Diskuze

Loprais je na Dakaru šestý, Kolomého dál pronásledují problémy

Po šesté etapě Rallye Dakar si Aleš Loprais polepšil na průběžnou šestou příčku. Po dvou dlouhých štrekách přichystali organizátoři pro kamiony jen 156 měřených kilometrů a v cíli tentokrát jezdce dělily minimální rozdíly. Loprais s tatrou dojel devátý a za vítězným Nizozemcem Pieterem Versluisem zaostal o necelých pět minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

Pravý Dakar je v Africe! :) A vítězný kamion je 100% Tatrovka Tomáše Tomečka.    http://www.tomastomecek.cz/cz/novinky/137/10.1.2014---Prvn%C3%AD-m%C3%ADsto---Toueila---San-Louis-.html

V africkém Dakaru jde stále ještě víc o dobrodružství, a ctí se myšlenka zakladatele T. Sabina. Závodníci nemusí mít 10ti milionové rozpočty, aby mohli dojet vpředu. V J. Americe je trasa navržena tak, aby všichni jeli co to jde, na nějaké courání hlubokým pískem, nebo pomalé projíždění kamenitých koryt tu není nikdo zvědavý. Je tam spousta diváků a málokdy se stane, že závod vede mimo nějakou cestu. V Africe je to stále trochu divočina  a jak říká Tomáš Tomeček :

"Pořadatelé nechtěli konkurovat Americkému Dakaru. Jsou to lidé, co už ho jeli, někteří i vyhráli. Spíš je to kamarádštější, jsou tam o polovinu menší poplatky než v Americe. Ani závodníci to nebrali jako nějakou revoltu vůči Dakaru, spíš si chtěli ty dva týdny užít s podobnými blázny. Ale účastníků může přibývat, protože spousta lidí pořád vnímá Dakar jako Afriku, včetně mě."

0 0
možnosti
EP

tak kde je ta skupina kritiků, kde jsou motorističtí fanoušci, kteří mají ve všem jasno, kde máte ty nedostihnutelné tatrovky složené z dílů z Tchajwanu a Bangladéše, to je sakra reklama, je ta tatra vůbec ještě naše vozidlo? maximálně tak akorát šasi a kabina, jo a pár českých sponzorů na plachtě či slivovice v ledničce

0 1
možnosti
LB

Příliš nechápu, proč to tedy sledujete, když ne v TV, tak tady určitě... K Vašemu příspěvku: díly z Bangladéše jsou naprostá pitomost svědčící o tom, že bohužel nevíte, o čem mluvíte.  Lze souhlasit, že motory už nějakou dobu nejsou klasické 12V Tatra chlazené vzduchem, ale i Gyrtech je český motor - dělá se v Roudnici n.L. Podvozky jsou Tatrovácká klasika s výkyvnými polonápravami, převodovka je rovněž Tatra (typ TS 210, alespoň u Aleše) atd.atd.  Motor, převodovka a podvozek jsou snad dosti zásadními komponenty jakéhokoli vozu, vyjma šlapacího, souhlasíte?:-P Pro Vaši info jen dodávám, že včera Tomáš Tomeček dojel a vyhrál Africa Eco race na "klasické" Tatře, tedy včetně 12V chlazeného vzduchem - porazil i MANy a Iveca.

0 0
možnosti
JJ

Pabiška dobrý! Skoro jsem těm jeho prohlášením nevěřil. Ale už mě přesvědčil :-)

0 0
možnosti