsme trošku smůlu. Naposledy v Rusku velkou, praskla přední náprava a já měl obrovskou bouračku. Ani předtím se nám tolik nedařilo. Snažím se bojovat a bodovat, ale jako loni a předloni to není. Musíme pomalu myslet na další rok. MAN vytáhl o hodně silnější motory, dlouho nachystané, my ztrácíme na výjezdu ze zatáček a na kroutivém momentu. V létě jsme udělali nějakou inovaci, ale víc říkat nechci.
Vojtíšek: Výsledky jsou odrazem i toho, kolik prostředků můžete do závodění dát. My jezdíme MAN, který má špičkovou technickou úroveň. Ale pak záleží, jestli můžete nasadit na každou jízdu nové pneumatiky, jaké palivo si můžete dovolit. Není to o tom, jestli to někdo umí líp, jiný míň. Ale o tom dát to nejlepší na auto. V Rakousku jsme byli jen dvě desetiny za mistrem Hahnem, od té doby je vůz schopný bojovat.

František Vojtíšek

Máte rádi mostecký okruh?
Vršecký:
 Most patří rozhodně mezi mé oblíbené okruhy. Asi jsem na něm najel nejvíc kol. V Mostě testujeme, je to vlastně náš domovský okruh, z Roudnice jsme na něm do hodinky a můžeme vyzkoušet cokoli. Mám ho rád. Vždyť v Mostě jsem začínal, poprvé se svezl s truckem. Prostě je to srdcovka.
Lacko: Já mám rád všechny okruhy v evropském šampionátu, nemůžu o žádném říct, že bych ho nesnášel. Všude jsou zatáčky doleva a doprava, všude jsou rovinky, někde kratší, někde delší. Mostecký okruh je pro mě příjemný. A suprový v tom, že je doma.
Vojtíšek: Nedělím okruhy na ty, co mám rád a co ne. Musíte si poradit všude. Nemám problémy jako někteří, že říkají: Tady to nemusím. Most je rychlý a má i technické pasáže. Na třech úsecích auto dosahuje maximálně povolené rychlosti 160 km/h, pak jsou tam i krásné zákruty. Tuhle trať bych přirovnal k německému Nürburgringu.

Adam Lacko (vpravo)

Nevadí vám humbuk, který kolem vás na domácí trati bude?
Vršecký:
 Dlouhou dobu mě svazovalo, že přišla spousta lidí, měli řeči typu musíš vyhrát, stejně ti věříme. Dobré, ale dělá to tlak. Teprve vloni jsem snad poprvé cítil ty fanoušky. V neděli, kdy jsem jel vpředu, jsem v kokpitu vnímal lidi na svahu. A tu úžasnou atmosféru; díky publiku jsem si to užil. Určitě zase přijde spousta fandů, kteří mi přejí. Třeba i naši známí Moraváci a další skupiny, co potkáváme nejen v Mostě, ale i na závodech venku.
Lacko: Mezi prvním a druhým závodem není moc času, to se člověk motá hlavně kolem auta. Relaxuju jen před měřeným tréninkem. Jinak jsem mezi lidmi celý den, což mi nevadí. Vím, že naše stáj pozvala baviče Rudu z Ostravy, je fakt vtipný, je s ním fajn. Znovu bude v zázemí stáje moje manželka s malým Nicolasem, jsou mu tři měsíce a dva týdny. Byli už v Německu a Rakousku. Nicolas koukal kolem sebe, plno lidí, to se mu líbilo.
Vojtíšek: Ten humbuk mám rád. Každý jezdec se s tím musí poprat, já jsem fanouškům k dispozici. Vážím si toho, že lidi na tahače chodí, že mají zájem. Nejsem ten, co by se zašil někde v ústraní. Pořádáme autogramiády a různé akce, tak by to mělo být. Můžeme být rádi za každého diváka, musíme je umět i k závodění přitáhnout. V Mostě samozřejmě bude i plno známých. A taky rodina. Jedna dcera se mnou jezdí po všech závodech.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž