Jenže nakonec byl. Zapršelo a Pech si s produkčním vozem dojel pro celkové stříbro. Před sebou měl jen vítězného Romana Krestu (Peugeot 207 S2000), za sebou nechal lídra seriálu a vítěze dvou předchozích podniků Pavla Valouška (Škoda Fabia S2000).
"Na silnicíh bylo bláto, klouzalo to a když se v pátek večer přidala hustá mlha a téměř nebylo vidět, hodně to zamíchalo kartami," vysvětluje plzeňský pilot.
Plzeňské posádce se vyplatilo, že hodně podrobně studovala rozpis. "Měli jsme v rozpisu opěrné body, kterých jsme se vždycky chytili, a to se nám vyplatilo. Navíc skvěle jelo auto a já se tentokrát vyvaroval jezdeckých chyb," konstatuje Pech.
Pech opět dokázal, že se svým produkčním mitsubishi dokáže konkurovat nejlepším speciálům S2000. Už od začátku držel druhou pozici za Krestou. Valoušek měl v pátek defekt, musel měnit pravé přední kolo a hodně ztratil. A i když v sobotu předvedl skvělou stíhací jízdu, výš než na bronz nedosáhl.
Mohl Pech myslet i na celkové prvenství? "V pátek jsme na Krestu ztráceli dvacet vteřin, tedy nijak moc. Na atak na prvenství jsme ale nemysleli, cítili jsme, že Kresta nám poodjíždí, a tak jsme zvolili taktiku jet své tempo a případně čekat na Romanovu chybu." Kresta nechyboval a nakonec na stříbrného Pecha najel 70 vteřin.
Velké věci se ale děly za plzeňskou posádkou. Valoušek mocně finišoval, vyhrál posledních pět rychlostních zkoušek a z desátého místa po pátku se posunul i díky odstoupení některých soupeřů až na výsledné třetí.
"Což pro nás není moc výhodné, mohli jsme ho v celkovém hodnocení stáhnout daleko víc," počítá Pech. Valoušek totiž dál s náskokem vede celkové pořadí seriálu, druhý je po třech ze sedmi závodů Pech s malým náskokem na třetího Krestu.
Další bitvu svedou Plzeňáci se svými soupeři 11. až 12. června. Tentokrát v oblasti vinic, v jihomoravských Hustopečích.