Nigel Melker ve voze týmu Ocean v Monze roku 2012.

Nigel Melker ve voze týmu Ocean v Monze roku 2012. | foto: Roman Klemm

Do mistrovství formule GP2 se poprvé hlásí německý tým

  • 2
Do druhého nejdůležitějšího šampionátu monopostů na světě, GP2, se poprvé v jeho historii přihlásil tým z Německa. O vavříny v devátém ročníku seriálu bude usilovat nová stáj Hilmer Motosport. Majitel tohoto týmu Franz Hilmer zakoupil materiál a přihlášku do mistrovství od zaniklé portugalské stáje Ocean Racing Technology.

Již od posledního závodu minulé sezony se nesly zvěsti, že málo úspěšnému portugalskému týmu Ocean dochází (finanční) dech. Organizaci založil koncem roku 2008 bývalý pilot F1 a CART Tiago Monteiro. Počínal si tehdy podobným způsobem, jako nyní Hilmer: zakoupil existující materiál a zázemí od španělské stáje BCN Enriquea Scalabroniho.

Vývoj výsledků Monteirova týmu se ovšem podobal vývoji hospodářské situaci v Portugalsku – po začátečním nadšení se začal rapidně zhoršovat. V prvním roce se ještě podařilo výbornému Alvarovi Parentemu (kolem kterého byl tento "národní tým Portugalska" v jádru postaven) dojet jako šestý a druhý na Nurburgringu.

O rok později již Ocean skončil v hodnocení týmů na posledním místě. Fabio Leimer sice vyhrál na úvod sezony barcelonský sprint, v průběhu roku ale nedokázal, stejně tak jako kolega Max Chilton, dojet pro velké body. Sezona 2011 dopadla stejně tak zle. O jediné špičkové umístění se zasloužil talentovaný, ale sponzory nechtěný, Brendon Hartley, když dojel pátý ve Spa.

Minulá sezona se měla stát dokonalou labutí písní černomodré stáje. Nizozemec Nigel Melker sice dojel čtvrtý v Silverstonu a šestý v Hockenheimu, ale ve Spa zničil jeden z drahých monopostů. Jeho kolega Guerin patřil mezi chronické zametače pole a Monteiro se mohl pochlubit již beztak naštvaným sponzorům pouze 26 body a slabým 11. místem v celkovém hodnocení. Časté nehody a stejně tak neúspěšné dobrodružství v nižší kategorii GP3 přivedly Ocean Racing do bezvýchodné situace.

"Naši nejdůležitější partneři, skupina Parkalgar a portugalská vláda již nehodlaly dále investovat," shrnul důvod prodej Monteiro, jehož vlastní kariéra v kokpitu bude letos pokračovat v továrním kokpitu Hondy v mistrovství světa cestovních vozů.

Hilmer Motosport, jehož majitel Franz Hilmer vlastní několik technologických firem dodávajících součástky pro formuli 1, doufá v lepší osud. V silné konkurenci zkušených organizací jako DAMS, Addax, Arden nebo Karlin to jistě nebude mít lehké.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž