Enge již letos pro tým Prodrive závodil v American Le Mans a v Jerezu se o volant dělil se známými kolegy - Peterem Koxem a Rickardem Rydellem. Testy začaly v pondělí, kdy se tým dopoledne věnoval odladění vozu pro trať a po obědě již začal samotný vytrvalostní test vozu. Ten již byl upraven dle předpisů pro rok 2003, z hlavních změn je třeba zmínit sekvenční převodovku a menší restriktor pro přívod vzduchu k motoru.
Cílem testů bylo co nejvíce navodit podmínky čtyřiadvacetihodinového závodu, nemožnost nočních jízd byla kompenzována speciálním zařízením, které v noci udržovalo motor i olej v provozní teplotě. Zatímco první úprava usnadnila jezdcům práci a umožnila agresivnější jízdu, druhá úprava měla za následek pokles výkonu přibližně o 20 koňských sil.
V úvodních dvou dnech týmu přálo počasí a v úterý večer měl vůz najeto zhruba 2 200 km. Z jezdecké sestavy v úterý vypadl Rydell, kterého trápilo nachlazení, a na jeho místo byl narychlo povolán Andrea Piccini. Italský jezdec nebyl nováčkem, letos absolvoval s ferrari šampionát FIA GT, čtyřikrát vyhrál, v Brně byl kolegou Engeho, svého bývalého rivala z F3000. Ve středu se zhoršilo počasí a odpolední déšť vedl k dřívějšímu ukončení testů, protože šlo o zátěžové testy spolehlivosti a při jízdě na vodě není vůz namáhán na 100%.
Lehký déšť posunul začátek čtvrtečních jízd, které skončily odpoledne, kdy se objevil problém s motorem. Prodrive se rozhodl neriskovat poškození motoru, které by mohlo nenávratně zničit prvotní příčinu, a rozhodnul se pro ukončení testů. Motor tým následně důkladně prozkoumá. Ve čtvrtek měl vůz za sebou 22 hodin ostré jízdy a odjetá vzdálenost činila 3 700km.
"První dva dny byly naprosto bezproblémové, všechno nám vycházelo. Pak trochu začalo zlobit počasí, které nám na druhou stranu dalo možnost vyzkoušet různé typy pneumatik na mokro. Po jejich otestování ale nemělo smysl pokračovat, protože jsme chtěli vůz zatížit co nejvíce a k tomu je zapotřebí suchá trať," řekl k průběhu jízd Enge, kterému nezkazil náladu ani neplánovaný konec: „Šlo jen o test a ten byl zaměřený právě na spolehlivost vozu. Je lepší, když se možné problémy projeví tady, než při závodě. Tým nyní udělá analýzu a věřím, že v budoucnu se podobný problém již neobjeví. Myslím, že s průběhem můžeme být spokojeni, urazili jsme další krok vpřed."
- pátek 29. listopadu 2002
- 3