Loeb bude v Monte Carlu útočit na rekord

Monte Carlo - Čtyřnásobný světový šampion v rallye Sébastien Loeb z Francie se hned na úvod nového ročníku mistrovství světa může zapsat do historie tohoto sportu. V Monte Carlu, kde seriál ve čtvrtek tradičně začne, bude tovární jezdec Citroënu útočit na rekordní páté vítězství ve slavné soutěži.

A Loeb je i hlavním favoritem rallye. Fin Marcus Grönholm, který jej zde jako jediný od roku 2003 dokázal porazit, totiž ukončil aktivní kariéru.

Loeb se podle svých slov již na čtvrteční start těší. Pořadatelé jej potěšili i rozhodnutím zařadit zpět po roce do itineráře náročnou rychlostní zkoušku vedoucí průsmykem Col du Turini, při které závodníci nejprve překonají přibližně 1200 výškových metrů až do mety 1607 metrů na mořem, aby se po zrádných cestách zase spustili dolů do cíle.

"Jsem rád, že se do itineráře vrací tahle a některé další tradiční rychlostní zkoušky na jihu Francie," řekl Loeb, který by prý uvítal, kdyby na tratích panovalo zimní počasí. "Samozřejmě sním o bílém Monte Carlu s opravdu zimními podmínkami. Erzety procházejí třemi regiony, takže budou hodně různorodé.

Tratě erzet, které se pojedou ve čtvrtek večer, jsou široké, rychlé a hladké. Další vložky jsou techničtější, užší a místy uskákané. Loni bylo sucho, ale bylo by zábavné, kdyby se tentokrát jelo na sněhu a ledu," uvedl král světové rallye v tiskové zprávě Citröenu.

Francouzská automobilka navíc věří, že se jí podaří zopakovat výsledek z minulého roku, kdy za Loebem obsadil druhé místo Daniel Sordo ze Španělska.

Hlavními soupeři pilotů speciálu C4 WRC by měli být Finové ve službách Fordu Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala. Hlavně Hirvonen by rád navázal na výsledky dosavadní týmové jedničky Grönholma, který rallye v roce 2006 vyhrál a loni byl třetí.

"Monte Carlo je celé o počasí. Když je sucho a teplo, je to obyčejná asfaltová soutěž. Na sněhu a ledu se ale podmínky mění skokem a nikdo neví, co může přijít. Jediná věc, která se dá předvídat, je ta, že podmínky budou nepředvídatelné. Je to nejtěžší soutěž šampionátu," řekl Hirvonen, jehož zdejším maximem je páté místo z loňského roku.

Dvojnásobné zastoupení bude mít na startu Česká republika. S vozy produkční kategorie se představí Milan Liška a Jan Sýkora. Martin Prokop, který bude v letošním roce startovat v juniorském šampionátu i bojovat o body v kategorii produkčních vozů, soutěž vynechá. Není totiž zařazena ani do jednoho seriálu.

Základnou 76. ročníku soutěže bude v prvních třech dnech Valence, před čtvrtým dnem se podnik přesune na jih Monaka. Rallye Monte Carlo je jedinou soutěží MS, která se jede na čtyři etapy. Ve čtvrtek čekají na posádky dvě noční rychlostní zkoušky v pohoří Vector, páteční měřené úseky povedou na jihozápad od Valence, zatímco sobotní na severozápad.

Díky nedělnímu přesunu do Monaka se do itineráře vrací legendární úsek Col de Turini. Po loňském úspěchu divácké rychlostní zkoušky se i letos vydají jezdci na trať části okruhu F1, vedoucí kolem přístaviště. Devatenáct rychlostních zkoušek měří dohromady 365,09 kilometru, celková délka soutěže je 1481,25 kilometru.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž