Enge začal výhrou, ale rychle skončil

  • 9
Púchov - Jen chvíli trvalo vítězné tažení Tomáše Engeho slovenskou Rallye Tatry. Pilot se zkušenostmi z formule jedna startoval s vozem Škoda Octavia WRC a vyhrál úvodní rychlostní zkoušku, ve které za sebou nechal úřadujícího českého a slovenského šampiona Václava Pecha či Jana Kopeckého s tovární octavií. Jenže ve druhé odstoupil kvůli technické závadě. Do vedení se dostal Pech, jenž vyhrál předchozí dva ročníky této soutěže.

Vypadalo to na pořádné překvapení, když se ve výsledkové listině Rallye Tatry po úvodní zkoušce objevilo, že Tomáš Enge navigovaný velezkušeným Petrem Grossem zajel na pětikilometrovém úseku nejrychlejší čas. Byl o půldruhé vteřiny rychlejší než Jan Kopecký (Škoda Octavia WRC) a zhruba o tři než Václav Pech (Ford Focus WRC). Jenže po druhé zkoušce se už ve výsledcích neobjevil.

Engeho octavia WRC zůstala stát asi v polovině druhé zkoušky, která měřila něco málo přes deset kilometrů. Důvod? Prasklá zadní poloosa. "Tomáš se ozval mobilním telefonem a sdělil nám, že končí. S prasklou poloosou se sice dá ještě jet dál, ale jemu praskla někde v polovině délky a tloukla do karoseriie. Nechtěl na autě udělat ještě další škodu, a tak raději odstoupil. To od něj bylo hodně férové, že auto šetří," prohlásil Marek Šilhánek, manažer stáje ProRacing International, která auto Engemu připravila.

Do vedení soutěže se dostal vítěz dvou posledních ročníků Václav Pech pronásledovaný Janem Kopeckým. Po čtyřech zkouškách vedl Pech o osm a půl vteřiny. Třetí místo patřilo Tiboru Cserhalmimu (Ford Focus WRC). Ten na Pecha ztrácel více jak 17 vteřin.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž