Test na Bohemii se Pechovi povedl

Blovice - Lesní ticho ustupuje sílícímu hřmění motoru. Po úzké asfaltce, úřední řečí „silnici třetí třídy“, která se klikatí mezi stromy, se náhle přiřítí auto. Řízne krajnici tak, že odlétají kameny i gejzíry napršené vody, prosviští krátkou rovinkou a změněno ve žlutomodrou skvrnu se vtěsnává do další zatáčky. Kdyby se sem, do lesa za západočeskými Blovicemi, včera zatoulal houbař, zažil by tuhle scénu za odpoledne aspoň desetkrát. Takto testuje třistakoňový Ford Focus Worl Rally Car před víkendovou Rallye Bohemia vicemistr republiky Václav Pech mladší.

„Máme v plánu najet asi dvacet kilometrů,“ vykládá pětadvacetiletý závodník ještě v Plzni, kde s otcem provozují firmu. Dopoledne mu zabralo pracovní „lítání“, k obědu zhltne smažený sýr s minerálkou a džusem. „Tenhle týden nejím maso,“ vysvětluje vítěz květnové Rallye Český Krumlov. V restauraci nedaleko firmy stoluje s přáteli, kteří mu pomohou uzavřít lesní úsek běžnému provozu. Řeč je hlavně o autech, ale také o tom, co kdo viděl naposledy v kině.

Po obědě Pech nastupuje do tréninkového vozu Subaru a předpisovým tempem míří z Plzně za Blovice. Na lesní cestě už čeká Barum Team - mechanici, dvě dodávky s díly, a hlavně ostrý Ford Focus.

„Nejdřív se jen tak projedu,“ hlásí Pech.

Vůz prošel kompletní repasí včetně motoru a před Bohemií je potřeba doladit detaily. Jedenapůlkilometrový úsek absolvuje v obou směrech třikrát. Každý průjezd je o něco rychlejší.

„Bez problémů,“ hlásí Pech šéfmechanikovi Janu Kubíčkovi. Oba těší déšť, díky němuž se vyzkouší nastavení auta na mokro.

Po menších úpravách podvozku je Pech znovu připraven vyrazit. Tentokrát už do toho jde ostře.

Jestliže rychlost vypadá zběsile už zvenčí, zevnitř je to zážitek jako ze stíhačky. Prudká akcelerace tlačí spolujezdce do sedačky umístěné níže, než sedí řidič. Nelze než obdivovat navigátora-profesionála, v Pechově případě Petra Uhla, že v tom tempu dokáže beze strachu „číst noty“ a sledovat jízdu.

Pech vládne autu s naprostým klidem a přehledem. Krátkou řadicí páku má hned vedle volantu a díky sekvenční šestistupňové převodovce používá spojku jen při rozjezdu.

Auto se na pohled málem otírá o stromy, ale díky počítačem řízeným diferenciálům jede jako po kolejích a ze silnice se ani nehne.

„Jak rychle jsme tady jeli? Nevím, nepodíval jsem se na displej, ale na suchu to bývá asi 180, teď to bylo o něco pomalejší,“ říká Pech.

Palubní počítač mu digitálně ukazuje rychlost, zařazený stupeň i spotřebu paliva. Obvykle je to litr speciálního benzinu na kilometr.

Naštěstí pro svátečního spolujezdce tu chybí skok přes horizont jako v Krumlově, který Pech v rychlosti 170 km/h ustál, i když auto dopadlo na „čumák“. A nezávodí se na doraz jako na Rallye Šumava, kde Pech doháněl ztrátu po poruše turba. „To jsem jel fakt drsně. Být tam o úsek navíc, asi bychom nedojeli. Když jsme vylezli z auta, Péťa Uhel se na mě díval hodně zle. Já radši dělal, že to nevidím,“ vypráví řidič.

Je spokojený, test na Bohemii se povedl.

Václav Pech junior s Fordem Focusem WRC


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž