Gardemeister si polepšil o šest míst

  • 3
Auckland - Suché šotolinové cesty druhé etapy Rallye Nový Zéland svědčily jezdci továrního týmu Škoda Motorsport Tonimu Gardemeisterovi. Ten si sice před startem druhého dne přál déšť, ale přesto si v absolutní klasifikaci soutěže polepšil ze třináctého místa na sedmé. Didier Auriol se druhou octavií WRC je jen o místo za ním. Na začátku etapy jej trápily potíže s chováním vozu a odstranila je až výměna centrálního diferenciálu. Rallye pokračuje v neděli závěrečnými šesti rychlostními zkouškami. V cíli bude první vůz v 15.30 místního času, což je v půl šesté ráno středoevropského času.

Na rozdíl od včerejšího deštivého počasí bylo ve druhé části soutěže sucho a jezdci měli situaci především s výběrem pneumatik jednoduchou. Náležitě toho využil především Toni Gardemeister a posunul se dopředu o šest míst v průběžném pořadí. V celkovém hodnocení druhé etapy zajel třetí nejlepší čas a posunul se z třináctého místa na sedmé.

"Po včerejších problémech s výběrem pneumatik jsem nebyl zrovna v ideální pozici. Doufal jsem, že dneska bude opět mokrá trať. Ačkoliv se mi moje přání nesplnilo, mohu být spokojený. Problém s nezpevněnou šotolinou na trati nebyl zdaleka tak velký jak jsem očekával a mohli jsme jet po celý den opravdu na doraz. S výběrem správného obutí jsme dnes neměli prakticky žádné potíže," uvedl Toni Gardemeister.

Přesto se ani on nevyhnul potížím ve 14. erzetě, která se stala osudnou pro Märtina (Ford) a Rovamperäho (Peugeot). Gardemeister tady zaznamenal tři defekty pnematik. "Je velká škoda, že mě v této erzetě předjel Freddy Loix. Jestli bude zítra všechno klapat, nevidím důvod, proč bych ho nakonec nemohl porazit," uvažoval Fin. "Náš tým by pak měl jistotu bodového zisku od obou svých jezdců."

Didier Auriol, klasifikovaný po první etapě na desátém místě, měl potíže jiného rázu, a to hned po startu etapy.  "Stala se mi velmi zvláštní věc. Když jsme se ráno vydali na trať, poznal jsem, že není něco v pořádku. Vůz se choval nepředvídatelně a bylo těžké udržet ho uprostřed trati," řekl Didier Auriol.

Mechanici týmu Škoda Motorsport se sice snažili tuto závadu na Škodě Octavii WRC odstranit hned po prvním zajetí vozu do servisní zóny v Papparoa, k jejímu úplném odstranění došlo až po výměně centrálního diferenciálu po 12. rychlostní zkoušce.
"Od té chvíle byl vůz v pořádku. Bohužel jsem měl, stejně jako Toni, v průběhu třinácté i čtrnácté erzety několik problémů s pneumatikami," konstatoval Auriol. "Naštěstí jsme nepíchli, ale po pěti kilometrech  mi připadali všechny gumy úplně sjeté. Ostatní týmy však měly ještě větší problémy než my. Moje osmé místo v průběžném pořadí není vůbec špatné."

Zítřejší poslední etapa zavede posádky na jih od Aucklandu do oblasti Te Akau. Poslední část soutěže se pak odehraje v zalesněných partiích oblasti Maramarua. V Te Akau jsou připraveny celkem čtyři rychlostní zkoušky, které se pojedou pouze na dvou tratích. Každý měřený úsek budou jezdci absolvovat dvakrát s tím, že mají možnost zajet mezi oběma jízdami do servisní zóny.

Toni Gardemeister absolvuje s vozem Škoda Octavia WRC rychlostní zkoušku Rallye Nový Zéland.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž