McRae se zlobil na diváky
McRaeovy vyhlídky na prvenství v soutěži zhasly hned v první dnešní erzetě, v níž ztratil přes třináct minut. Skotský jezdec musel zastavit a na kraji silnice opravovat elektriku svého fordu. Do cíle měřeného úseku sice dorazil, ale vzápětí odstoupil. "Je to hrozné zklamání, protože vítězství jsme měli na dosah," litoval McRae, jenž vedl od první etapy.
"Je mi Colina hrozně líto. Mohli jsme spolu v poslední etapě svést velký boj. Pocit z vítězství by pak byl mnohem příjemnější," konstatoval Mäkinen. "Úseky byly hodně obtížné, zvlášť tam, kde byli diváci a sněhem pokrytá vozovka. Bylo důležité, že jsme podali soustředěný výkon i potom, co Colin odstoupil," pochvaloval si finský jezdec.
Průběh sobotní druhé etapy narušili neukáznění diváci, kvůli nimž organizátoři dokonce zrušili desátý měřený úsek. Na chování fanoušků si stěžoval především McRae, který většinou jel na prvním místě. "Musel jsem pořád troubit, bylo to neuvěřitelné. Doplácíme na to, že jsme první. Lidé před námi chodili zády k autu," láteřil McRae. V deváté rychlostní zkoušce musel Brit dokonce zastavit, protože mu diváci zablokovali cestu. "Ztratili jsme hodně času, báli jsme se, že někoho srazíme," líčil.
Blamáží skončil úvodní závod seriálu rovněž pro úřadujícího mistra světa, Fina Marcuse Grönholma, a jeho tovární tým Peugeot, který loni triumfoval v Poháru konstruktérů. Obhájce titulu musel odstoupit už po druhé erzetě, v níž 'uvařil' motor, a francouzská značka po neúspěších jeho kolegů vyšla z rallye bez bodu.
Spokojenost v týmu Škoda Motorsport
Schwarz v Monte Carlu vyrovnal dosavadní nejlepší výkon škodováckého týmu, kterým bylo Thiryho čtvrté místo v předloňské britské rallye. "Poprvé jsme s octavií byli schopni držet krok se špičkou. To je velká motivace," prohlásil německý pilot. "V Monte Carlu se mi nesmírně líbí. Podmínky se stále mění, to je ta pravá výzva," dodal bývalý mistr Evropy.
"Před rallye jsem říkal, že bychom s oběma vozy rádi dojeli v první desítce, a tak čtvrté a osmé místo předčila všechna očekávání," prohlásil manažer týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba. "Čtvrté místo jsme získali na základě skvělých časů po tvrdém boji s těmi nejlepšími. Toto vystoupení považuji za obrovský úspěch celého týmu," uvedl.
"Od třetího místa celkové klasifikace jsme byli jen krůček, ale abych byl upřímný, celkové čtvrté místo má pro náš tým cenu vítězství," radoval se Schwarz. "Během soutěže octavia fungovala jako švýcarské hodinky a my jsme neměli vůbec žádné problémy," chválil sedmatřicetiletý Němec vůz.
Spokojený byl i Bruno Thiry, který se po nepovedeném začátku probojoval na osmé místo. "Nebylo to pro mě jednoduché, ale nakonec jsem moc rád, že jsem dojel a pro značku získal cenný bod," svěřil se po dojezdu do cíle. "Na octavii si stále zvykám, ale během rallye jsme její nastavení vylepšovali," dodal Thiry.
Konečné výsledky: 1. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) 4:38:04,3, 2. Sainz (Šp./Ford) - 1:00,8, 3. Delecour (Fr./Ford) -2:05,3, 4. Schwarz (Něm./Škoda) - 2:26,0, 5. Gardemeister (Fin./Peugeot) -5:52,1, 6. Loix (Belg./Mitsubishi) -6:25,9, 7. A. McRae (Brit./Hyundai) -9:04,0, 8. Thiry (Belg./Škoda) -13:55,0, 9. Gillet (Švýc./Mitsubishi) -
16:23,9, 10. Stohl (Rak./Mitsubishi) -17:50,3.
Stav MS: 1. Mäkinen 10 b., 2. Sainz 6, 3. Delecour 4, 4. Schwarz 3, 5. Gardemeister 2, 6. Loix 1.
Pořadí týmů: 1. Mitsubishi 13, 2. Ford 6, 3. Škoda 5, 4. Hyundai 2.
Německý pilot Armin Schwarz se spolujezdcem Manfredem Hiemerem na voze Škoda Octavia WRC EVO II na Rallye Monte Carlo během rychlostní zkoušky v okolí jihofrancouzského města Thoard. |