Monopost McLaren MP4-5 poháněný třiapůllitrovým desetiválcem Honda se dostává na denní světlo jen výjimečně, takže Sato dostal skutečně exkluzivní možnost ho předvést před bouřícími davy japonských fanoušků. Poprvé si monopost vyzkoušel již před několika týdny, kdy mu technici začali vyrábět formu na sedadlo do tohoto unikátního vozu.
Vůz McLaren MP4-5 vyhrál roku 1989 celkem deset velkých cen. Alain Prost triumfoval v USA, Francii, Velké Británii a Itálii, zatímco závody v San Marinu, Monaku, Mexiku, Německu a Belgii pro sebe rozhodl Ayrton Senna. Právě s tímto typem se ve finále sezony v Suzuce střetli Prost a Senna v první šikaně.
Alain Prost nakonec ve 45. kole odstoupil, zatímco Senna byl ze závodu diskvalifikován kvůli tomu, že si po vzájemné kolizi s Francouzem zkrátil v šikaně cestu. Světovým šampionem se tak stal se ziskem 76 bodů Alain Prost, Senna jich nasbíral na druhém místě 60. V Poháru konstruktérů McLaren své soupeře deklasoval rozdílem třídy, získal téměř dvakrát tolik bodů jako druhý Williams.
McLaren MP4-5:
Rok: 1989
Jezdci: Ayrton Senna, Alain Prost
Velké ceny: 16
Vítězství: 10
Body: 141
Pole position: 15
Nejrychlejší kola: 8
Vedení v závodě: celkem 3485,77 km
Motor: Honda, objem 3490 cm3, desetiválec, maximální výkon 650 ks, maximální otáčky 11 000 ot./min.
- středa 30. října 2002