Lukáš Pešek

Lukáš Pešek | foto: ČTK

Pešek se bál, že se bude živit rukama. Ale dál závodí

  • 5
I on měl pár měsíců strach, že v době krize přijde o práci. A že se poprvé v životě bude muset začít živit rukama třeba jako automechanik. "Vyučil jsem se jím, ale lidi kolem mě ví, že bych tu práci nikdy nechtěl dělat," říká.

V pondělí přesně ve 14.19 aspoň na rok tenhle strach u Lukáše Peška pominul. Po podpisu smlouvy s italským týmem Matteoni racing si bude dál vydělávat jako motocyklista jezdící mistrovství světa. Jen už to nebude v kategorii dvěstěpadesátek, ale v nové třídě Moto2, která ji od příští sezony nahradí.

"Vím, že jsem v posledních dvou letech neměl nejlepší výsledky. Vím, jaká je teď kolem nás finanční situace. O to víc si vážím lidí, kteří mi tu práci dali i na příští rok," řekl 24letý jezdec.

Pešek má smlouvu

Za tým Matteoni, se kterým včera Pešek podepsal roční smlouvu, už v minulosti jezdil zesnulý Jaroslav Huleš či nyní ochrnutý Lukáš Šembera. I proto šéf stáje Massimo Matteoni včera navštívil Šemberu v nemocnici. Kromě Peška bude příští rok v MS působit ještě Karel Abraham (rovněž Moto2) a Jakub Kornfeil (125 ccm).

Děkovat musí především České pojišťovně. Ta vytáhla peníze, díky kterým bude mít na živobytí. Sponzorovala ho už v předchozích dvou letech a zůstala s ním i po letošní sezoně, kdy přestal fungovat Peškův dosavadní tým Auto Kelly.

Šéf stáje Daniel Epp se totiž přesouvá do třídy MotoGP, na kterou Pešek zatím nemá. I proto jezdec byl od léta v nejistotě a čekal na nové angažmá.

"S Lukášem jsem byl v posledních dvou letech nespokojený a právě to mě vedlo k tomu, abych s ním prodloužil smlouvu. Abych ho motivoval dostat se do MotoGP. Pak už možná spokojený budu," řekl Milan Maděryč z vedení České pojišťovny.

Kolem Peška dokonce buduje nový tým. Angažoval mu osobního trenéra Miloše Čiháka, bývalého mistra republiky v superbicích či komentátora motocyklových přenosů na Nově.

"Lukáš má velký talent. Otázkou je, jestli se dokáže znovu vrátit na vrchol. Já se mu budu snažit v tom pomoct," uvedl kouč. Pomáhat mu bude nově i jeden z nejvyhlášenějších jezdeckých instruktorů, Brit Andy Ibbott, a na kondici bude stejně jako dosud dohlížet Antonín Strach.

Kolik musí pojišťovna vynaložit peněz, to z Maděryče nedostanete, jen řekne: "Není to tak vysoké." Rozpočty týmů ve třídě Moto2 se pohybují okolo 30 milionů korun, pojišťovna by tak odhadem mohla dávat dvacet. "Tím, že se vypsala nová kategorie, se vše výrazně zlevnilo. Proto jsme do toho mohli jít."

Ve třídě Moto2 budou mít všichni závodníci stejné motory. Kdo který dostane, se bude losovat těsně před závodem. Klíčové tak budou um jezdců a nastavení podvozku i rámu, které si naopak bude dělat každý tým sám.

"S tím mají u stáje Matteoni velké zkušenosti. Proto jsme se rozhodli s manažerem pro ně," řekl Pešek, jenž v pondělí podepisoval smlouvu s velkou novotou na tváři. Knírkem. "Pořád mám takovou dětskou tvářičku, tak chci mít pocit, že mi taky rostou vousy."

Třeba příští rok dokáže, že je chlap i přímo na trati.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž