Autokros. Ilustrační foto.

Autokros. Ilustrační foto. | foto: Anna Vavríková, MF DNES

Stříbrný v seriálu ME? Autokrosař Fejfar si musí ještě počkat

  • 0
Vyhrál závěrečný závod seriálu mistrovství Evropy v italské Maggioře a celkově ve své divizi obsadil druhou příčku. Tím se postaral o nejlepší český výsledek v historii. Přesto si autokrosař Václav Fejfar musí na potvrzení stříbrné pozice počkat. Techničtí komisaři posledního závodu našli v jeho motoru technické nesrovnalosti.

Variant bylo ve hře několik, ale s touhle snad nikdo nepočítal. Souboj o druhou a třetí příčku, nejočekávanější rozřešení závěru mistrovství Evropy divize I tzv. plechových aut, zcela proti očekávání totiž nerozhodl ani poslední závod šampionátu.

A bude to trvat možná ještě několik týdnů, než celou záležitost posoudí příslušná italská federace.

Teprve pak se jezdec novopackého autoklubu Václav Fejfar dozví, kolikátý v letošním evropském šampionátu vlastně skončil. Přitom cílem finálové jízdy divize i při posledním podniku letošního evropského šampionátu projel Fejfar první. Ale ve výsledkové listině figuruje na místě posledním.

Body za toto vítězství v italské Maggioře by zkušenému jezdci z Lužan u Jičína zajistily pozici vicemistra Evropy.

Na pořadateli vydaném konečném pořadí je to však jinak. Tam je druhý Maďar Karai a Fejfar klesl na třetí příčku.

Není divu, že se tato divize jako jediná v Maggioře nedočkala ani vyhlášení konečných výsledků.

Vše způsobila nenápadná událost, která se odehrála před jednou z rozjížděk třetí a poslední série. Krátce před startem nechali techničtí komisaři Václavu Fejfarovi otevřít kapotu motoru. V něm našli nesrovnalosti v chlazení motoru.

"Měli jsme s ním problémy, proto jsme to řešili takto. Měli jsme za to, že to je v souladu s řády, ani jsme nijak nic neskrývali. Bohužel jsme přehlédli dodatek k řádům, který tento způsob zakazuje," vysvětluje zkušený borec. Ještě za přítomnosti komisařů nepovolenou úpravu odstranil, ale třetí rozjížďku stejně vyhrál. Tím si vyjel první místo na startu finálové jízdy.

Jenomže před ní si Fejfara předvolalo ředitelství závodu, chtěli ho ze závodu za nedovolenou úpravu motoru vyloučit. "Odůvodnili mi to tím, že jsem získal výhodu. Jenomže já jsem nic nepovoleného už v autě neměl," říká Fejfar.

Ihned na místě se proti tomuto rozhodnutí odvolal a díky tomu mohl podle řádů finále jet. Vyhrál ho, ale na případnou radost z vítězství a celkového druhého místa musí netrpělivě čekat.

"Udělal jsem chybu, ale žádnou výhodu jsem tím nezískal. Nemám zapotřebí používat nepovolené věci, chtěl jsem hlavně ochránit motor," hájí se Fejfar.

Na konečné rozhodnutí může ale čekat celý měsíc.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž