Max Verstappen z Red Bullu se raduje z mechaniky své stáje z druhého místa ve...

Max Verstappen z Red Bullu se raduje z mechaniky své stáje z druhého místa ve Velké ceně Maďarska F1. | foto: AP

Verstappen se už loučil se závodem. Poté vykoupil svůj prohřešek

  • 8
Mokro, kluzko, občas velké kaluže. Povrch trati před Velkou cenou Maďarska byl nevyzpytatelný. Divoký Nizozemec Max Verstappen na to v zahřívacím kole pozapomněl a po nárazu do bariéry se už loučil se závodem. To nemůžeme stihnout opravit! I v F1 se však občas dějí zázraky.

Byla to klasická bouračka z nepozornosti. Řečeno hantýrkou silničního provozu, Max Verstappen se dostatečně nevěnoval řízení a přecenil své schopnosti. Na silnici by za to dostal pokutu a přišel by o body, ve formuli 1 je to podobné. Body řidič ztrácí také, jen peníze to stojí hlavně jeho tým.

Zahřívací „trénink“ začíná půl hodiny před startem závodu Grand Prix, kdy se otevře pitlane, a piloti mohou otestovat své monoposty, „osahat“ si trať a poté zastaví na startovním roštu. Těžko říct, na co Max Verstappen myslel, ale na výjezdu z dvanácté zatáčky dostal smyk a nárazem do bariéry polámal přední křídlo svého red bullu a hlavně zavěšení levého předního kola.

Výsledky závodu

„Chtěl jet do boxů, ale nasměřovali jsme ho na startovní rošt. Bojovali jsme o čas, museli jsme vše stihnout do pětiminutového limitu před startem, poté se na autě už nesmí pracovat,“ vysvětloval pro televizi Sky Sports šéf stáje Christian Horner. Oprava samozřejmě mohla proběhnout i v boxech, ale to by Nizozemec přišel o sedmou pozici na startu, kterou vybojoval v kvalifikaci, a závod by začínal z posledního místa.

„Naši mechanici Leeroy a Ollie odvedli úžasnou práci. Auto opravili za přibližně dvacet minut, stihli to pár vteřin před limitem. Taková výměna není jednoduchá a běžně trvá hodinu a půl,“ popisoval Horner. „Měli jsme vlastně velké štěstí. Kdyby byl poškozený třeba sloupek řízení, už bychom to nestihli. Myslím, že jsme to stihli 25 sekund před limitem.“

Vítěz Velké ceny Maďarska F1 Lewis Hamilton (vpravo) z Mercedesu a druhý Max Verstappen z Red Bullu se vzájemně sprchují šampaňským.

Nezvykle hektické akce Red Bullu si všimli i u konkurence. Šéf stáje Toto Wolff zmínil dokonce nedávno zesnulého legendárního závodníka Nikiho Laudu, který by prý uznale pokyvoval hlavou, pokud by mohl vše sledovat z boxové zídky. „Ani náhodou to nevypadalo, že by to auto mohlo ještě dnes závodit. Odvedli na něm ohromnou práci,“ nechal se slyšet rakouský podnikatel.

„Myslel jsem, že do závodu neodstartuji, takže druhé místo je pro mě jako vítězství,“ uvedl Verstappen. „Začátek jsem si představoval trochu jinak, ale mechanici odvedli skvělou práci a já se jim odvděčil druhým místem. Mám obrovskou radost,“ dodal nizozemský závodník, který se navzdory nepovedenému startu do sezony v Rakousku už propracoval na třetí místo v šampionátu.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž