David Vršecký.

David Vršecký. | foto: Michal Šula, MF DNES

Titul nechci prokaučovat, říká Vršecký před finále šampionátu tahačů

Roudnického pilota Davida Vršeckého čeká soudný víkend, který z něj může udělat legendu mezi truckery, nebo kandidáta na smolaře roku. Jezdec roudnické Buggyry bude v posledním podniku evropského šampionátu tahačů ve španělské Jaramě hájit osmnáctibodový náskok před parťákem Bösigerem, obhájcem titulu. Jedině on ho může ohrozit. "Náskok je dobrý, ale bohužel tak malý, že jistotu nedává," uvědomuje si aktuální lídr Vršecký.

Jak jste naladěn?
Výborně! Ani náznak nervozity. Říkal jsem si, prokaučovat to v posledním závodě, to by byl megaum. S tím rozestupem to ale není nic nemožného, stačí jakýkoli technický problém, pneumatika, můj karambol. Každopádně dojedu nejhůř druhý, což není špatné. Chtěl jsem se letos zlepšit, což jsem už splnil.

Auto je připraveno dobře?
Naposledy v Le Mans jsme měli problémy ohledně dílů, které přišly ve špatné sérii. Dostal jsem nový motor, spoustu nových věcí. Kluci dřeli čtyři dny, skoro nespali.

Žertujete, že vést psychologickou válku s Bösigerem je jako chtít vykolejit pendolino párátkem.
Bosi je pohodář, to je věc, kterou bych chtěl od něj odkoukat. Brát to s nadhledem. Ve stresu nikdo dobrý výkon nepodá. Může vyhrát jeden z nás, nikdo jiný. Navíc se jede ve Španělsku, kde bojujeme o partnery, se kterými bychom chtěli spolupracovat. Chceme se blýsknout.

V Le Mans jste do sebe narazili. Je konec dobrým vztahům?
Ne, ale oba chceme vyhrát. V Le Mans jsme zajeli měřený trénink na tisícinu vteřiny stejně, což se nikdy nestalo. Oba v rekordu trati. V kvalifikaci jsme se ťukli a technický ředitel Kress říkal: To je tak, když jste na tisícinu vteřiny stejně rychlí.

Na webu stáje stojí, že jste s Bösigerem přestali komunikovat. Proč?
S Markusem komunikuji těžko i na závodech, on jako Švýcar umí špatně německy a já německy neumím vůbec. Něco si řekneme, ale že bychom si telefonovali každý večer, to ne. Vzájemný respekt máme, neuděláme na sebe botu, ale v závodě nedostane nic zadarmo on ani já.

Komu dráha v Jaramě víc svědčí?
Loni to pro mě vypadalo dost nadějně, myslím, že mám traťový rekord. Asi je to můj nejoblíbenější okruh, bohužel jsem tam hlavní závod ještě nevyhrál. Tak snad teď.

Je 18 bodů velký, či malý náskok?
Rozhodně 18 je víc než minus 18. Můžu jet klidněji, volněji a pohodlněji než Bösiger. Můžu si dovolit nevyhrát, ale jestli vyhraje on, musím být druhý. Hrozně záleží, jak pojede on. A jakákoli technická závada, to by byl megaprůšvih.

Už tedy víte, jak pojedete? Takticky, nebo radši na vítězství?
Věřím, že naplno. Ale doufám, že chytře. Nepůjdu do rizika třeba kvůli jednomu bodu. Mám co ztratit.

Už si představujete, jak oslavujete?
S kamarádem jsem se vsadil, že když vyhraju, rozvede se. Prý už vyplnili papíry. Byla by megasranda, kdyby to vyšlo. Ale musím počítat i s tím, že budu vpředu celou sezonu a pak to podělám. Věřím, že bych se topit v Roudnici do Labe nešel.

Titul určitě zůstane v Buggyře. Jsou tedy oslavy přichystané?
O něčem jsme mluvili, ale já žiju ze dne na den. Až to bude aktuální, tak budu slavit.

Jak to vidí šéf

"O titul se poperou naši jezdci David Vršecký s Markusem Bösigerem, líp to pro naši stáj dopadnout nemohlo. Markus je náš zákazník a přiznávám, že kdyby vyhrál David, bude to zajímavější pro český trh i naše partnery, kterých máme z tuzemska 80 procent. Osobně bych to Vršeckému přál, zaslouží si to. Platí ale, že týmová režie u nás neexistuje, oba mají stejné šance. Nemůžu přece Bösigerovi nařídit, ať prohraje. Naší stáji by to ublížilo. Jen ať si to rozdají!" Jan Kalivoda, manažer Buggyry


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž